Christopher Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 Hei Jeg har installert Windows 2003 Server (standard edition). Jeg vil at serveren automatisk starter uten at jeg trenger å skrive inne noe passord osv. for å logge på med serveren. Hvordan fjerner jeg påloggingen som kreves ved oppstart av serveren? Jeg har forresten samme problem med en windows XP pro pc? Hva skal jeg gjøre? Lenke til kommentar
WeeR Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 Hvorfor i allverden vil at du serveren skal automatisk logge seg inn? Når det gjelder xpen din.. bruke tweakui.. Lenke til kommentar
Christopher Skrevet 25. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2003 Jeg vil helst slippe tredjeparts programmer. Jeg vet det går ann å endre på dette i windows et sted. Hvorfor skulle jeg ville logge meg inn hver gang pc'en starter på nytt? Og hvordan fikser jeg problemet mitt? Lenke til kommentar
Zuluzion Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 Tweakui er jo genialt.... men tror du ordner det i user accounts elle no ja... også må du ikke ha passord det er jo ikke vits uansett fordi pc'en logger seg på automatisk Lenke til kommentar
WeeR Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 Jeg skjønner hvorfor du skal logge inn på xp maskina, men ser ikke behovet for dette på en server, alle servicer osv på en server starter jo opp selv om du ikke logger deg inn på den.. Som sagt løser du problemet ditt med Tweakui, som du finner på Microsoft PowerToys.. Tatt rett fra microsoft sine sider: Tweak UI This PowerToy gives you access to system settings that are not exposed in the Windows XP default user interface, including mouse settings, Explorer settings, taskbar settings, and more. http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/dow...s/powertoys.asp Lenke til kommentar
Christopher Skrevet 25. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2003 Det er jo nettopp det de ikke gjør. Jeg må alltid trykke ctrl-alt-del og så skrive inne brukernavn og passord å så starte skrape! Jeg har prøvd uten passord men jeg må allikavell logge meg inn! Lenke til kommentar
Christopher Skrevet 25. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2003 Hvorfor skal jeg tulle rundt med et tredjeparts program Alle versioner av windows har muligheten til å stille inn på noen enkle innstillinger som gjør at pc'en alltid starter med den faste brukeren, og dropper all innlogging osv. Hva skal stille inn på? Lenke til kommentar
WeeR Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 Tweakui er jo ikke ett tredjepartsprogram som jeg har sagt, det er ett ms program som gjør at du får flere valg enn vanlig. Bruker du 2003 servern som en vanlig arbeidsstasjon da eller siden du må logge den inn?? Jeg tror muligheten du snakker om forsvant med 98/me, så jeg tror du trenger tweakui uansett for å fikse dette på xp.. Lenke til kommentar
Christopher Skrevet 25. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2003 FTP servere osv. starter vell ikke før jeg logger meg inn. Jeg kjøre andre programmer enn bare de som Windows har! Derfor må jeg logge meg inn. Er det noen her som vet hva som gjør at jeg må logge meg inn på windows XP pro pc'en? Og hva skal jeg gjøre for at windows 2003 server skal logge seg inn som administrator automatisk? Grunnen til at jeg ikke vil stresse med noe Tweak programmer er fordi jeg har tidligere fikset dette problemet, men husker ikke hvordan. Dette skjedde forresten etter at jeg prøvde meg med en domain server og active directory! Lenke til kommentar
Christopher Skrevet 25. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2003 Jaja, fant feilen selv! Det var noen innstillinger under "User Accounts" på kontrol panelet. Dette fikset problemet på windows XP pc'en. Men jeg trenger fortsatt hjelp til Windows 2003 Server pc'en? Lenke til kommentar
WeeR Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 Ok, gir meg, det funker på xp også. Det er ikke noe problem å starte FTP programmer osv som servicer, dvs, at de starter opp før du logger inn.. På servern din får du større problemer.. Søkte i google og tok meg 30 sek å finne dette: You can configure Windows XP to automate the logon process if your computer is not part of a domain. Click Start, click Run, and type control userpasswords2. Clear the Users must enter a username and password to use this computer check box. Click Apply. Enter the user name and password you wish to automatically log on with, and then click OK. Click OK again and you're all done. This feature allows other users to start your computer and use the account that you establish to automatically log on. Enabling auto logon makes your computer more convenient to use, but can pose a security risk. Lenke til kommentar
Christopher Skrevet 25. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2003 Tusen takk WeeR! Det funker ypperlig! Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 How to convert your Windows Server 2003... to a Workstation: http://www.msfn.org/win2k3/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå