Skipstrixy Skrevet 15. september 2013 Del Skrevet 15. september 2013 (endret) 11 år gammel gutts reaksjon på å motta GTAV av foreldrene. Jeg er litt usikker på hva jeg skal føle, men umiddelbart er jeg misunnelig, men så lurer jeg på om denne gutten som ikke klarer å håndtere å få et cover ihende har godt av å se på strippeshow, myrde horer og kjøre ned folk med bil.. Synes nok han er litt for ung jeg og ja... Men men... I den alderen hang jeg opp ned i trær å bygde hytter. Det var vel ikke før noen år senere jeg begynte å spille Deltaforce etc (og noen år senere GTA 3).. Og det var da de beste spillene vi hadde i den tiden, og den gang var da det temmelig ekte også. Så på en annen side er det greit om man lærer å skille spill/virkelighet allerede i en ung alder. Velger å sitere en av gamlingene fra "Elders React to GTA V" som jeg linket her i tråden for noen dager siden... "Er man så syk i hodet at man går ut på gata å skyter folk i virkeligheten, ja.. Da er man så syk i hodet at man hadde gjort noe slik uansett.. Uavhengig av et dataspill eller ikke..." Endret 15. september 2013 av Skipstrixxy 1 Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 15. september 2013 Del Skrevet 15. september 2013 (endret) Jeg spilte Vice City og San Andreas på PS2 da jeg gikk i 5 klasse på barneskolen. Ikke fordi jeg på noen måte fikk lov til å spille det, men fordi en kompis av meg hadde det. Husker enda hvor sinnsykt fet følelse det var å roame rundt i Los Santos. Kan ikke si at det har påvirket meg, velger jeg å tro iallfall. Han kompisen min derimot, der er det verre. Når jeg får barn en dag blir det på ingen måte aktuelt å servere dem GTA på gullfat, det er iallfall noe man skal være svært forsiktig med. Det er uansett svært viktig å lære seg og forstå forskjellen på spill og virkelighet tidlig, det tror jeg kan gi god avkastning. Støtter innlegget over, mye sant i det sitatet der Endret 15. september 2013 av Selvin 1 Lenke til kommentar
Skipstrixy Skrevet 15. september 2013 Del Skrevet 15. september 2013 (endret) Jeg spilte Vice City og San Andreas på PS2 da jeg gikk i 5 klasse på barneskolen. Ikke fordi jeg på noen måte fikk lov til å spille det, men fordi en kompis av meg hadde det. Husker enda hvor sinnsykt fet følelse det var å roame rundt i Los Santos. Kan ikke si at det har påvirket meg, velger jeg å tro iallfall. Han kompisen min derimot, der er det verre. Når jeg får barn en dag blir det på ingen måte aktuelt å servere dem GTA på gullfat, det er iallfall noe man skal være svært forsiktig med. Heheh, har vel et par-tre kompiser jeg også som har brukt x-antall timer på GTA spill oppgjennom årene - som ikke er helt med sine fulle fem i dag... Men det kan nok neppe knyttes til at de spillte GTA i ung alder,. Endret 15. september 2013 av Skipstrixxy Lenke til kommentar
iceyo Skrevet 15. september 2013 Del Skrevet 15. september 2013 Er det nå man skal irritere folk med å si at jeg allerede har spillt 6-7 timer med GTA V spillet ser fantastisk ut og sålangt virker storyen spennende ! eneste jeg har hatt problem med er skytinga ( virker ikke så presist ), men så spiller jeg helst på pc hvis jeg kan Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 15. september 2013 Del Skrevet 15. september 2013 Heheh, har vel et par-tre kompiser jeg også som har brukt x-antall timer på GTA spill oppgjennom årene - som ikke er helt med sine fulle fem i dag... Men det kan nok neppe knyttes til at de spillte GTA i ung alder,. Det er nok sant, og samme her. Vil ikke tro at GTA var utslagsgivende for hvordan han har blitt, iallfall ikke i stor grad. 1 Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 15. september 2013 Del Skrevet 15. september 2013 Er det nå man skal irritere folk med å si at jeg allerede har spillt 6-7 timer med GTA V spillet ser fantastisk ut og sålangt virker storyen spennende ! eneste jeg har hatt problem med er skytinga ( virker ikke så presist ), men så spiller jeg helst på pc hvis jeg kan Personlig bryr jeg meg lite om skytinga i seg selv. Her er det bilkjøring & co som gjelder. Lenke til kommentar
Skipstrixy Skrevet 15. september 2013 Del Skrevet 15. september 2013 (endret) Er det nå man skal irritere folk med å si at jeg allerede har spillt 6-7 timer med GTA V spillet ser fantastisk ut og sålangt virker storyen spennende ! eneste jeg har hatt problem med er skytinga ( virker ikke så presist ), men så spiller jeg helst på pc hvis jeg kan Skytingen er nok neppe værre enn den var i GTA IV... Der suger den sevje... Tenker meg skytingen ligner på den man finner i RDR, og den er slettes ikke ille. Endret 15. september 2013 av Skipstrixxy Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 15. september 2013 Del Skrevet 15. september 2013 Er det nå man skal irritere folk med å si at jeg allerede har spillt 6-7 timer med GTA V spillet ser fantastisk ut og sålangt virker storyen spennende ! eneste jeg har hatt problem med er skytinga ( virker ikke så presist ), men så spiller jeg helst på pc hvis jeg kan Lucky boy! Kjenner jeg gleder meg stort Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 15. september 2013 Del Skrevet 15. september 2013 Det er sånn 50 folk som leser tråden samtidlig. Har sett på noen gameplay. Ser utrolig bra ut. Ikke redd for spoilers da jeg ikke har en konsoll å benytte meg av Lenke til kommentar
iceyo Skrevet 15. september 2013 Del Skrevet 15. september 2013 Ja det er bare å glede seg ! Storyen i IV synes jeg var svak, og introduksjonen til figurene var sånn bob bob.. i V så er det helt forskjellig.. fikk litt feeling av GTA:SA når jeg starta å spille , og det er imho det beste gta som er utgitt.. så dette lover bra Lenke til kommentar
Skipstrixy Skrevet 15. september 2013 Del Skrevet 15. september 2013 (endret) Ja det er bare å glede seg ! Storyen i IV synes jeg var svak, og introduksjonen til figurene var sånn bob bob.. i V så er det helt forskjellig.. fikk litt feeling av GTA:SA når jeg starta å spille , og det er imho det beste gta som er utgitt.. så dette lover bra Har selv sett mye gameplay streaming nå, men har holdt meg unna alt som heter historie og oppdrag.. Eneste jeg har fått med meg, er at det er et flash-back for 9 år siden, som gjør at man spiller litt med snø på mappet... Så setter pris på om ingen røper storyen... Endret 15. september 2013 av Skipstrixxy Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 15. september 2013 Del Skrevet 15. september 2013 Jeg foreslår at alle detaljer rundt gameplay, historie, osv. som ikke legges i spoiler medfører øyeblikkelig permaban. Og voldtekt med en rusten spiker. Veldig rusten. 5 Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 15. september 2013 Del Skrevet 15. september 2013 Skytingen er nok neppe værre enn den var i GTA IV... Der suger den sevje... Tenker meg skytingen ligner på den man finner i RDR, og den er slettes ikke ille. Jeg tror den ligner mer på gameplayen i Max Payne. Coverssystemet er også veldig likt. Lenke til kommentar
Skipstrixy Skrevet 15. september 2013 Del Skrevet 15. september 2013 Jeg tror den ligner mer på gameplayen i Max Payne. Coverssystemet er også veldig likt. Aldri spillt MP, så kan ikke utale meg om det. Men bassert på gameplayet jeg har sett, synes jeg skytefysikken ligner på den du finner i RDR... Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 15. september 2013 Del Skrevet 15. september 2013 [Røper story] Så setter pris på om ingen røper storyen... Men.. men.. så putt din egen story-snikksnakk i spoiler, da. 1 Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 15. september 2013 Del Skrevet 15. september 2013 Lol.. Hvis noen sitter og bare vil få tida til å gå så kan man slå ihjel 120 minutter med GTA-retrospektiv her: http://www.gametrailers.com/full-episodes/sbtuge/gt-retrospectives-grand-theft-auto-retrospective--complete-collection 2 Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 15. september 2013 Del Skrevet 15. september 2013 Lol.. Hvis noen sitter og bare vil få tida til å gå så kan man slå ihjel 120 minutter med GTA-retrospektiv her: http://www.gametrailers.com/full-episodes/sbtuge/gt-retrospectives-grand-theft-auto-retrospective--complete-collection 80 minutter* Lenke til kommentar
Audun0505 Skrevet 15. september 2013 Del Skrevet 15. september 2013 Nå har jeg nettopp brukt natten hos en kompis som fikk GTA V igår (bor i Oslo, fikk fra GameZone) og jeg det er dritbra! Om du har spilt Max Payne 3 så føles karakter og bevegelse nesten eksakt likt, ihvertfall i begynnelsen. Animasjoner som å ta cover o.l er veldig likt RDR for de som har spilt det, og kontrollene er også de samme (oversatt til moderne tid, selvsagt). For de som lurer på kjøringa: I starten føles kjøringa litt som i Midnight Club, men jo mer du kjører jo mer venner du deg til det i tillegg til at karakteren blir bedre til å kjøre, som gjør det bedre. Jeg er litt skuffa over svinginga, og det er veldig vanskelig å få til en "smooth" sving. Se bildet under der første er hvordan jeg ønsker å svinge, mens andre er hvordan bilen faktisk svinger. Altså, det er ikke såå ille, men vanskelig å illustrere korrekt Ellers når det gjelder skytinga: Jo mer du skyter/trener karakteren din, jo lettere er det å skyte. Det er ikke vanskelig i starten, men ved litt avstand merker du at kulene går i "feil" vinkel fra der du skyter. Det er litt som i RDR om du prøver å skyte noen på litt avstand med revolver - noen kuler treffer ikke. Ellers er auto aiminga sånn som i RDR og den locker innimellom på feil mål og nekter å sikte på det jeg faktisk vil sikte på... Alt i alt terningkast 8, gled dere 6 Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 15. september 2013 Del Skrevet 15. september 2013 Aldri spillt MP, så kan ikke utale meg om det. Men bassert på gameplayet jeg har sett, synes jeg skytefysikken ligner på den du finner i RDR... Det kan hende MPs gameplay er en oppgradering av RDR, og at det ligner veldig? MP kom jo trossalt etter RDR. Lenke til kommentar
OlaHaldor Skrevet 15. september 2013 Del Skrevet 15. september 2013 For de som lurer på kjøringa: I starten føles kjøringa litt som i Midnight Club, men jo mer du kjører jo mer venner du deg til det i tillegg til at karakteren blir bedre til å kjøre, som gjør det bedre. Jeg er litt skuffa over svinginga, og det er veldig vanskelig å få til en "smooth" sving. Se bildet under der første er hvordan jeg ønsker å svinge, mens andre er hvordan bilen faktisk svinger. Altså, det er ikke såå ille, men vanskelig å illustrere korrekt Æsj... Sånn jeg tolker det etter å ha sett på noen videoer og streams. Likte veldig godt at bilen var følsom for rattutslag i GTA IV, slik som man forventer i et bilspill. Skuffende at de har jekka ned på kjørefølelsen, slik jeg tolker deg og andre som spiller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå