Gå til innhold

Den store tråden om Grand Theft Auto V


Anbefalte innlegg

Skuffet blir jeg nok ikke, fordi 1: GTA spiller man ikke for grafikken, og 2: Skal ikke spille V på dagens konsoller. Kommer det ikke til pc eller next-gen, så skal jeg aldri spille det.

 

Er ikke det ganske ironisk at du sier at man ikke spiller GTA for grafikken og samtidig gidder du ikke å spille det med mindre det kommer ut på de nyeste plattformene? (Med mindre du ikke eier en PS3 eller 360)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke det ganske ironisk at du sier at man ikke spiller GTA for grafikken og samtidig gidder du ikke å spille det med mindre det kommer ut på de nyeste plattformene? (Med mindre du ikke eier en PS3 eller 360)

 

Nå er vel ikke grafikken den eneste forbedringen ved neste generasjon konsoller?

Lenke til kommentar

Nå er vel ikke grafikken den eneste forbedringen ved neste generasjon konsoller?

 

Det er ikke gitt at spillet kjører noe bedre på next gen hvis det er det du tenker på(selvom det er noe sannsynlig), GTA IV kjørte jo aldri bra på PC, altså det kjørte godt på tilsvarende "konsoll innstillinger", men det var aldri bra optimalisert.

Lenke til kommentar

Har aldri spilt GTA og skytespill generelt på konsoll før, så har et spørsmål til dere konsoll gamere.

 

De få gangene jeg har spilt skytespill på konsoll har jeg slitt veldig med sikte, av den enkle grunn at det blir totalt uvandt for en PC gamer.

 

Husker på GTA VC var det auto sikte elns, der du fikk lock på target, også kunne switche mellom liksom.

 

Var det sånn på GTA IV? Eller går det meste på manuelt?

Lenke til kommentar

Har aldri spilt GTA og skytespill generelt på konsoll før, så har et spørsmål til dere konsoll gamere.

 

De få gangene jeg har spilt skytespill på konsoll har jeg slitt veldig med sikte, av den enkle grunn at det blir totalt uvandt for en PC gamer.

 

Husker på GTA VC var det auto sikte elns, der du fikk lock på target, også kunne switche mellom liksom.

 

Var det sånn på GTA IV? Eller går det meste på manuelt?

Mener det var litt men ikke så ekstremt som på VC

Lenke til kommentar

 

 

Er ikke det ganske ironisk at du sier at man ikke spiller GTA for grafikken og samtidig gidder du ikke å spille det med mindre det kommer ut på de nyeste plattformene? (Med mindre du ikke eier en PS3 eller 360)

 

Jeg burde kanskje presisert at jeg eier hverken 360 eller PS3. :)

Lenke til kommentar

Forteller litt om hvor bra serien er når folk allikevel kjøper det pga "dårlig grafikk" og "kommer ikke på pc".

Sier sitt om hvilken kvalitet Rockstar leverer på spillene sine i motsetning til spill med supergrafikk som allikevel ikke når opp :yes:

Jeg klarer rett og slett ikke å spille på konsoll. Det var en grunn til at jeg solgte den, og gikk til anskaffelse av den pcen jeg har i dag. At man har mulighet til bedre grafikk, er en av grunnene. Men du kan gjerne dempe grafikken til konsollinnstillinger om det er sånn du liker å spille. Ikke minst at alt går mye smoothere, i og med at frameraten ligger MYE høyere. Det er også mange flere ting man kan gjøre på en pc, i motsetning til en konsoll. Jeg gjør mye annet mens jeg spiller, og mye forskjellig. Det går heller ikke på konsoll. I tillegg til at konsollene bråker ganske mye.

En annen grunn til at jeg ikke takler konsoller, er når man skal snakke til folk. På steam er det bare smack smack, mens på Psn og live, er det utrolig tungvint å skrive. Det er også en helforferdelig opplevelse å spille på en kontroller utenom bilspill. Mus og tastatur er rett og slett mye bedre.

Veldig dårlig formulering, men du skjønner tegninga.

Det blir ikke noe kjøp på meg om det ikke kommer på pc, av de grunnene jeg listet opp over her. Dette er spillet jeg hart drømt om i åresvis, men det er synd det skal ende sånn. Om det kommer en like dårlig port til pc som iv var, kommer jeg uansett til å kjøpe.

Edit: Grunnen til at folk fortsatt kjøper det, er fordi mesteparten av spillerne sitter bak en konsoll. Og de som sitter bak en konsoll, bryr seg som regel lite om grafikk. Grafikken bryr jeg meg ikke om. Gta er gta, og V er det mest fantastiske jeg har sett noen gang. Hadde jeg vært en konsoll-gamer, hadde jeg kjøpt det, men jeg er heldigvis ikke det. Jeg går glipp av tidenes spill, men det får jeg bare tåle. Har over 60 spill på steam, så tror jeg overlever inntil videre :)

Lenke til kommentar

Forteller litt om hvor bra serien er når folk allikevel kjøper det pga "dårlig grafikk" og "kommer ikke på pc".

Sier sitt om hvilken kvalitet Rockstar leverer på spillene sine i motsetning til spill med supergrafikk som allikevel ikke når opp :yes:

Selfølgelig er spill med kvalitet mer verdt enn de med bra grafikk. Se på crysis for eksempel. Det er fin grafikk, men jeg klarer ikke å spille gjennom fordi gameplay er for dårlig. Dette gjelder for mange spil nå til dags, men det er visst i den veien spillene utvikler seg nå til dags. Det er trist, men sånn er det. Jeg velger alltid kvalitet framfor det grafiske, men grafikk er bare en stor bonus :)
Lenke til kommentar

Grafikk = Mjæh. Bare en bonus. Men gameplay er viktig!

 

For min del kunne de gjerne kjørt GTA IV-grafikken om det gikk smoothere. Min største frykt (og noe jeg tror det blir her) er framerate-drops og andre problemer.

 

Bare meg som husker hvor tragisk BF3 på konsoll er, kontra PC? Eneste grunnen til at jeg spiller CoD framfor BF er at frameraten er helt latterlig på konsoll.

Lenke til kommentar

Er det bare jeg som synes at grafikken i GTA IV er mer en bra nok?

Ikke mange spill som jeg har spilt som har bedre grafikk sånn generelt.

 

Nå har jeg jo forsåvidt spilt det på PC da, men jeg synes uansett at det har veldig bra grafikk.

Mulig gameplay gjør så jeg synes det blir bedre grafikk men..

Lenke til kommentar

Er det bare jeg som synes at grafikken i GTA IV er mer en bra nok?

Ikke mange spill som jeg har spilt som har bedre grafikk sånn generelt.

 

Nå har jeg jo forsåvidt spilt det på PC da, men jeg synes uansett at det har veldig bra grafikk.

Mulig gameplay gjør så jeg synes det blir bedre grafikk men..

 

Grafikken synes jeg er bra. Det jeg har problemer med er mangelen på AntiAliasing og at ting skulle vært mye skarpere. Ellers er grafikken grei nok den.

Lenke til kommentar

Er det bare jeg som synes at grafikken i GTA IV er mer en bra nok?

Ikke mange spill som jeg har spilt som har bedre grafikk sånn generelt.

 

Nå har jeg jo forsåvidt spilt det på PC da, men jeg synes uansett at det har veldig bra grafikk.

Mulig gameplay gjør så jeg synes det blir bedre grafikk men..

 

Spesielt hvis man modder GTA IV litt, så ser det meget bra ut.

 

ibisAt1L09DaM8.png

Lenke til kommentar

Er det bare jeg som synes at grafikken i GTA IV er mer en bra nok?

Jeg syntes og at grafikken egentlig er god nok. Hatt sett for meg flere ekstra utgivelser av GTAIV, slik 3'ern fikk.

Jeg har kjøpt GTA San Andreas på PS3, og fikk litt bakoversveis i begynnelsen, siden det spillet ikke er laget for dagens flatskjermer og standard. Men spillopplevelsen er likevel god. Har spillet på PS2 og, men den har ligget nedstøvet i en del år.

 

Men jeg sier ikke nei takk til enda bedre grafikk. Men jeg håper og at det nye spillet får flere muligheter, enn de gamle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...