Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Spørsmål ang. nikotintyggis

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har lenge prøvd å slutte å røyke og har klart meg uten røyk i borti en måned før jeg har startet igjen. For halvannen uke siden prøvde jeg meg igjen og har enda ikke tatt en røyk. For noen dager siden ble jeg plutselig helt ekstremt trist, gråt flere ganger av dagen av ingenting og selvfølgelig sa jeg "samme faen" og gikk ned til butikken med kjøp av røyk i hodet. Istede tok jeg faktisk en brå høyre og kjøpte en pakke nikotintyggis på apoteket og det viste seg at det var fraværet av nikotin som gjorde meg trist, jeg våknet opp momentant :D Dette var egentlig litt irrelevant fordi det jeg lurer på er hvordan denne nikotintyggisen egentlig skal hjelpe meg? Denne 4mg tyggisen inneholder jo såpass med nikotin at jeg virkelig merker det hvis jeg tar en 2-3 stykker så det burde jo være en smal sak å vende nikotinsuget fra røyk til tyggis? Jeg har nå en tyggis i munn konstant og bruker de flere ganger, men så straks jeg tar den ut av munn kommer røykesuget tilbake igjen. Jeg kan aldri se for meg at mitt tyggisforbruk vil gå ned så hvordan skal dette hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette trenger du ikke være anonym for...

Hva du har vært trist for har andre grunner og du har søkt tilflukt i nikotin fordi det går rett i gledessenteret i hjernen.

Har du vært uten nikotin i 1mnd, så er du nikotinfri med kun en svak psykisk nikotin abstinens. Det fyskiske nikotin abstinensene varer bare maks en uke uten.

Kutt gjerne ut tyggisen og, gå over til 2mg og ikke ta det for rusens skyld, men kun for abstinenser.

Endret av Svedge
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 2 måneder senere...

Bytt ut nikotin tyggis med vanlig tyggis. Først hver andre så hver 3dje og så er du etterhvert nikotin fri:)

Ja, det var slik jeg gjorde det, byttet ut ene og annen røyk med tyggis, etter en stund (3 år) var det bare tyggis. Så begynte jeg å bytte ut ett og annet tyggis med vanlig tyggis, og nå er det bare vanlig tyggis det går på. Det er langpining vil noen si, men for meg fungerte det veldig greit uten alt for stort ubehag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...