Gå til innhold

Den store tråden om Grand Theft Auto V

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan godt hende det er en deal Rockstar har gjort med Sony og Microsoft og. Husker feks at Microsoft betalte en rimelig god sum for at en eller annen expansion pack skulle komme til Xbox før PS3.

Det er noe jeg heller ikke skjønner, microsoft eier jo både Windows og Xbox.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kan godt hende det er en deal Rockstar har gjort med Sony og Microsoft og. Husker feks at Microsoft betalte en rimelig god sum for at en eller annen expansion pack skulle komme til Xbox før PS3.

Microsoft tjener mer på og selge det på Xbox, så enkelt er det.

Lenke til kommentar

Microsoft tjener mer på og selge det på Xbox, så enkelt er det.

Greit nok, har ingen planer om å kjøpe W8. Microsoft blir mer og mer lik apple.

Lenke til kommentar

Ille hvis jeg må ta ibruk xboxen noen måneder føre det kommer på pc.

Kan nok ta opp imot 6 mnder regner jeg med, så du kan like så greit gjøre det :p

Jeg kommer sikkert til å kjøpe det til Xbox og antageligvis laste det ned når det kommer til PC for modding rett og slett fordi jeg ikke orker å kjøpe spillet 2 ganger.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Konsoll prioriteres jo rett og slett for at det er flere med en Xbox eller PS3, enn det er folk som sitter med ganske nye gaming-rigger. Det er jo også enklere å optimalisere spillet opp imot en konsoll, istedet for å optimalisere opp mot en million forskjellige kombinasjonene det finnes i PC-verden. For meg er GTA et konsoll-spill uansett. Elendige kontroller på PC, men må jo misunne muligheten for mods.

Lenke til kommentar

Konsoll prioriteres jo rett og slett for at det er flere med en Xbox eller PS3, enn det er folk som sitter med ganske nye gaming-rigger. Det er jo også enklere å optimalisere spillet opp imot en konsoll, istedet for å optimalisere opp mot en million forskjellige kombinasjonene det finnes i PC-verden. For meg er GTA et konsoll-spill uansett. Elendige kontroller på PC, men må jo misunne muligheten for mods.

Det med kontroller er nok opp til hver enkelt person. Er vell hva du er vandt til.

Enig i at det er vanskelig å optimalisere for tusenvis av kombinasjoner på PC, men når de venter opp i mot et halvt år med å release PC version, burde det gå å forvente en god PC utgave. Mange som har klart det før.

Handler jo også om drivere fra diverse skjermkort utgivere osv, men jeg er fortsatt skuffet over GTA IV som fortsatt lagger på en gaming PC jeg kjøpte for 10 000 for noen mnder siden.

Lenke til kommentar

Selvsagt er det flere som har konsoll, de er jo tross alt 7 år gamle. Men hvorfor skal ikke de som har gode PC-er få kjøpe spillet samtidig?

Det er godt mulig at Rockstar har lite erfaring med PC-porting, men LA noire og Max Payne 3 funket utmerket til PC. GTA IV er en annen sak...

Og er du ikke klar over at du kan koble en xbox kontroller til en pc?...

Lenke til kommentar

Prøvde Xbox-kontroller med GTA:SA, og det fungerte heller dårlig. Går an å trikse det til, men det var mye arbeid. Er ikke helt sikker på hvordan det er med GTA IV, men har hørt rykter om at det ikke er helt lett. Hvor gammel konsollen er spiller ikke så stor rolle. Det er jo utrolig hva utviklere får til når de optimaliserer opp imot en bestemt maskinvarekonfigurasjon, Men det er nok det siste GTA spillet til denne generasjonen konsoller.

Om GTA også skulle ha blitt sluppet til PC tror jeg ikke vi ville hatt release i vår, som det ryktes om nå. Kan jo håpe at det kommer til PC noen måneder etter.

Lenke til kommentar

Prøvde Xbox-kontroller med GTA:SA, og det fungerte heller dårlig. Går an å trikse det til, men det var mye arbeid. Er ikke helt sikker på hvordan det er med GTA IV, men har hørt rykter om at det ikke er helt lett.

Hva mener du med dette? Foretrekker du playstation?

Lenke til kommentar

Today, we're proud to announce that Grand Theft Auto V is expected to launch worldwide spring 2013 for Xbox 360 and PlayStation 3.

Ingenting om PC da.

:hm: Skikkelig kjipt, det kan jo ikke stemme, enten så er det Rockstar troll, eller så har de kanskje tenkt å lansere det på PC senere, kommer ikke dette på PC, blir jeg temmelig skuffet over R*. Vi får vell bare vente til neste måned å se hva de tenker å gjøre :p

Lenke til kommentar

Kommer garantert til PC (som bla PCGamer skriver http://www.pcgamer.com/2012/10/30/gta-5-release-date-set-for-spring-2013/ ), men kommer også garantert leeeenge etter (høsten 2013?)

Rockstar må være en av siste utviklere som ikke har skjønt at det er PC som gjelder i 2012. Når de endelig får fingern ut og utgitt sin bugga konsollport PC versjon så har folk moved on til nye spill. Vet ikke om det kommer av kynisme (har de ikke fått med seg at Steam fungerer som en DRM og at det daglig trekker over 5 mill gamere med lovlig kjøpte spill?) eller om det er inkompetanse. Flaut ræva er det ihvertfall.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Prøvde Xbox-kontroller med GTA:SA, og det fungerte heller dårlig. Går an å trikse det til, men det var mye arbeid. Er ikke helt sikker på hvordan det er med GTA IV, men har hørt rykter om at det ikke er helt lett.

Hva mener du med dette? Foretrekker du playstation?

Nei jeg koblet til Xbox-kontrolleren til PC med trådløs adapter. Spillet kjente ikke igjen kontroll-typen og halvparten av knappene fungerer ikke samt ene analogen.

Deilig å ha en slipp dato å forholde seg til. Vi får vel den spesifikke datoen om ikke så lenge.

Lenke til kommentar

Piratkopiering er forsatt uendelig ganger mer utbredt på PC enn konsoll, hadde det kommet til PC samtidig ville de fleste bare lastet det ned. Jeg skjønner ikke at dere er overrasket over det en gang, de er ganske lenge siden et GTA spill kom til PC samtidig som konsollene.

Og hvis utviklingen av en PC-versjon ville fått innvirkning på spillet(ressursmessig), ville jeg heller ha et bedre spill og en PC versjon senere.

Dessuten vil GTA V se helt greit ut på en PS3 eller 360, de har tross alt ikke noen grafiske oppdateringer siden GTA IV.

Lenke til kommentar
Hey guys, glad to see so much enthusiasm about the release announcement. For those asking about the PC platform, we're currently focused on the Xbox 360 and PS3 versions of the game and don't have any details to share about a PC version at this time. Anyone that continues to spam the comments section will have their commenting privileges suspended.

Hentet fra kommentarseksjonen her: http://www.rockstargames.com/newswire/article/45951/grand-theft-auto-v-is-coming-spring-2013.html

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg driter i at det ikke kommer til pc.

Mange av de som maser og griner om dette kjøper ikke spillet allikevel når det kommer ut.

Konsollsalget alene bærer inntektsgrunnlaget sånn at utviklere har råd til å lage flere spill.

Deretter porter de det til pc når de har tid eller om de i det hele tatt gidder bare for å ha krysset det av lista.

Synd at piratene ødelegger for noe som har så mye bedre potensial enn konsoll, men forstår og støtter denne prioriteringen 100%.

Pre-order info kommer forøvrig 5 november.

Endret av Bjellesau
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...