Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Eksamen i kroppsøving, R-94

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser at det er en del oppgaver hvor man skal planlegge en økt (60 min) for å trene aerob trening. Hvordan setter amn opp et slikt program ... eller rettere sagt: hvordan setter man opp et slikt program på en kroppsøvingseksamen. :) Mtp. treningsprinsipp som progresjon (hvor mye skal man øke med hver uke), restitusjon etc.

Finnes det noen besvarelser av eksamensoppgaver/eksemepeloppgaver på nett? Finner ingenting.

Noen som har tatt eksamen, og kan si noe om vanskelighetsgraden?

Lenke til kommentar

No har vel ofte sensorane det for seg at komplisert er best.

Personleg har eg ein oppvarmingsdel der eg joggar i svak stigning i 20 min før eg køyrer 4x4. Joggar roleg heim etterpå, ca. 15 min. Verre er det strengt tatt ikkje, men på eksamen hadde nok ein slik besvarelse gitt deg 2.

Lenke til kommentar

Takk for svar. :) Vil følgelig ha bedre enn 2-er, men boken foreslår ikke noe spesielt mer enn langkjøring på lett, moderat og høyt tempo, lang- og kortintervall.

Hadde tenkt noe slik for aerob trening:

Oppvarming 15 min, lett jogging

4x4 intervall (og skrive litt om hva 4x4 er)

Nedtrapping 10 min lett jogging

Tøying

Anaerob trening:

Oppvarming, jogging

Tempointervall

Nedtrapping

Tøying

Et treningsprogram for å få en "sunn" livsstil, hva kan det være? Er dette i praksis aerob trening, som f.eks. sykkel; svømming o.l.

Har lest boken mange ganger, og memorert nøkkelord - men boek ner så vag og lite presis at det grenser til latterlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...