Gå til innhold

DreamBox-tuner & Samsung trådløs hjemmekinoanlegg

Anbefalte innlegg

Hei folkens...

For ett par måneder siden oppgraderte jeg min PC til en såkalt Mediasenter-PC/HTPC samt at jeg gikk til innkjøp av ny TV-skjerm - en 60" plasma-TV fra LG (60PS8000).

Må si jeg er veldig fornøyd med begge valgene jeg har gjort:D

Atter en gang skal jeg gjøre et innkjøp. Har nettopp bestilt meg HDMI-kabler slik at jeg kan få utnyttet HD-funjsonaliteten i TV-en min etc.

Jeg har tenkt på kjøpe meg en slik digital tuner samt parabol/digital-TV. I det siste har jeg vært å surfet litt rundt og kom over noe som kalles for DreamBox.

Etter hva jeg leste på internettsidene til DreamBox, er dette en digital mottaker som er tilkoblet internett. Igjennom dette systemet kan jeg tydeligvis skaffe meg de kanalene jeg vil eller noe i den duren. Den jeg lurer på er om noen har erfaring med DreamBox og om dette er et godt kjøp.

Har siklet litt på DreamBox DM 8000 HD PVR DVD

Når det er sagt, så tenkte jeg også at jeg skulle gå til innkjøp av et nytt hjemmekinoanlegg. Her er det masse å velge imellom. Jeg ønsker ikke å ha alt dette kabeltullet over gulvet, så det må helst være trådløst.

På PS.no fant jeg noe veldig interessant, en enhet som man tilkobler framfor TV-en, også sender denne høytalerenheten lyden igjennom rommet og gjengir funksjonen av et hjemmekinoanlegg. Link: http://www.ps.no/ArtDtl.aspx?i=166792&model=

Noen som har noe erfaring med den enheten jeg har linket til ovenfor?

Takker for alle svar på forhånd:D

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Litt sent svar men... Dreambox er en utrolig bra tuner. Mye bedre enn de kjipe boksene som CD/Viasat sender med selv.

Kjenner ikke DM 8000 noe særlig, har en litt eldre modell selv. Det du må være litt obs på at er det er ikke programvaren som følger med DM som gjør de så bra, men heller alt som du kan laste ned og legge til selv. Pga dette så tar det litt tid før en ny DM modell er brukbar.

DM er heller ikke slik at en kan bare "koble den til internett og få allverdens kanaler gratis". Det du kan derimot gjøre er å dele parabolkortet via nettverket. Dette gjør at du kan bruke det samme kortet på alle TV'er i huset så fremt du har flere dreambokser. Følgelig er det også mulig å dele med andre via internett, men da trenger du gode kontakter :)

lk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...