Gå til innhold

Nytt kabinett...Kan noen anbefale et?


Anbefalte innlegg

Jeg klarte å poppe PSU'en i går, og må ha ny. Er møkklei kabinettet mitt også, som er ett eller annet fra Arctic Cooling som er så trangt at fytterakkern.

 

Det jeg håpet på at noen kunne tipse meg om er som følger:

 

- Et kabinett (med eller uten 550+ Watt PSU) som ikke er trangt!

Jeg gir blanke i om det er fulltower eller mini, men jeg skal ha inn 3 disker + DVD-brenner.

Jeg har et XFX Nvidia 8800 kort (tror det er ganske langt i forhold til en del andre kort), og tror derfor ikke at Arctic Coolings plassering av PSU (foran nede) er veldig smart (!).

Hva det koster er ikke så veldig nøye det heller, innenfor rimelighetens grenser, og lav støy er et veldig pluss. Dog må det ikke gå varmt da!

 

Så: God plass, lite støy, og bra ventliasjon...

 

Anbefalinger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1# CoolerMaster HAF 932 1090 kr

2# CoolerMaster HAF 922 890 kr

3# LANCOOL PK 62 877 kr

video om dette kabinettet

4# Corsair 800D 1879kr

5# Antec Nine hundred 943 kr

6# Antec nine hundred two1049 kr

7# Antec twelve hundred 1490 kr

 

Alle kabinettene jeg linket til har ganske god kjøling :) jeg ville valgt LANCOOL PK 62 og den skal jeg kjøpe snart , man trenger ikke verktøy for å installere noenting og den ser kul ut :) . Skal du ha ny psu også så har jeg og noen som er bra.

 

1# Corsair HX 650w 912 kr

2# Chieftec 650w 621 kr

 

Det finnes mange bra psu , en 650w burde holde , også hvis du skal oppgradere senere . Hvordan andre komponenter har du i pcen ?

Endret av ExtremeGo
Lenke til kommentar

anbefaler li an li jeg. Fordelen med dem er at de er stilfulle og tidløse. Er slike kabinett ( om du kjøper midi eller større) som du kan ha i en manns alder.

 

Kjipe med noen av de mer "kule" casene som antec nine hundred. Er at de er kule nå og om 3 år har de en tendens til å se litt tacky ut.

Lenke til kommentar

Tusen takk for tilbakemeldingene og anbefalingene!

 

Da har jeg gått igjennom alle kabinettene som er nevnt i denne tråden, og trålet meg gjennom et utall reviews. Det ser for meg ut som om man satt igjen med to vinnere:

CoolerMaster HAF 932 og LANCOOL PK 62.

Så vidt jeg kan forstå, er det førstnevnt best om man skal ha vann-kjøling, og det sistnevnte er best om man bare skal kjøle med viftene som følger med.

 

Så da er valget tatt, da blir det et LANCOOL PK 62 for meg!

 

Tusen takk, alle sammen!

 

Mvh

Christian

Lenke til kommentar

Hehe, jeg kan ikke vente så lenge som til 24 (-:

 

Menneh...Noen av dere hadde erfaring med dette Lancool-kabinettet.

Jeg ser den har strømforsyningen nederst bakerst.

Den skal da ha lufttilførsel fra undersiden av kabinettet...

MÅ man passe på ved valg av strømforsyning at man kjøper et med inntak på rett side, eller blir det hipp som happ? Og finnes det så "to varianter" av PSU's, en for montering i topp og en for bunn? Eller snur man den "opp ned" i det ene tilfellet liksom?

Lenke til kommentar

JEg vil bare få takke for alle inspillene jeg fikk her.

 

Kabinettet og PSUen kom idag, og står nå i full sving under pulten.

Det ble da et LANCOOL PK 62, og du verden som det leverer varene jeg ønsket!

God plass til alt, luftgjennomstrømmingen er helt konge, kjempeenkelt å montere opp, og endelig fikk jeg oppleve en hdd-løsning som er virkelig fantastisk (både når det gjelder vibrasjonsdemping, støydemping, montering og kabling!).

 

Så tusen takk! Jeg håper jeg kan bruke dette kabinettet i all overskuelig fremtid, og jeg angrer ikke et sekund på valget!

 

NÅ skal jeg bare spare opp litt mer penger, kjøpe et bedre skjermkort, og noen disker til, så er vi i mål :) Yummy!

Lenke til kommentar

Bare en ting å si, antec 300..

 

Herregud for et kabinett gutter.

 

-Gode kjølemuligheter.

-Enkelt å bygge i.

-Støvfilter, som er kjempelett og rense, gjort på 1 min.

-Klargjort for hengelås.

-Mulighet for å gjemme kabler.

-Billig.

 

Vet ikke om noe minus ved det. Løp å kjøp!

 

Edit: Leste ikke før nå at du har kjøpt..

Endret av SaitekQ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...