per17 Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 Piratkopiering er forsatt uendelig ganger mer utbredt på PC enn konsoll, hadde det kommet til PC samtidig ville de fleste bare lastet det ned. Kan du dokumentere dette eller er det bare synsing fra din side?... Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 Piratkopiering er forsatt uendelig ganger mer utbredt på PC enn konsoll, hadde det kommet til PC samtidig ville de fleste bare lastet det ned. Kan du dokumentere dette eller er det bare synsing fra din side?... Gratis>kjøpe Lenke til kommentar
per17 Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 Piratkopiering er forsatt uendelig ganger mer utbredt på PC enn konsoll, hadde det kommet til PC samtidig ville de fleste bare lastet det ned. Kan du dokumentere dette eller er det bare synsing fra din side?... Gratis>kjøpe Synsing med andre ord. Bare fjortiser uten penger som laster ned. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 Nå finnes det veldig mange fjortisser uten penger her i verden og da. Tror ikke Rockstar ville gjort dette om de ikke tjener på det heller. Men forstår frustrasjonen. Glad jeg har konsoll. Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 Piratkopiering er forsatt uendelig ganger mer utbredt på PC enn konsoll, hadde det kommet til PC samtidig ville de fleste bare lastet det ned. Kan du dokumentere dette eller er det bare synsing fra din side?... Gratis>kjøpe Synsing med andre ord. Bare fjortiser uten penger som laster ned. Troll? I mange land så er ikke det å kjøpe et originalspill en mulighet. Jeg har opplevd i flere land i Asia at etablerte forhandlere selger piratkopier åpenlyst over disken. Originalspill er ikke å oppdrive.. Det kuleste er at bakpå coveret så står det ikke en dritt om selve spillet, men propaganda som "Dette er folkets land - vi lever lykkelig som samfunn i harmoni med hverandre" og svada som det der.. Lenke til kommentar
per17 Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 Piratkopiering er forsatt uendelig ganger mer utbredt på PC enn konsoll, hadde det kommet til PC samtidig ville de fleste bare lastet det ned. Kan du dokumentere dette eller er det bare synsing fra din side?... Gratis>kjøpe Synsing med andre ord. Bare fjortiser uten penger som laster ned. Troll? I mange land så er ikke det å kjøpe et originalspill en mulighet. Jeg har opplevd i flere land i Asia at etablerte forhandlere selger piratkopier åpenlyst over disken. Originalspill er ikke å oppdrive.. Det kuleste er at bakpå coveret så står det ikke en dritt om selve spillet, men propaganda som "Dette er folkets land - vi lever lykkelig som samfunn i harmoni med hverandre" og svada som det der.. Jeg troller? Det er du som kommer med en bastant påstand uten dokumentasjon. At det er gratis å stjele bananer på butikken betyr ikke at jeg lar være å betale. Og hva er poenget ditt med det siste innlegget?... Lenke til kommentar
per17 Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 Nå finnes det veldig mange fjortisser uten penger her i verden og da. Tror ikke Rockstar ville gjort dette om de ikke tjener på det heller. Men forstår frustrasjonen. Glad jeg har konsoll. Rockstar TROR at de tjener på dette. Faktumet er at dersom de lager en skikkelig PC-versjon og gir den ut på steam, så vil det selge som varme hvetebrød. Jeg velger å på nytt linke et strålende eksempel http://www.pcgamer.com/2012/02/21/alan-wake-devs-delighted-with-pc-sales/ I følge enkelte her så skulle alle ha piratkopiert det eller ha kjøpt det på xbox, så hvorfor solgte det så bra? Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 Piratkopiering er forsatt uendelig ganger mer utbredt på PC enn konsoll, hadde det kommet til PC samtidig ville de fleste bare lastet det ned. Jeg skjønner ikke at dere er overrasket over det en gang, de er ganske lenge siden et GTA spill kom til PC samtidig som konsollene. Jah, leser ofte dette. Men det er heller ikke til å stikke under stol (selvom mange vil det) at det er veldig mye piratkopiering på konsoller også. Da spesiellt xbox. Men, alt kommer vel av at det skal være enkelt. Veldig mange piratspill er raskere og enklere å innstallere, og det er ikke alle mulige sjekker som tar årevis å gå igjennom. Blir litt som å se på blu-ray. Jeg har kun blu-ray spiller i pc'n min. Men, det tar gjerne flere minutter før jeg har fått mediespillerene mine til å faktisk klare å lese disken. Og plutselig så klarer de ikke spille av disken, fordi jeg "ikke har HDMI". Mens en nedlastet 1080p/i bare er å trykke play på. Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 Utrolig mange som lever i en liten boble og ikke ser hele perspektivet. Piratkopiering er forsatt uendelig ganger mer utbredt på PC enn konsoll, hadde det kommet til PC samtidig ville de fleste bare lastet det ned. Kan du dokumentere dette eller er det bare synsing fra din side?... Gratis>kjøpe Synsing med andre ord. Bare fjortiser uten penger som laster ned. Troll? I mange land så er ikke det å kjøpe et originalspill en mulighet. Jeg har opplevd i flere land i Asia at etablerte forhandlere selger piratkopier åpenlyst over disken. Originalspill er ikke å oppdrive.. Det kuleste er at bakpå coveret så står det ikke en dritt om selve spillet, men propaganda som "Dette er folkets land - vi lever lykkelig som samfunn i harmoni med hverandre" og svada som det der.. Jeg troller? Det er du som kommer med en bastant påstand uten dokumentasjon. At det er gratis å stjele bananer på butikken betyr ikke at jeg lar være å betale. Og hva er poenget ditt med det siste innlegget?... Jeg håper du troller siden du kommer med pengelense fjortisser som beste argument. Og om du stjeler eller kjøper bananer driter jeg i, det er hele perspektivet her som vi snakker om. Om du ikke skjønner at når hele nasjoner utelukkende driver med piratvirksomhet betyr lite penger i kassa kan jeg ikke hjelpe deg. Dette er bedriftsøkonomi på banalt nivå (inntjening vs kostnader). Logikken er sårende enkel for små hjerner: Alle bedrifters mål er å tjene penger. Man prioriterer det man tjener penger på. I spillsammenheng er det ingen konspirasjoner mot pc-gamere, det er ingen som har lagt pc-markedet for hat. Det er bare ikke penger i det. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 Piratkopiering er forsatt uendelig ganger mer utbredt på PC enn konsoll, hadde det kommet til PC samtidig ville de fleste bare lastet det ned. Jeg skjønner ikke at dere er overrasket over det en gang, de er ganske lenge siden et GTA spill kom til PC samtidig som konsollene. Jah, leser ofte dette. Men det er heller ikke til å stikke under stol (selvom mange vil det) at det er veldig mye piratkopiering på konsoller også. Da spesiellt xbox. Men, alt kommer vel av at det skal være enkelt. Veldig mange piratspill er raskere og enklere å innstallere, og det er ikke alle mulige sjekker som tar årevis å gå igjennom. Blir litt som å se på blu-ray. Jeg har kun blu-ray spiller i pc'n min. Men, det tar gjerne flere minutter før jeg har fått mediespillerene mine til å faktisk klare å lese disken. Og plutselig så klarer de ikke spille av disken, fordi jeg "ikke har HDMI". Mens en nedlastet 1080p/i bare er å trykke play på. Her er tallene for 2011: PC:1. Crysis 2 (3.920.000) 2. Call of Duty: Modern Warfare 3 (3.650.000) 3. Battlefield 3 (3.510.000) 4. FIFA 12 (3.390.000) 5. Portal 2 (3.240.000) Xbox 360: 1. Gears of War 3 (890.000) 2. Call of Duty: Modern Warfare 3 (830.000) 3. Battlefield 3 (760.000) 4. Forza Motorsport 4 (720.000) 5. Kinect Sports: Season Two (690.000) PC-piratkopiering er mange doblet, det er det ingen tvil om. Nå finnes det veldig mange fjortisser uten penger her i verden og da. Tror ikke Rockstar ville gjort dette om de ikke tjener på det heller. Men forstår frustrasjonen. Glad jeg har konsoll. Rockstar TROR at de tjener på dette. Faktumet er at dersom de lager en skikkelig PC-versjon og gir den ut på steam, så vil det selge som varme hvetebrød. Jeg velger å på nytt linke et strålende eksempel http://www.pcgamer.c...-with-pc-sales/ I følge enkelte her så skulle alle ha piratkopiert det eller ha kjøpt det på xbox, så hvorfor solgte det så bra? Og hva beviste du egentlig her? De tjente jo i dette tilfellet mer på å ikke slippe spillene samtidig.. Lenke til kommentar
per17 Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 Utrolig mange som lever i en liten boble og ikke ser hele perspektivet. Piratkopiering er forsatt uendelig ganger mer utbredt på PC enn konsoll, hadde det kommet til PC samtidig ville de fleste bare lastet det ned. Kan du dokumentere dette eller er det bare synsing fra din side?... Gratis>kjøpe Synsing med andre ord. Bare fjortiser uten penger som laster ned. Troll? I mange land så er ikke det å kjøpe et originalspill en mulighet. Jeg har opplevd i flere land i Asia at etablerte forhandlere selger piratkopier åpenlyst over disken. Originalspill er ikke å oppdrive.. Det kuleste er at bakpå coveret så står det ikke en dritt om selve spillet, men propaganda som "Dette er folkets land - vi lever lykkelig som samfunn i harmoni med hverandre" og svada som det der.. Jeg troller? Det er du som kommer med en bastant påstand uten dokumentasjon. At det er gratis å stjele bananer på butikken betyr ikke at jeg lar være å betale. Og hva er poenget ditt med det siste innlegget?... Jeg håper du troller siden du kommer med pengelense fjortisser som beste argument. Og om du stjeler eller kjøper bananer driter jeg i, det er hele perspektivet her som vi snakker om. Om du ikke skjønner at når hele nasjoner utelukkende driver med piratvirksomhet betyr lite penger i kassa kan jeg ikke hjelpe deg. Dette er bedriftsøkonomi på banalt nivå (inntjening vs kostnader). Logikken er sårende enkel for små hjerner: Alle bedrifters mål er å tjene penger. Man prioriterer det man tjener penger på. I spillsammenheng er det ingen konspirasjoner mot pc-gamere, det er ingen som har lagt pc-markedet for hat. Det er bare ikke penger i det. At du ikke klarer å komme med annet enn personangrep vitner om at DU troller. Piratkopiering vil alltid eksistere, og det gjelder ikke bare PC-spill. Dersom det ikke var penger å hente i PC markedet hvorfor fins det utviklere som lager spill kun til PC? Er det noen som har lagt pc-markedet for hat så er det åpenbart deg. Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 30. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2012 Pre order cancelled. Day 1 pirate 3 Lenke til kommentar
per17 Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 Og hva beviste du egentlig her? De tjente jo i dette tilfellet mer på å ikke slippe spillene samtidig.. De tjente mer? Hva tilsier at de ikke hadde tjent like mye eller mer dersom PC-versjonen kom samtidig som Xbox versjonen? Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 At du ikke klarer å komme med annet enn personangrep vitner om at DU troller. Piratkopiering vil alltid eksistere, og det gjelder ikke bare PC-spill. Dersom det ikke var penger å hente i PC markedet hvorfor fins det utviklere som lager spill kun til PC? Er det noen som har lagt pc-markedet for hat så er det åpenbart deg. Beklager, var ikke meningen å bedrive personangrep på deg. 1 Lenke til kommentar
Solid Snail Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 Nå må vi ikke alle kaste ut argumenter og svada uten kilder. Sålenge PC versjonen ikke utsettes mer enn en uke og er uten DRM GFWL dritten som fulgte med GTA IV er jeg fornøyd, men lenger enn det syns jeg ikke vi skal settes ut for. Vi er jo den gruppen som kjøper flest spill Lenke til kommentar
MrL Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 Og hva beviste du egentlig her? De tjente jo i dette tilfellet mer på å ikke slippe spillene samtidig.. De tjente mer? Hva tilsier at de ikke hadde tjent like mye eller mer dersom PC-versjonen kom samtidig som Xbox versjonen? Vel Rockstar sitter vel på flere tall enn oss, og åpenbart er det tydligvis ikke lønssomt nok for Rockstar å hyre inn et team for å få PC-versjonen ferdig samtidig som konsollversjonen, hadde det vært lønnsomt så hadde det ikke vært noen grunn for å utsette PC-versjonen. Uannsett ler jeg av det som skal rettferdiggjøre piratkopiering med å ikke få en PC-versjon samtidig, GTA V kommer til å bli et av de bestselgende spillene noensinne, hvis du så arrogant må vente på PC-versjonen får du ha lykke til å vente alle de smertefulle måndene før du får prøve 2013's trolig beste spill, your pain, not mine, nobody else gives a fuck Lenke til kommentar
brukar2341 Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 Jeg føler meg ganske sikker på at GTA V kommer på PC, men synes jo det er litt dumt at det kommer etter ps3 og xbox versionen, blir ikke like spennendes da.. Laget et bilde som jeg synes var litt komisk http://tinyurl.com/8gyfesr Beklager dårlig engelsk xD -DahPain Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 Nå må vi ikke alle kaste ut argumenter og svada uten kilder. Problemet med disse kildene er at alt er teorier og ingen sitter med fasit. Derfor trekker folk slutninger basert på egne erfaringer eller inntrykk i en slik diskusjon. Jeg lar den ballen ligge og får heller ergre meg over at det her i huset kjøpes 2-3 spill til pc kontra 10 til konsoll i året, hovedsaklig fordi pc-spillene nedprioriteres av utvikleren.. Lenke til kommentar
Solid Snail Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 Her er en kilde : http://arstechnica.com/tech-policy/2010/05/file-sharers-are-content-industrys-largest-customers/ Så ifølge tidligere kilder i denne tråden så er det PC spillere som bruker mest penger på spill, siden PC spillere, i følge tidligere kilder, piratkopierer mest. Er dere ikke bedre enn dette, Rockstar? Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 Jeg driter i at det ikke kommer til pc. Mange av de som maser og griner om dette kjøper ikke spillet allikevel når det kommer ut. Konsollsalget alene bærer inntektsgrunnlaget sånn at utviklere har råd til å lage flere spill. Deretter porter de det til pc når de har tid eller om de i det hele tatt gidder bare for å ha krysset det av lista. Synd at piratene ødelegger for noe som har så mye bedre potensial enn konsoll, men forstår og støtter denne prioriteringen 100%. Pre-order info kommer forøvrig 5 november. Du sier at PC har så mye bedre potensiale enn konsoll samtidig som du støtter denne prioriteringen som går direkte utover oss selv som forbrukere 100%?? For det første så er det ett stort narrativ at piratene forårsaker dette, Valve har jo med Steam vist at PC gaming og inntjening på PC spill dette i høyeste grad er levedyktig. Det er markedsjefer som gjør dette bevisst kun med ett mål for øye -nemlig å skvise ut maximal profitt ut av produktet sitt. At dette går direkte utover deg og meg som gamere og som gjør og har gjort disse store utviklerne søkkrike støtter du altså 100%. Du ser vel at det er vi som gamere som sitter igjen og må ta til takke for en b-vare pga de største utviklerne har begynt å oppføre seg som kyniske kapitalister framfor ildsjeler og spillelskere. Ett spill utgitt og optimalisert til konsoll i 2012 er ett spill påsatt bremseklosser og på alle måter en b-vare, en skygge av det det kunne ha vært og som vi må ta til takke med i frykt for at ikke overskuddet til Rockstar skal nå nye høyder... Det er jo aldri ikke snakk om noen konkurs her men en kynisk optimalisering av inntektene som i andre sammenhenger hadde slått tilbake på dem selv ved at forbrukerne hadde bare kjøpt, si for eks, en annen støvesuger ifra en annen leverandør som er opptatt av kvalitet og ikke bare kvantitet. Rockstar er en av utviklerne som bevisst holder igjen kvaliteten på produktet av profittmessige grunner og det blir ett paradoks at dette går utover oss som nettopp sørger for profitten deres. Ikke akkurat noe å trampeklappe for spør du meg eller noen andre som virkelig er opptatt av gaming og videre spillutvikling. Som alle vet er konsollspesifikasjonene datert noe som gjør det umulig å utvikle spill videre da hardware er maxet (som for eks Wing Commander og snart Star Citizen skaperen Chris Roberts kan bekrefte, google/youtube it). Rockstar går baklengs inn i framtiden og hindrer den naturlige utviklingen i frykt for å ikke tjene nok penger OG blir belønnet med ros av gamere? lol 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå