Sealine Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 okey...nå har jeg kommet ganske langt i pc bygginga (online) takket være blandt annet dere her på www.hardware.no har et sprm til, jeg lurer på ting angående vifter, kjølere osv...( der har jeg akkurat 0 peil :-? ) så gidder noen hjelpe meg ? hva trenger man og kjøpe, for og sikre seg at ikke pcn brenner opp? jeg kjøper amd athlon xp2500+ BARTON, så holder vifta ejg får med ? er det noe annet en vifte man trenger ? takk til alle- Lenke til kommentar
Gef Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 Vifta som følger med skal holde den...det eneste er at systemet kan bli litt varmt. Ville satt inn noen kabinettvifter var jeg deg du kan gå på microplex for å finne noen gode vifter...anbefaler papst! Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 anbefaler delta! Hvis du skal ha god kjølig og ikke bryr deg om støy ja..men for oss som hører er ikke dette et så godt alternativ! gå heller for noen papst/titan vifter! Lenke til kommentar
Gef Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 Nei fan...nå mente jeg jo papst vifte...blander av og til litt :oops: Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 okey...nå har jeg kommet ganske langt i pc bygginga (online) takket være blandt annet dere her på www.hardware.no har et sprm til, jeg lurer på ting angående vifter, kjølere osv...( der har jeg akkurat 0 peil :-? ) så gidder noen hjelpe meg ? hva trenger man og kjøpe, for og sikre seg at ikke pcn brenner opp? jeg kjøper amd athlon xp2500+ BARTON, så holder vifta ejg får med ? er det noe annet en vifte man trenger ? takk til alle- viss du kjøper BOXED versjonen av XP2500+, får du med vifte, og denne holder. men viss du ikke kjøper boxed versjonen (slik som jeg har gjort), da får du ikke med vifte. da må du kjøpe den separat. f.eks Igloo Silent Breeze 462. den kjøpte jeg. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 Vifta som følger med skal holde den...det eneste er at systemet kan bli litt varmt. Ville satt inn noen kabinettvifter var jeg deg du kan gå på microplex for å finne noen gode vifter...anbefaler delta! Du er gæren 1. EKL Papst 2. Enermax 3. 4. 5. Delta Kabinettvifter kjøper du på kkomplett i oslo eller noe slikt microplex=ekstra frakt og det er jo ikke noe poeng Lenke til kommentar
Gef Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 Vifta som følger med skal holde den...det eneste er at systemet kan bli litt varmt. Ville satt inn noen kabinettvifter var jeg deg du kan gå på microplex for å finne noen gode vifter...anbefaler delta! Du er gæren 1. EKL Papst 2. Enermax 3. 4. 5. Delta Kabinettvifter kjøper du på kkomplett i oslo eller noe slikt microplex=ekstra frakt og det er jo ikke noe poeng Leste du ikke min siste post! Lenke til kommentar
Sealine Skrevet 25. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2003 jeg bare lurer på om det kan bli så varmt med bare "boxed" vifta at det kan gå galt ? eller kan det bare bli litt varmt...? Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 Det kan bli så varmt at levetiden synker litt... Lenke til kommentar
Gef Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 jeg bare lurer på om det kan bli så varmt med bare "boxed" vifta at det kan gå galt ? eller kan det bare bli litt varmt...?Hos den ene kompissen min som har boxed vifte på sin AMD maskin(det er da en xp2100+ CPU)...kan pc'en ha en tendens til å bli ustabil til tider...det ser ut til å forbedre seg når han setter på GlobalWin vifta si Det kan minske levetiden hvis den blir for varm... Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 jeg bare lurer på om det kan bli så varmt med bare "boxed" vifta at det kan gå galt ? eller kan det bare bli litt varmt...? det går fint med boxed vifta. Lenke til kommentar
Sealine Skrevet 25. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2003 lønner det seg for meg og kjøpe amd athlon2500+ uten boxed da ? kjøpe en vifte separat...? Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 lønner det seg for meg og kjøpe amd athlon2500+ uten boxed da ? kjøpe en vifte separat...? viss du skal overklokke, ja. eller går det fint med boxed vifta. Lenke til kommentar
Sealine Skrevet 25. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2003 ikke overklokke nei, da holder jeg meg til boxed veifta, men trenger jeg noe kabinett vifte a ? eller er d oxo bare for overklokking ? Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 ikke overklokke nei, da holder jeg meg til boxed veifta, men trenger jeg noe kabinett vifte a ? eller er d oxo bare for overklokking ? kabinettvifter er til å få den varme luften ut av kabinettet, og den kalde luften inn. viss det er varmt inne i kabinettet, så bør en ha en del kabinettvifter. kjøp et par for sikkerhetsskyld, viss du ikke har noen du kan bruke. Lenke til kommentar
hart Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 Gjør som alex100 foreslår, kjøp en Igloo Silent Breeze 462. Om du ikke skal overklokke så trenger du neppe noe mer kjøling på en 2500+ med barton kjerne.. den er rimelig kald. Vifta er utrolig stille og billig. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 Hva med denne kjøleren, har faktisk ekte sølv på kjøleren. http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=NC1939 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 Gjør som alex100 foreslår, kjøp en Igloo Silent Breeze 462. Om du ikke skal overklokke så trenger du neppe noe mer kjøling på en 2500+ med barton kjerne.. den er rimelig kald. Vifta er utrolig stille og billig. Jepp ! Gjør som hart sier, helt OK vifte ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå