Gå til innhold

Hvilken sokkel bør jeg gå for?

Anbefalte innlegg

Hvilke grunner bør man ha for å velge et sokkel 1366, i7 920 oppsett, kontra 1156 og AM3? :dontgetit:

Leser meg ihjel, men klarer liksom ikke lande. Hadde i grunn bestemt meg for 1366, men ser at flere mener at til "vanlig bruk" duger 1156. Primæert er det bilderedigering den skal brukes til, men mulig i fremtiden noe videoredigering, og jeg kommer nok til å snuse på noen 3D-programmer også. Jeg ønsker iallefall ha muligheten. Om jeg kun sparer en tusenlapp på et 1156 kontra 1366, så blir det 1366. Men hvis vi nærmer oss 3000,- så begynner tankene å fly.

Jeg tenker også på at 1366 har trekanals minne, og har fått for meg at dette har litt å si. Og det blir nok litt spilling innimellom, dog ikke noe heftig. Er ingen hardcore gamer på pc - har jo PS3 ;)

Edit: har endret emnetittel, og lagt til endel tekst i innlegget.

Endret av preje
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  preje skrev:
....for å velge et sokkel 1366, i7 920 oppsett, kontra 1156 og AM3? :dontgetit:

En god grunn for å velge 1366 foran 1156, vil være at man driver med videoredigering og kjører mange programmer samtidig, og trenger kraftigere grafikkløsninger. Spiller man og er en "vanlig pc bruker", er 1156 eller AM3+ et godt alternativ.

Lenke til kommentar

ikke glem 3 kanals minne og de 6 ram slottene. for de som er ramofil.

etter det jeg har hørt vil også 1366 få tilgang på i9 først om ikke ekslusivt.

men generelt for den gjennomsnittlige bruker så vil nok 1366 være litt overkill. Jeg tviler nemlig sterkt på at det vil komme en situasjon de neste få årene som plutselig får deg til å si. Faen hadde jeg bare hatt 1366 så kunne jeg kjørt dette spillet / programmet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...