K-L-E Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Hei Jeg har nylig oppdaget at PCen min ikke lenger takler å kjøre store spill på high lengre. Det er på grunn av CPUen min (q9300, 2.5 GhZ). Vifta er ikke defekt, og kjører opptil 3000 rpm. Det er originalvifta som kom med CPUen og kjølepastaen har jeg aldri skiftet. Den drar opptil og over 100 grader (alle 4 kjerner) med en gang så snart jeg spiller et stort spill på high (CoD4). Etter 10 min skruer den seg rett av helt sannsyneligvis pga overheat. De andre komponentene jeg har er Geforce Gtx 295, 650W corasir PSU, ddr3 6gb minne 1.5 voltage 1333 mhz pc-10600. Disse har en relativ god temperatur. Samtidig har jeg Antec 1200 big tower med 7 interne vifter som burda da hjelpe til. Tatt den for støv, ingenting hjalp. Jeg har heller ikke overklokket noe. Er dette bare en tilfeldig utslitt prosessor? Bør jeg kjøpe ny eller en ny kjøler? Takker mye for svar:) Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Er du sikker på at du har festet kjøleren? Dette var skikkelig varmt. Er den feste skikkelig å så fall? Lenke til kommentar
K-L-E Skrevet 16. november 2009 Forfatter Del Skrevet 16. november 2009 Er du sikker på at du har festet kjøleren? Dette var skikkelig varmt. Er den feste skikkelig å så fall? Ja jeg er enig at det varmt Jeg har festet den skikkelig og den sitter godt på alle 4 låser. Den har ikke oppført seg slik varm før, det begynte nylig for en uke siden. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Hvis du tar på selve kjøleribben er den like varm? Hvis ikke så er ikke kjøleren skikkelig festet. Lenke til kommentar
K-L-E Skrevet 16. november 2009 Forfatter Del Skrevet 16. november 2009 Hvis du tar på selve kjøleribben er den like varm? Hvis ikke så er ikke kjøleren skikkelig festet. Det var bra du nevnte, jeg skal prøve det når jeg kommer hjem Lenke til kommentar
K-L-E Skrevet 16. november 2009 Forfatter Del Skrevet 16. november 2009 Fikk sett på prosessoren nå. Merkelig nokk var viften litt løs . Jeg festet den på ny, og nå kjører den på maks 50-65 grader på COD4 på fult med nydelig fps :!: Kan hende den stiger etterhvert da, har ikke sjekket enda. Men jeg håper inderlig den har ikke tatt skade av dette. Eneste jeg synes var merkelig var at jeg måtte trykke ganske hardt for å få ned de 4 knottene på vifta over prosessoren. Men takk så mye for hjelpen håper ikke noe tull skjer igjen Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 hehe.. lett for.. er det stock kjøler? Vist det blir for varmt anbefaler jeg å kjøpe ny kjøler og ikke minst skikkelig kjølepasta Lenke til kommentar
K-L-E Skrevet 16. november 2009 Forfatter Del Skrevet 16. november 2009 hehe.. lett for.. er det stock kjøler? Vist det blir for varmt anbefaler jeg å kjøpe ny kjøler og ikke minst skikkelig kjølepasta er en stock kjøler ja, den som fulgte med prosessoren. Har vurdert vannkjøler, Corsair H50 Hydro. Tror den kan yte bra:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå