Gå til innhold

Anbefalte innlegg

okey...nå har jeg kommet ganske langt i pc bygginga (online) takket være blandt annet dere her på www.hardware.no :)

har et sprm til, jeg lurer på ting angående vifter, kjølere osv...( der har jeg akkurat 0 peil :-? ) så gidder noen hjelpe meg ? hva trenger man og kjøpe, for og sikre seg at ikke pcn brenner opp? jeg kjøper amd athlon xp2500+ BARTON, så holder vifta ejg får med ? er det noe annet en vifte man trenger ?

takk til alle-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
okey...nå har jeg kommet ganske langt i pc bygginga (online) takket være blandt annet dere her på www.hardware.no :)

har et sprm til, jeg lurer på ting angående vifter, kjølere osv...( der har jeg akkurat 0 peil :-? ) så gidder noen hjelpe meg ? hva trenger man og kjøpe, for og sikre seg at ikke pcn brenner opp? jeg kjøper amd athlon xp2500+ BARTON, så holder vifta ejg får med ? er det noe annet en vifte man trenger ?

takk til alle-

viss du kjøper BOXED versjonen av XP2500+, får du med vifte, og denne holder.

men viss du ikke kjøper boxed versjonen (slik som jeg har gjort), da får du ikke med vifte. da må du kjøpe den separat. f.eks Igloo Silent Breeze 462. den kjøpte jeg.

Lenke til kommentar
Vifta som følger med skal holde den...det eneste er at systemet kan bli litt varmt. Ville satt inn noen kabinettvifter var jeg deg ;) du kan gå på microplex for å finne noen gode vifter...anbefaler delta!

Du er gæren

1. EKL Papst

2. Enermax

3.

4.

5. Delta

Kabinettvifter kjøper du på kkomplett i oslo eller noe slikt microplex=ekstra frakt og det er jo ikke noe poeng

Lenke til kommentar
Vifta som følger med skal holde den...det eneste er at systemet kan bli litt varmt. Ville satt inn noen kabinettvifter var jeg deg ;) du kan gå på microplex for å finne noen gode vifter...anbefaler delta!

Du er gæren

1. EKL Papst

2. Enermax

3.

4.

5. Delta

Kabinettvifter kjøper du på kkomplett i oslo eller noe slikt microplex=ekstra frakt og det er jo ikke noe poeng

Leste du ikke min siste post! :roll:
Lenke til kommentar
jeg bare lurer på om det kan bli så varmt med bare "boxed" vifta at det kan gå galt ? eller kan det bare bli litt varmt...?
Hos den ene kompissen min som har boxed vifte på sin AMD maskin(det er da en xp2100+ CPU)...kan pc'en ha en tendens til å bli ustabil til tider...det ser ut til å forbedre seg når han setter på GlobalWin vifta si :D

Det kan minske levetiden hvis den blir for varm...

Lenke til kommentar
ikke overklokke nei, da holder jeg meg til boxed veifta, men trenger jeg noe kabinett vifte a ? eller er d oxo bare for overklokking ?

kabinettvifter er til å få den varme luften ut av kabinettet, og den kalde luften inn. viss det er varmt inne i kabinettet, så bør en ha en del kabinettvifter.

kjøp et par for sikkerhetsskyld, viss du ikke har noen du kan bruke.

Lenke til kommentar

Gjør som alex100 foreslår, kjøp en Igloo Silent Breeze 462.

Om du ikke skal overklokke så trenger du neppe noe mer kjøling på en 2500+ med barton kjerne.. den er rimelig kald. Vifta er utrolig stille og billig.

Lenke til kommentar
Gjør som alex100 foreslår, kjøp en Igloo Silent Breeze 462.  

Om du ikke skal overklokke så trenger du neppe noe mer kjøling på en 2500+ med barton kjerne.. den er rimelig kald. Vifta er utrolig stille og billig.

Jepp !

Gjør som hart sier, helt OK vifte !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...