Glasskonstruksjon Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Heisann Jeg strøk i en av tre skriftlige (VG3) eksamener i vår. Det faget jeg strøk i var Samfunnsøkonomi, og jeg fikk 3 i standpunkt i dette faget. Jeg meldte meg på ny eksamen, som blir nå i desember. Men jeg begynner nå å tvile sterkt på at jeg kommer til å få ståkarakter. Nylig leste jeg om at det kan være mulig å "slå ihop" eksamen og stanpunktkarakterene, og få snittet på begge karakterene, eller noe sånt. I såfall ville jeg jo fått 2 i både eksamen og standpunkt i Samfunnsøkonomi, som betyr ståkarakter i begge. Er dette mulig? Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Når man har strøket på eksamen har man strøket i faget, realiteten er hard dessverre. Så vidt jeg vet så må du ta opp faget som privatist og bestå. Lenke til kommentar
Glasskonstruksjon Skrevet 16. november 2009 Forfatter Del Skrevet 16. november 2009 Ok, men hvis jeg stryker igjen nå i desember, hvilke rettigheter osv. har jeg da? Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Du kan klage på sensuren, ville jeg benyttet meg av. Du kan være heldig å få ståkarakter, hvis ikke så stryker du jo uansett.. Med andre ord kan du bare vinne med en klage. Går ikke eksamen og klagen igjennom, er det bare å ta opp eksamen igjen. Bare å begynne å jobbe hardt foran eksamen, så skal du nok se at det går bra.. Lenke til kommentar
Glasskonstruksjon Skrevet 16. november 2009 Forfatter Del Skrevet 16. november 2009 Takk for raske svar! Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Men som sagt hvis du står på litt ekstra foran eksamen så tror jeg det går fint. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå