Gå til innhold

[Løst]iPod touch vs iPod classic

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Etter eksamen vurderte jeg å skaffe meg en ny "hvit" mp3 spiller, valget er mellom en iPod Touch på 8 gig (evt. 16/32) og en iPod classic på 160 gig.

Jeg har prøvd å lage en slags (pro/cons liste).

iPod Classic

vgo6lk.jpg

Pro:

- Kapasitet, ingen annen "hvit" mp3 spiller har så mye kapasitet som denne (akkurart nå).

- Stor skjerm sammenlignet med nano (min er 3.generasjon).

Con:

- HDD er ikke flash memory som iPod touch bruker, dvs det er lettere at Classic blir ødelagt hvis jeg skulle være så uheldig å miste den på gulvet.

iPod Touch

5l3zw4.jpg

Pro

- Stor skjerm, fancy, kan gi intrykk til folk at du har en iPhone.

- Mulighet til å legge til og bruke flere forskjellige applikasjoner.

- Safari, for nettbruk.

- Touch skjerm (døh)

Con:

- Du får "lite" kapasitet for pengene sammenlignet med Classic.

- Mulighet til å høre på musikk er der også, men Classic er mer beregnet som lyd avspillnings.

- Ingen knapper kan gjøre enkelt oppgaver vansklig!

- Større skjerm fysisk, men ikke så mye mer oppløsning (tar jeg helt feil her? :p)

- Gir kanskje intryk at det er en iPhone, men du vil alltid vite innerst inne, at den ikke er en xD

Con

Jeg vil ha speilreflekskamera! xD

Er det noe jeg har glemt å nevne her?

All råd/hjelp er bra, penger er egentlig ikke et problem, men jeg selv ønsker ikke å bruke altfor mye penger.

Rett meg gjerne på skrivefeil og feil info.

Tusen takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt en 5. generasjons iPod classic i nesten 4.5 år og aldri klart å ødelegge den. (jeg er ikke spesielt uvørn med tingene mine men behandler de ikke spesielt pent heller). jeg tør dermed påstå at iPod classic er ganske slitesterk.

en jeg kjenner som har Touch sier han har problemer med at kjøpt musikk ofte blir "borte" når han har koblet den til datamaskinen sin. om han gjør noe spesielt for at dette skjer vites ikek fra min side men det er nok til at jeg ikek kjøper Touch.

det er forsåvidt greit nok at Touch har ganske mye fancy funksjoner men er dette noe du egentlig trenger? jeg regner med du har tilsvarende funksjoner på mobilen din...?

Det ekstra store minnet på Classig gjør at du kan jkose deg med mange filmer og musikk i tilleg til at du kan bruke den som backup-stasjon for det/de digitale kameraene dine når du er på ferie.

Lenke til kommentar

aha, et bra innblikk i saken :D

Men noe jeg lurte på var om det forsatt er "bugs" i classic?

Leste denne tråden i et annet forum:

iLounge forum

Riktig nok var mange av disse bugs rapport rett etter release, men vil ikke betale for en haug med problemer, hehe.

Har selv skrevet der, venter på svar om bugsene forsatt er der!

Forresten ilpostino, mente du 4.5 måneder?

Eller har jeg misforstått generasjons systemet til Apple :D

Lenke til kommentar

det er 4.5 år (eller kanskje det er 5.5 år - jeg husker ikke helt for å være ærlig). merk at det er 5. generasjon og ikke 6. generasjon jeg har.

jeg tør påstå at det er ganske vanelig med diverse bugs rett etter slike produkter har kommet på markedet men det er lett å oppgradere softwaren gjennom iTunes så bugs skal ikke være noe problem. selv om det tidvis kan oppleves som irriterende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...