Tebakk Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Heisann. Etter at jeg satt i ny harddisk og installerte windows7 går pcen i en slags hvilemodus når jeg går inn på spill. Tenkte kanskje at det hadde noe med directx11, siden det står at radeon 3870 bare støtter maks dx 10.1, så tok og installerte windows vista og tok ut disken som windows 7 er installert på, men akkurat det samme skjer på vista nå og, med directx10. Har alltid hatt de nyeste skjermdriverne både på vista, og windows7.. så kan det være noe med drivere? eller er det strømmen det kan være? skjermkortet? Skal prøve å ta ut disken som jeg kjøpte før helga,( western digital 1TB greenpower ). Den kan vel ikke kreve så mye strøm at den kveler skjermkortet? For det skjer bare når jeg går inn på spill, hatt pcen på i 2dager nå og det har gått helt fint. merka at den gikk i hvilemodus etter at jeg hadde reboota og skulle til å installere windows vista. Noen ganger går den i hvilemodus rett etter at jeg har gått inn på spill, og andre ganger kan jeg være ingame i et par minutter. Har bare CoD og AoC installert atm, og det skjer på begge spillene.. Link til bilde av temperaturer, alle er normale, så skal ikke være varmen det er no galt med. http://bildr.no/view/526944 setter pris på alle tips,hint osvosv! Lenke til kommentar
Calamaris Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 sånn gjorde laptoppen min og, regner med du har stasjonær men uansett. Det var en HP og jeg fant ut at det er en slags produksjonsfeil blant mange modeller, den tålte heller ikke å få lokket flippet lengre ned enn halveis før den slukka. Lenke til kommentar
Tebakk Skrevet 16. november 2009 Forfatter Del Skrevet 16. november 2009 Testa med å ta ut den nye disken og la pcen være av i natt, men det samme skjer.. Rakk å få med meg at pcen krasjer/går i hvilemodus akkurat når loadingen til campaign mode i CoD:MW2 var ferdig og skal til å begynne å starte og spille. Lenke til kommentar
Calamaris Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Hvis du har selvbygd PC med flere merker og typer innmat så kan det hende noe av dette avstøter hverandre eller W7. DD3 ram går ikke alltid bra med eldre eller for nytt skjermkort, og det du sier om strømmen kan være noe... Hvis du finner ut hvor mye strømforsyning Pcen din har og så finne ut hvor mye de forskjellige komponentene tar så vil du se om det er der... litt stres det da men det kan muligens være strømmangel så Lenke til kommentar
Tebakk Skrevet 16. november 2009 Forfatter Del Skrevet 16. november 2009 Måtte skru ned mhz på kortet, gjennom ATI override i CCC, til det minimale på 300mhz, da får jeg spilt, skrur jeg det opp til 500, skjer det samme som har skjedd hele helga. Lenke til kommentar
Calamaris Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Måtte skru ned mhz på kortet, gjennom ATI override i CCC, til det minimale på 300mhz, da får jeg spilt, skrur jeg det opp til 500, skjer det samme som har skjedd hele helga. lol jaja:P men problem solved:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå