Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]Problemer med å detektere skjerm på i7 system

Anbefalte innlegg

Har fått et merkelig problem med skjermkortet som er koblet opp til mitt P6T Deluxe v2 kort. Enkelte ganger klarer ikke skjermkortet å detektere skjermene som er koblet til å jeg får typisk et pip etterfulgt av 3 korte pip. Hadde aldri dette problemet på mitt gamle Asus commando hovedkort med samme skjermkort. Problemet dukket opp når jeg byttet fra LGA775 til 1366 system. Noen som har løsninger eller innspill?

Jeg kjører:

Saphire Radeon 4870x2

P6T deluxe v2

i7 920 @ 3,8GHZ

Corsair Hydro H50

Corsair HWX 1000W

Kingston HyperX 2000mhz

Corsair Xtreme SSD 64GB

Silicon Image 4xsata pci kort

+ en haug med sata disker

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er dette under oppstart at det piper? i så tilfelle er det neppe mangel på skjerm den klager over - siden maskinen ville bootet fint uten en skjerm tilkoblet (man trenger jo sterngt tatt ikke en skjerm for å kjøre en datamaskin).

Jeg ville slått opp i hovedkortmanualen og sjekke hva de error beepsene betyr for deg. (står det ikke i manualen du fikk med i esken så står det som regel i den fulle manualen som du kan laste ned fra produsentens sider)

-Stigma

Lenke til kommentar

Det betyr oversatt til Norsk, ingen skjermkort funnet.(et pip etterfulgt av 3 korte pip)

Du har jo oc i7 920 fra 2.66GHz til 3,8GHz, er den stabil? Det kan skje mye rart hvis overklokkingen ikke er stabil!

Har du prøv med default settings på cpu og ram?

Hvis det ikke er noe forskjell, kan du prøve 0610 Bios.

Lenke til kommentar

Må vel være skjermkort ja, har rugget litt på skjermkortet nå og bootet fint et par ganger. Mulig det har vært dårlig kontakt. Får bare se ann litt og evt. gå over komponenter og ledninger.

Jeg har satt sammen et 10'talls PC'r, men aldri vært borti dette før :whistle:

Takk så mye for forslagene :)

Lenke til kommentar
Det betyr oversatt til Norsk, ingen skjermkort funnet.(et pip etterfulgt av 3 korte pip)

Du har jo oc i7 920 fra 2.66GHz til 3,8GHz, er den stabil? Det kan skje mye rart hvis overklokkingen ikke er stabil!

Har du prøv med default settings på cpu og ram?

Hvis det ikke er noe forskjell, kan du prøve 0610 Bios.

Testet ny BIOS og uklokka uten resultat, men har fungert som det skal etter jeg rugget litt på skjermkortet :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...