Gå til innhold

Den store tråden om Grand Theft Auto V


Anbefalte innlegg

Nå er nettopp oppløsning problemet på dagens konsoller! 720P virker det som om utviklerne har lent seg på frem til i dag, men kanskje vi får se bedre oppløsning på de nye konsollene som forhåpentligvis kommer i år.

 

Når det gjelder et så stort spill som GTA IV, som til tider tyner 360'n min til det ytterste på 720p med låst 30 FPS - så spiller jeg heller på PC for å få som du sier "klarere grafikk" og bedre FPS.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For meg hadde det ultimate GTA V vært San Andreas, Vice city i ett spill. Tenker på ting å gjøre - For så å legge til GTA IV grafikken. Da er jeg ærlig fornøyd, men gisseltaking kunne vært interesant :)

 

Kunne ikke vært mer enig.

Størrelsen til San Andreas + RPG-elementene og alt du kunne endre på

pluss

følelsen jeg hadde som narko-/eiendomsbaron i VC

pluss

2012 i Los Santos?

 

Perfekt!

Lenke til kommentar

Nå er nettopp oppløsning problemet på dagens konsoller! 720P virker det som om utviklerne har lent seg på frem til i dag, men kanskje vi får se bedre oppløsning på de nye konsollene som forhåpentligvis kommer i år.

<br style="color: rgb(28, 40, 55); font-family: Verdana, Arial, sans-serif; line-height: 18px; text-align: left; background-color: rgb(250, 251, 252); ">

Når det gjelder et så stort spill som GTA IV, som til tider tyner 360'n min til det ytterste på 720p med låst 30 FPS - så spiller jeg heller på PC for å få som du sier "klarere grafikk" og bedre FPS.

 

 

GTA 4 og de fleste andre spill kjøre vel på langt lavere en 720p på dagens konsoll generasjon, de blir bare oppskalert til 720p.

Lenke til kommentar

En del ting som tyder på at GTA V ikke kommer før tidligst april 2013 nå.

 

Rockstar sendte nylig ut pressemelding om at Max Payne 3 lanseres den 18. mai:

 

"With Max Payne 3 now slated for May, our robust lineup of upcoming releases for fiscal 2013 is even stronger, including BioShock Infinite, Borderlands 2, Spec Ops: The Line, XCOM, XCOM: Enemy Unknown, and other titles yet to be announced for release that year."

Jepp, GTA V nevnes ikke med et ord.

 

Alle storspillene til Rockstar i det siste har blitt lansert i mai.

 

May 2010: Red Dead Redemption

May 2011: L.A. Noire

May 2012: Max Payne 3

May 2013: GTA V?

Lenke til kommentar

Jeg synes grafikken er bra nok på konsoll. Fint for de som bare har pc at de har bedre grafikk på maskinen sin. Synes også det er komisk at folk må forsvare systemet sitt, være seg konsoll eller pc, fordi det er så inni hampen viktig for dem å bevise for resten av verden at de ikke har kjøpt feil produkt.

 

Ingen bryr seg hva du har hjemme.

 

Som kjent er gameplay viktigere ihvertfall for meg, så så lenge grafikken er akseptabel så vinner jeg. Hadde det gøy i GTA 1 og grafikken der var vel ikke akkurat tjohei...

 

Helt enig :thumbup: Og en av grunnene til at jeg digger Nintendo :)

 

Forøvrig er det morsomt at nå får PS360-folkene spilt dette grafikk-kortet mot seg hele veien. Vanligvis er det jo de som er fornøyde med Wii-grafikken som må skrive slike ting som dette :)

Lenke til kommentar

En del ting som tyder på at GTA V ikke kommer før tidligst april 2013 nå.

 

Rockstar sendte nylig ut pressemelding om at Max Payne 3 lanseres den 18. mai:

 

"With Max Payne 3 now slated for May, our robust lineup of upcoming releases for fiscal 2013 is even stronger, including BioShock Infinite, Borderlands 2, Spec Ops: The Line, XCOM, XCOM: Enemy Unknown, and other titles yet to be announced for release that year."

Jepp, GTA V nevnes ikke med et ord.

 

Alle storspillene til Rockstar i det siste har blitt lansert i mai.

 

May 2010: Red Dead Redemption

May 2011: L.A. Noire

May 2012: Max Payne 3

May 2013: GTA V?

Tipper det kommer et sted mellom september og november. 2013 blir rett og slett for sent.

Lenke til kommentar

2013, og med den grafikken? Jeg er ikke superopptatt av grafikk (spesielt ikke siden jeg ikke eier noe nyere enn ps1, og pcen min er en 4 (5?) år gammel delepc som kostet 3500, og som er tweaket så hardt for å spille GTA IV at CDROMEN må kobles ut før boot), men bør ikke et spill så langt inn i fremtiden kunne lokke med litt bedre grafikk?

Lenke til kommentar

Her er hva jeg tror håper:

 

18 mai - release Max Payne 3

Ca 2-4 uker senere = midten av Juni: ny trailer, teaser eller utdypende info om GTAV

Smådrypp utover sommeren med mer info, bilder og bygging av verdenen og produktene i GTAV

August: Ny trailer med releasedato i November - dette lukter Gamescon-kupp lang vei...

Frem til release kommer flere drypp, mer info og enda mer bygging av merkevare bl.a. på hjemmesiden og sosiale medier.

 

Spillet er tilsynelatende ferdig/i siste stadie av utvikling med finpuss og testing. Hvis jeg husker riktig er snittet fra testing til release +/- 6 mnd så til høsten/julerushet hadde passet fint, både for R*/Take 2 og for meg.

 

 

Hvis jeg tar så mye feil her at det blir flaut på min bekostning så skal jeg søke jobb hos Rockstar og være lekkasje nr 1, utelukkende til diskusjon.no's lesere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

En del ting som tyder på at GTA V ikke kommer før tidligst april 2013 nå.

 

Rockstar sendte nylig ut pressemelding om at Max Payne 3 lanseres den 18. mai:

 

"With Max Payne 3 now slated for May, our robust lineup of upcoming releases for fiscal 2013 is even stronger, including BioShock Infinite, Borderlands 2, Spec Ops: The Line, XCOM, XCOM: Enemy Unknown, and other titles yet to be announced for release that year."

..

Jeg vil tro det er gode muligheter for at V inngår i titler som ikke er annonsert for release i år ennå. Mener også at jeg har lest et sted At man mener TT trenger å få ut gta V i år hvis de skal klare å oppnå regnskapstallene de har stipulert - og da i god til før finsnsåret deres ender 31 mars 2013. Jeg tipper nå på en oktoberrelease slik det har vært med tidligere spill i serien (iv skulle også etter planen vært utgitt i oktober).

Endret av teitur
Lenke til kommentar

Kjenner jeg dem rett gidder de ikke å vurdere en PC-versjon engang før lenge etter release. Jeg er rett og slett ikke interessert i å spille et nytt GTA-spill på en eldgammel maskin som det 360 har blitt. Må ha det til PC for at det skal føles friskt. Det er dog utrolig irriterende å vente typisk et halvt år ekstra, og enda mer irriterende at PC-versjonene som regel ikke blir annonsert før etter opprinnelig release.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...