Raggsokken Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Jeg gikk nettop til innkjøp av en Toshiba regza 42" full HD (Model nr. 42AV635DN). Den blir hovedsaklig brukt til å se filmer og spille med xbox 360, som er koblet til TVens RGB-inngang med en VGA-kabel. Problemet er at jeg ikke klarer å sette oppløsningen til full hd(1920x1080). Når jeg prøver det kommer det opp "Ustøttet videoformat" på tven, så den høyeste oppløsningen som fungerer er 1360x768. Xboxen er så gammel at den ikke har hdmi-utgang :!: , så å bruke HDMI-kabel er ikke noe alternativ... Er det noen som har tips? TVen har en oppløsning på 1920x1080, så hvorfor i alle dager fungerer ikke dette? Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 når du sier RGB input hva mener du da? i følge den infoen jeg finner på tven så er RGBinngangen sammen med scart inngangen. eller tenker du på komponentinngangen? eller har du brukt vanlig VGAkabel med HD15(er det vel det heter) plugg i begge ender? hvor gammel er XboXen din? og hvilken versjon er det? Lenke til kommentar
Raggsokken Skrevet 16. november 2009 Forfatter Del Skrevet 16. november 2009 Det er en (Female DE15)-inngang på tven. Kabelen jeg bruker har (Male DE15) i ene enden, og en spesialkobling til å koble til xboxen i andre enden. Her er en link til kabelen jeg bruker: http://www.elkjop.no/product/spill-konsoll...GAHD/x360-vgahd Xboxen er produsert i 2005, så det er en av de første som kom på markedet... Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Kan det være at TV bare klarer 1920x1080i, ikke 1920x1080p? Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 ifølge det jeg har kikket på nettet så skal tven være 1080P klar. samme som at det skal gå å kjøre full hd gjennom kabelen TS kjøpte. eneste jeg kan tenke meg er: 1. xboxen trenger en oppdatering? 2. en instilling må forandres på XboXen så den gir ut 1080P? 3. tven ikke godtar 1080P via den inngangen som brukes... har TS lest brukermanualen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå