Gå til innhold

Intern USB-hub

Betenkt

Anbefalte innlegg

Morn der.

På mitt hovedkort, Asus P5Q Deluxe er det nå to tilkoblingspunkter til å koble inn evt ekstra USB-porter, som de i front på kabinettet mitt. Til de i front på kabinettet trenger jeg to, men jeg trenger også en til minnekortleseren min.

Må jeg ofre et sett med USB-porter for minnekortleseren eller finnes det en måte å splitte, en overgang etc?

På forhånd takk =)

EDIT: Finnes det intern USB-hub, altså til en kontakt som:

post-88313-1258534280_thumb.jpg

Endret av Webmaster Esso
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei ikke den ;) Det der er Mini PCi til PCI overgang.

Men kanskje et PCI kort for usb med en intern port og overgang fra pinner til standard USB port. Har sett det siste et eller annet sted.

http://www.focalprice.com/result_usb8f6c9p...c9card_1_0.html

Denne men motsatt kjønn http://no.eetnordic.com/product.aspx?id=50...erboard--USB2-F

Endret av drbuggs
Lenke til kommentar

Denne ser ut til å ha intern usb utgang http://no.eetnordic.com/product.aspx?id=EX...2.0-PCI-Express

( På bildet )

Edit, har irritert meg på dette selv så satte i gang med å lete. Har ikke funnet noen god løsning. Ser ut hovedproblemet er at USb headerene på hovedkortet leverer fo lite strøm til å virkelig drive så veldig mye utstyr, slik at eget kontrollkort med egen strøm blir foretrukket. Hvorfor ikke disse kortene kan ha intern tilkobling skjønner jeg ikke, de pleide å ha det før, men nå er alle utstyrt med vanlig port. Eneste unntaket jeg har funnet er det listet over. Alternativ løsning ser ut til å være å lodde på standard plugg selv. Tror en skal være nøye med twistingen i kabelen slik at en får minst mulig støy, har hatt dårlig opplevelser med dette på enkelte frontpanel der for mye av kabelen har vært "av tvistet" for å si det sånn. Funket bra etter å ha tvistet kabelen og satt tilbake.

Endret av drbuggs
Lenke til kommentar
Denne ser ut til å ha intern usb utgang http://no.eetnordic.com/product.aspx?id=EX...2.0-PCI-Express

( På bildet )

Edit, har irritert meg på dette selv så satte i gang med å lete. Har ikke funnet noen god løsning. Ser ut hovedproblemet er at USb headerene på hovedkortet leverer fo lite strøm til å virkelig drive så veldig mye utstyr, slik at eget kontrollkort med egen strøm blir foretrukket. Hvorfor ikke disse kortene kan ha intern tilkobling skjønner jeg ikke, de pleide å ha det før, men nå er alle utstyrt med vanlig port. Eneste unntaket jeg har funnet er det listet over. Alternativ løsning ser ut til å være å lodde på standard plugg selv. Tror en skal være nøye med twistingen i kabelen slik at en får minst mulig støy, har hatt dårlig opplevelser med dette på enkelte frontpanel der for mye av kabelen har vært "av tvistet" for å si det sånn. Funket bra etter å ha tvistet kabelen og satt tilbake.

De du har linket til er jo slike som gir meg flere USB-porter utenfor kabinettet, jeg vil ha flere koblingspunkter INNI! =P

Tviler på at det finnes, så blir vel nytt hk på meg til jul.

Lenke til kommentar
Kan du ikke bare bruke en usb-hub? Koble hub'n til en ledig usb bak på pc'n og ha den stående fremme på bordet, som f.eks. en slik

Minnekortleseren er intern!

Skulle ha ny CPU nå uansett, i7-950, så måtte ha nytt HK, ble Asus P6T Deluxe V2, og det har tre slike interne USB-kontakter som jeg trenger.

Så saken er på et vis løst =)

Lenke til kommentar
Kan du ikke bare bruke en usb-hub? Koble hub'n til en ledig usb bak på pc'n og ha den stående fremme på bordet, som f.eks. en slik

Minnekortleseren er intern!

Ja skjønte det. Den kunne du koblet på intern usb, og "offret" en kontakt som du sa. Men hva det spiller det for noen rolle om du mister 2 usb på frontpanel/kabinett, når du kan få 7 stk. usb fremme på skrivebordet?

Nytt HK for å få ei ekstar intern usb var iallefall en dyr løsning? :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...