Gå til innhold

Test: Sony Ericsson T715


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det finnes flere gode alternativer til T715. Ett av dem er Nokia 6600 Slide, som er god på både SMS og musikk.

Nokia 6600 Slide er en utgått modell og har fått sin oppfølger i Nokia 6600i Slide, som koster det samme, men har bl.a. et langt bedre kamera.

 

Jeg regner med at du, som vanlig, ikke retter opp i feilene dine Silje, men nå har jeg ihvertfall sagt ifra.

 

6600 Slide er da fortsatt til salgs i mange butikker selv om det har kommet en oppfølger. Beksrivelsen "utgått" blir dermed litt merkelig etter min mening.

 

Og ang. 6600i Slide, så anbefaler vi aldri telefoner vi enda ikke har testet. Det ville jo vært litt absurd?

Lenke til kommentar

At du faktisk gidder å krangle på dette blir for dumt Silje. Hva med å heller takke for alt frivillig arbeid jeg legger ned i å lese korrektur over dine mange artikler med hauevis av feil?

 

6600 Slide er ikke lenger i produksjon, men klart man kan finne den i enkelte butikker. Du finner Sony Ericsson P1i i butikker om du skulle ønske det.

 

Nei, det ville ikke vært absurd å anbefale 6600i Slide, når dere har testet 6600 Slide. i-versjonen har enkelt og greit bedre kamera og bedre materialvalg. Alt er likt ellers.

 

Mener du at det er god behandling ovenfor dine lesere å anbefale 6600 Slide, uten engang å nevne i-versjonen, når i-versjonen er 1) nyere 2) billigere 3) bedre?

 

Dette blir (igjen) for dumt Amobil, som vanlig med Silje Gomnæs i spissen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
At du faktisk gidder å krangle på dette blir for dumt Silje. Hva med å heller takke for alt frivillig arbeid jeg legger ned i å lese korrektur over dine mange artikler med hauevis av feil?

 

6600 Slide er ikke lenger i produksjon, men klart man kan finne den i enkelte butikker. Du finner Sony Ericsson P1i i butikker om du skulle ønske det.

 

Nei, det ville ikke vært absurd å anbefale 6600i Slide, når dere har testet 6600 Slide. i-versjonen har enkelt og greit bedre kamera og bedre materialvalg. Alt er likt ellers.

 

Mener du at det er god behandling ovenfor dine lesere å anbefale 6600 Slide, uten engang å nevne i-versjonen, når i-versjonen er 1) nyere 2) billigere 3) bedre?

 

Dette blir (igjen) for dumt Amobil, som vanlig med Silje Gomnæs i spissen.

Hei,

hvis du ønsker takk av noen så ville jeg aller først lagt av meg den spydige tonen.

 

Enten så mener du at 6600 og 6600i er nesten like (i så fall så er det vel ingen stor forskjell om man anbefaler den ene eller den andre?), eller så er de såpass forskjellige at man i det minste tester nykommeren før man anbefaler dem (og som det blir sagt gjort i Amobil, vi anbefaler ikke mobiler vi ikke har testet).

 

Å trekke inn en for lengst utgått mobil som P1i med 6600, som fortsatt er i handelen mange steder, er neppe en relevant sammenligning.

Lenke til kommentar

Hvis Nokia 6600 Slide er å få kjøpt i et relativt greit antall butikker, har vi ingen betenkninger ved å anbefale den på bakgrunn de gode testresultatene. Vi anbefaler imidlertid aldri produkter uten at vi har testet dem, og det er helt utelukket å begynne med. Det kan godt hende du har rett i at 6600i er et godt alternativ, men på bakgrunn av objektive nyhetsartikler kan vi altså ikke mene noe subjektivt om telefonen i en helt annen test uten å engang ha prøvd den.

 

Vi prøver alltid å svare på en hyggelig måte, og det som hadde vært enda mer hyggelig er om spørsmålene også blir stilt på en hyggelig måte :)

 

Det er selvfølgelig alltid flott med innspill, men vi anbefaler altså ikke 6600i Slide på bakgrunn av ingenting.

Lenke til kommentar
Hvis Nokia 6600 Slide er å få kjøpt i et relativt greit antall butikker, har vi ingen betenkninger ved å anbefale den på bakgrunn de gode testresultatene. Vi anbefaler imidlertid aldri produkter uten at vi har testet dem, og det er helt utelukket å begynne med. Det kan godt hende du har rett i at 6600i er et godt alternativ, men på bakgrunn av objektive nyhetsartikler kan vi altså ikke mene noe subjektivt om telefonen i en helt annen test uten å engang ha prøvd den.

Jeg forstår prinsippet om å ikke anbefale en mobil som ikke er testet, men i dette tilfellet bør det i det minste opplyses om at den har fått en oppfølger som sannsynligvis bare er bedre. Hvorfor ikke informere om dette?

 

Hvis jeg hadde solgt en Nokia 6600 Slide til en kunde, uten å informere om at den har fått en oppfølger som både er bedre spesifisert og billigere, hadde dette blitt betegnet som lureri og svært dårlig kundebehandling. Jeg er fullt klar over at dere ikke er selgere ovenfor kunder, men du ser vel sammenhengen?

 

 

Vi prøver alltid å svare på en hyggelig måte, og det som hadde vært enda mer hyggelig er om spørsmålene også blir stilt på en hyggelig måte :)

Ja, den ser jeg. Jeg må beklage at jeg til tider hisser meg opp og tar en frekk tone. Jeg vil gjerne gå litt inn på hvorfor.

 

Som du vet, Einar, har jeg fulgt Amobil.no i mange år nå. Jeg husker godt tiden hvor Øystein og Simen styrte skuta så og si alene. Jeg har skrevet et par artikler for dere, jeg har moderert forumet over en lengre periode, men ikke minst har jeg bidratt med tilbakemeldinger og korrigeringer i hundrevis av artikler og tråder. Det er langt ifra sjelden at faktafeil og andre åpenbare feil finnes, da påpeker jeg, som mange andre, det. Det hender en sjelden gang at jeg får et "Takk" for dette, men det er som sagt sjelden. Mange feil blir aldri rettet.

 

Og ja, da blir man etterhvert irritert, fornærmet eller kanskje lei. Jeg er fullt klar over at jeg har fått en mer "sint" tone ovenfor dere de siste årene, men det er altså primært grunnet hva jeg personlig anser som mangel på takknemmelighet ovenfor mobilinteresserte som helt ulønnet bruker tid på kvalitetskontroll som i utgangspunktet skulle vært en selvfølgelighet fra Amobil sin side. Jeg stiller ikke opp med eksempler nå, men kan gjerne gjøre det om det ønskes.

 

Amobil har de siste årene hatt en enorm utvikling, spesielt i antall lesere. Amobil er per i dag Norges desidert største og mest innflytelsesrike mobilrelaterte nettsted. Med en slik utvikling forplikter det også et visst fokus på kvalitet, om man ikke ønsker et VG-stempel eller lignende. VG er Norges største avis, men er alikevel av mange "frowned upon" som en seriøs nyhetsformidler. Hvis ønsket deres bare er å ha flest lesere har dere klart det godt, men per i dag er dere mye nærmere å være VG enn å være DN, Aftenposten osv., for å ta en sammenligning. Et eksempel er mangelfull eller svak dekning av f.eks. kvartalsrapporter eller Telenor-saken i Russland. Sikkert ikke slik som genererer mest lesere, men det går på hvordan medietilbyder man ønsker å være.

 

Jeg er ingen journalist, og er heller ikke dreven på leserbrev, og ser lett at dette fort ble litt rotete. Jeg ønsker heller ikke å fremstille meg som noe helt bare fordi jeg har vært nerd og lest korrektur på alt dere skriver, men det er viktig å få frem at uten mobilentusiaster og smånerder som meg og veldig mange andre hadde ikke Amobil vært der dere er nå, altså en nettside den jevne nordmann går til for råd om mobil. Hadde kvaliteten og feilprosenten på hva dere produserer i utgangspunktet vært som den skulle hadde det heller ikke vært noe grunnlag for diskusjon.

 

Huff, ble svett jeg :p Natta.

Lenke til kommentar

Takk for grundig tilbakemelding. Det bør ikke skje at vi ser på forumbrukere som poengterer feil og mangler som et problem - engasjerte brukere er noe vi er takknemlig for å ha. I enkelttilfeller kan journalisten oppleve at en forumbruker er "ute etter" journalisten, og det kan fort bli litt amper stemning. Jeg merker at innleggene mellom deg og Silje ofte er litt i den sjangeren (som for eksempel innledningen i denne diskusjonen), i likhet med Poe og Audun (OK, kanskje ikke så ille :p ). Vi prøver selvsagt å holde god kvalitet. I dag fikk vi inn en ny ansatt på kontoret, og skal som alltid fokusere på kvalitet før vi tenker for mye på kvantitet :)

 

Akkurat her vil jeg likevel si at det er helt greit at vi ikke har anbefalt 6600i Slide, nettopp fordi vi fokuserer på kvalitet. Vi kan vel skrive at vi antar 6600i Slide også kan være et alternativ med en disclaimer som sier at vi ikke har testet den. Men jeg synes det er en ryddig og grei metode å holde oss til telefoner vi har testet, og si med sikkerhet om vi anbefaler telefoner eller ikke.

Endret av EinarEriksen
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...