abene Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Youtube skal i løpet av denne uka legge ut videoer i full HD, det vil si 1080p-oppløsning. Les mer Lenke til kommentar
Crazymech Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 (endret) Har lest på Tom's at Google har sagt at man kan velge mellom 720p og 1080p, så for de som sliter med loading tider allerede, så er det ikke noe å være redd for. Kilde: Tom's Hardware US Endret 16. november 2009 av Crazymech Lenke til kommentar
bluez Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Tror faktisk at YouTube og andre medier basert på Internett. Vil bli en stor konkurrent til TV. Snart blir det vanlig å streame TV-show. På tiden å avskaffe NRK lisensen etter min mening. Den store ulempen med TV er at man må se det man ønsker til faste tider. Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Hvor mye båndbredde tar det å streame en gjennomsnittlig 1080p-film? At det kan bli populært er jeg ikke i tvil om, men jeg ser for meg at det kan bli problematisk om hele nabolaget skal streame samtidig. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Bra, men hovedproblemet med dagens HD-videoer på youtube er ikke oppløsningen, men kompresjonsartefakter, tror det hadde vært mer å hente på å bare fore 720p med mer båndbredde. AtW Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Får man mulighet til å laste opp mer da? 2 gig blir brukt opp veldig fort... Lenke til kommentar
AncientLooper Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Leste dette på ITAvisen for flere dager siden. Hvorfor er HW.no så treg i forhold? Lenke til kommentar
Don Juan Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Lett løsning å streame 1080p, no problem, poenget er jo bitraten. Vil heller ha bedre bitrate enn å gjøre problemet enda større ved å øke oppløsningen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Lett løsning å streame 1080p, no problem, poenget er jo bitraten. Vil heller ha bedre bitrate enn å gjøre problemet enda større ved å øke oppløsningen. Det beviste jo den demo-videoen det var linket til i artikkelen. Mer lavmål av kvalitet skal du lete lenge etter. Kanskje det er hakket bedre enn de gamle små rutene, men der var man ihvertfall inneforstått med at det skulle være laber kvalitet. Lenke til kommentar
Hans Erling Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Jeg har 30Mbit fiber og må ofte stoppe og buffre midt i en video på google med den "HD" kvaliteten de har nå, hva får dem til å tro at de kan streame 1080p video og faktisk ha båndbredde til det? Lenke til kommentar
anotherzen Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 har jo problemer med å streame vanlig content, mulig det er NextGenTel sin feil tho, var spesielt crappy i forrige måned, da var det umulig å se noe som helst på youtube, letalone 720p stuff. Synes fortsatt også at det er vedlig random om 20mbit linjen min greier å streame, til og med de dårligste av kvaliteter på youtube. Vel, er vel et ok tilbud til de som har skikkelig levrandører av nettlinjer Lenke til kommentar
Hans Erling Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 For min del tror jeg ikke det er nettleverandørens feil da jeg ligger på stabile 3,5Mbyte/s når jeg laster ned og lav ping når jeg spiller, jeg tror feilen ligger på Youtube sin side så vi får håpe at de oppgraderer kapasiteten sin samtidig som de gjør dette. Lenke til kommentar
Frexxia Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Er det virkelig noen vits med 1080p-streaming når de ikke engang bruker høy nok båndbredde til å få 720p til å se bra ut? Lenke til kommentar
bikubedronning Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 (endret) asdasd Endret 14. september 2017 av Tecfan Lenke til kommentar
VarmVaffel Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Hvorfor i all verden benytter de seg ikke av divx (aka. stage6)? De kunne i det minste hatt det som en alternativ avspillingsmetode. Lenke til kommentar
Frexxia Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Hvorfor i all verden benytter de seg ikke av divx (aka. stage6)? De kunne i det minste hatt det som en alternativ avspillingsmetode. Youtube bruker vel x264, som er overlegent divx på alle måter. Problemet er bare at de bruker flash, men det tar vel ikke lenge før de går over til HTML5 video-taggen. Lenke til kommentar
Digidice Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Jeg har en 2.5 mbits minilinje og jeg streame det helt fint uten det stopper opp og buffre. Men bitraten youtube bruker er jo langt fra god kvalitet. Tenk feks en H264 MKV 1080p film, den ligger på rundt 8gb, og den vare jo 2 timer så jeg hadde ikke klart og streame en 8gig fil på 2 timer. Så det sier jo litt om bitraten på youtube og andre plasser der man kan streame det. Tester jeg har sett på 720p vs 1080p så er det ofte 720p kommer best ut på det da man får høyere bitrate mot 1080p som ikke er så veldig høy bitrate. Så skal youtube kline til med 1080p så håper jeg dem har høy nok bitrate så ikke bilde ser så kornet ut og sliter med lav fps. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 De fleste bryr seg vel ikke om kvaliteten såfremt det står "1080" der, for det er jo bra ;=) Får litt flashback fra megapixel-myten av og til.. Lenke til kommentar
diZrupt0r Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 "1080p" er et buzzword, "god nok bitrate til å vise gitt oppløsning i bra kvalitetet" er nok dessverre ikke det bare se på megapixel-hysteriet, helt håpløst. Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 For å få 720p til å se ok ut, burde filstørrelse ligge oppunder 3GB pr time inkludert lydspor. Med 1080p blir tilsvarende over 5GB. Altså dobler du datamengden uten at du får spesielt mye bedre bildekvalitet. Hadde vært mye bedre å fordoble bitraten. 720p ligger over detaljnivået som de fleste øyne klarer å skille på normal avstand uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå