magnho Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 (endret) Heisann, jeg trur mitt skjermkort har tatt kvelden pga: Her om dagen satt jeg å spilte ett spill da plutselig alt bare ble masse forskjellige farger på skjermen, alt var helt hulter til bulter, rett og slett kaos. Hele datamaskinen hengte seg totalt opp og jeg måtte til slutt bare skru den av på "hovedknappen" Jeg gikk så ut i sirka 4 timer, og kom tilbake til pcn, så fungerte alt som før når jeg startet opp pcn. Men! igår så skjedde akkurat dette igjen når jeg spilte det samme spillet: Need for speed - Most wanted. Så alle farger osv ble helt hulter til bulter, å hele pcn hengte seg, jeg skrudde så av pcn og skrudde den på igjen 30sekunder etterpå. Når jeg startet opp pcn igjen, så var alle farger osv helt i surr, jeg kom til der Windows Loader ( Windows Home Edition ) og rett før "Velkommen" bildet skal komme opp, hit kom jeg, og ikke lenger, for når "Velkommen" bildet skulle komme opp så bare hang hele pcn seg igjen, eller jeg så altså ingen ting, alle farger osv var helt hulter til bulter, totalt kaos. Jeg bestemte meg da for å prøve å formatere datamaskinen, jeg gjorde det og startet opp etter formatering og håpet at dette ville løse problemet mitt, men neida. Den eneste forskjellen var at jeg kom meg forbi velkommen bildet og inn på Windows. Jeg bestemte meg da får å prøve å laste ned drivern til skjerkortet å se om dette kansje fikset saken, men nei, da klikket fargene total igjen, og jeg kom meg ikke inn på pcn, eller jeg kom til "velkommen" bildet, og ikke lenger. Jeg skrudde så av pcn, og skrudde den på, kjørte den i sikker modus, og klarte å komme meg inn, jeg avinstralerte driverne og restarta pcn, jeg sitter nå her med ett ganske så speislt å rotete skjermbilde å søker desperat om hjelp Jeg selv trur at skjermkortet har tatt kvelden. Skjermkortet er ett: GeForce 9600GT (FORSA, det er ganske nytt, jeg kjøpte det i august, og det har fungert helt til igår. Hvis noen har en aning om hva som kan ha skjedd her så vær så snill og si meg din mening/ si hva du trur kan ha skjedd. Håper jeg får svar, tusen takk. Endret 16. november 2009 av magnho Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Ta et screenshot og send det her. om vi også ser samme feil på bildet så er det noe med skjermkortet ditt som er galt ihvertfall. I slike tilfelelr som du beskriver er det ofte desverre snakk om fysisk feil som har oppstått på kortet og du må i så fall sansynligvis sende det i retur for erstatningskort. Sjekk dog at kabelen fra maskinen til skjermen står bra inni. Dårlig kontakt kan føre til mye merkelig som skjer visuelt (i så tilfelle vil vi ikke kunne se noe galt på screenshotet ditt heller). -Stigma Lenke til kommentar
magnho Skrevet 16. november 2009 Forfatter Del Skrevet 16. november 2009 Ta et screenshot og send det her. om vi også ser samme feil på bildet så er det noe med skjermkortet ditt som er galt ihvertfall. I slike tilfelelr som du beskriver er det ofte desverre snakk om fysisk feil som har oppstått på kortet og du må i så fall sansynligvis sende det i retur for erstatningskort. Sjekk dog at kabelen fra maskinen til skjermen står bra inni. Dårlig kontakt kan føre til mye merkelig som skjer visuelt (i så tilfelle vil vi ikke kunne se noe galt på screenshotet ditt heller). -Stigma Har sjekket alt slikt, og har bestemt meg for å dra ut å hente ett nytt skjermkort senere denne uken, takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå