Tore Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 (endret) Lokalt på hjemmenettverket fungerer VNC strålende. Men ut til internett får jeg ikke kontakt. Har endret port til 5888, og funnet min IPadresse 88.91.62.67 Og satt dette sammen til 88.91.62.67:5888 med passord (dette er fiktive adresser så ingen vits i å være "smart") Jeg har deaktivert Firewall på Telenormodemet Speedtouch ZyXEL (det nye hvite) Og deaktivert Brannmuren i Windows 7 Home Premium. Passordet er riktig skrevet. Likevel ikke kontakt, hva har jeg glemt eller gjort feil.? Hva er det standard å gjøre feil med VNC.? Fikk det til å virke for ca 1år siden, da med annet modem, annen PC, annet OS... Win 7 HP Norsk Telenor ADSL Ultra VNC (WinVNC) Og prøver å koble til med Ultra Wiever og med iPhone Mocha VNC Lite... Dette fungerer da altså lokalt, men ikke fra internett ("offentlig") Endret 15. november 2009 av Tore Lenke til kommentar
aklla Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 du må sette opp Port Forwarding på port 5888 til din interne IP-adresse, så skal du nok se at det funker. Telenor har vel sikkert en veiledning på hvordan man gjør dette på sine sider. Lenke til kommentar
Tore Skrevet 15. november 2009 Forfatter Del Skrevet 15. november 2009 NAT - Port forwarding : Service Name = ultra vnc Start Port =5888 End Port = 5890 Server IP Address = 10.0.0.XX (dette er den interne adressen) Fortsatt ikke noe liv... Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 nesten garantert noe du gjør feil i NATingen... eler evt. du bruker mer enn èn ruter og har dermed 2 NAT ledd du må konfigurere. Kan du gi oss et screenshot av NAT oppsettet i ruteren, plus din lokale IP? Du kan slå på "allow loopback connections" der, men ellers er det alt som det burde så langt jeg kan se. Loopback gjør det bare mulig å connecte innenfra nettverket med din egen eksterne IP, så det vil ikke endre situasjonen, men det kan være greit å ha på anyway. Så lenge det fungerer lokalt så er det noe nettverksrelatert - ikke noe med programmet, så den biten er grei. -Stigma Lenke til kommentar
Tore Skrevet 15. november 2009 Forfatter Del Skrevet 15. november 2009 (endret) Vet nesten ikke hva jeg skal ta Utklipp av jeg... EDIT: prøver nå port 5920... Fungerer fortsatt lokalt Endret 15. november 2009 av Tore Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 (endret) Jeg ser ikke noe åpenbart galt her fra dine screenshots ihvertfall ved mindre du har oversett noen relevante instillinger (jeg vet ikke nøyaktig hvordan interfacet på den ruteren ser ut). har du mer enn èn ruter i nettverket? eller en ruter + modemruter? Forresten, hvordan tester du dette? prøver du bare din eksterne IP, men fra innsiden av nettverket? vær obs på at dette kun fungerer dersom åde programmet og ruteren er satt opp til å håndtere loopback, og langt fra alle rutere har på dette som standard. Altså med andre ord, om du bare tester det på denne måten så er det fullt mulig at det fungerer fra utsiden, men ikke ser slik ut fra innsiden. Det hadde hjulpet om du kunne latt oss teste om vi fikk kontakt herfra i så tilfelle. Du kan jo bare sette på et heftig passord (som vi ikke trenger å vite naturligvis) og forandre porten i etterkant om føler det er nødvendig. -Stigma Endret 16. november 2009 av Stigma Lenke til kommentar
Tore Skrevet 16. november 2009 Forfatter Del Skrevet 16. november 2009 Har kun telenor modem/routern i dag, og kablet netverk til den aktuelle server-pcn... Med iPhone har jeg forsøkt å koble til over 3G uten hell... Får prøve videre i morgen, og prøve fra jobb om det fungerer PC-PC utenfra... Kommer til å holde lv i tråden til dette løser seg... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå