victurus Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Hei, Jeg har en TDK Trans-it USB 16GB penn. Denne kommer med en programvare som heter Flashlock, som gir muligheten til å gjemme en partisjon med passordbeskyttelse. Skulle nylig endre på partisjonene, dvs endre på størrelsen på den synlige og passordbeskyttede partisjonen, og da ble programmet slettet. Det som da har skjedd er at den gjemte partisjonen er helt borte. Jeg har prøvd å laste ned programmet, men får opp feil. Bruker jeg Gparted eller andre partisjonsprogrammer får jeg opp størrelsen på den synlige partisjonen på 9gb og ikke den gjemte. Noen som har noen ideer på hvordan jeg kan få tilbake de resterende 7 GB? Forøvrig så har jeg ikke noen data på pennen som trenger å reddes. Lenke til kommentar
victurus Skrevet 16. november 2009 Forfatter Del Skrevet 16. november 2009 Har prøvd å bruke Fdisk og endre på partisjonstabellen, får ikke det til å fungere heller Lenke til kommentar
johome Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 (endret) Har du sjekket i diskbehandling ? En mulighet er at den dukker opp som utildelt her : _________9GB_____________________7GB____________ Endret 16. november 2009 av johome Lenke til kommentar
victurus Skrevet 16. november 2009 Forfatter Del Skrevet 16. november 2009 Jep, får kun den synlige opp der. Har også tested med å sette opp partisjonstabellen på nytt, uten hell. Sjekket det det med alt jeg kan tenke meg nå, skulle nesten tro firmwaren gikk inn og flagget noe Lenke til kommentar
Mongster Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Prøvd med TestDisk? Lenke til kommentar
victurus Skrevet 18. november 2009 Forfatter Del Skrevet 18. november 2009 Prøvd med TestDisk? Får ikke løst det med den heller :/ Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Jep, får kun den synlige opp der. Er du sikker på at dette faktisk er en partisjon, og ikke en virtuell partisjon? Hva er det egentlig du ser i Diskbehandling, har du to partisjoner eller en som fyller hele? Lenke til kommentar
victurus Skrevet 20. november 2009 Forfatter Del Skrevet 20. november 2009 Jep, får kun den synlige opp der. Er du sikker på at dette faktisk er en partisjon, og ikke en virtuell partisjon? Hva er det egentlig du ser i Diskbehandling, har du to partisjoner eller en som fyller hele? En som fyller hele Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 Akkurat, da har du vært på feil spor. Det programmet lager bare en datafil på minnepinnen din, som det pakker ut til en virtuell partisjon. Å bruke fdisk kan forresten være en svært dårlig ide, hvis du setter igang fdisk så sletter den enkeltsektorer på disken. Og da mister du data. Lenke til kommentar
victurus Skrevet 20. november 2009 Forfatter Del Skrevet 20. november 2009 Dataene er ikke det ikke så farlig med, vil ha plassen tilbake Har du noen ideer om hvordan jeg skal gå frem ? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 Hele problemstillingen var litt uklar. Det ville hjulpet stort om du hadde lagt ut et bilde av Diskbehandling. Etter det du sier så har du en partisjon som fyller hele. Ergo er det ingen skjult partisjon. Men hvor stor er partisjonen, og hvor stor er disken (som vist i Diskbehandling)? Alternativt kan du bruke MBRlister (se signatur) og poste resultatet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå