Scooby snacks Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Hei Jeg skal ha eksamen i kroppsøving, R94-varianten. Ser at det er en del oppgaver hvor amn skal sette opp treningsprogram. Hvordan bør dette settes opp? På forhånd takk. Lenke til kommentar
HValder Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Kjem an på kva formålet med opplegget er. I første omgang er det forskjell på om du skal trene styrke eller kondisjon. Lenke til kommentar
Scooby snacks Skrevet 16. november 2009 Forfatter Del Skrevet 16. november 2009 Ser at det er en del oppgaver hvor man skal planlegge en økt (60 min) for å trene aerob trening. Hvordan setter amn opp et slikt program ... eller rettere sagt: hvordan setter man opp et slikt program på en kroppsøvingseksamen. Mtp. treningsprinsipp som progresjon (hvor mye skal man øke med hver uke), restitusjon etc. Finnes det noen besvarelser av eksamensoppgaver/eksemepeloppgaver på nett? Finner ingenting. Noen som har tatt eksamen, og kan si noe om vanskelighetsgraden? Lenke til kommentar
HValder Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 No har vel ofte sensorane det for seg at komplisert er best. Personleg har eg ein oppvarmingsdel der eg joggar i svak stigning i 20 min før eg køyrer 4x4. Joggar roleg heim etterpå, ca. 15 min. Verre er det strengt tatt ikkje, men på eksamen hadde nok ein slik besvarelse gitt deg 2. Lenke til kommentar
Scooby snacks Skrevet 16. november 2009 Forfatter Del Skrevet 16. november 2009 Takk for svar. Vil følgelig ha bedre enn 2-er, men boken foreslår ikke noe spesielt mer enn langkjøring på lett, moderat og høyt tempo, lang- og kortintervall. Hadde tenkt noe slik for aerob trening: Oppvarming 15 min, lett jogging 4x4 intervall (og skrive litt om hva 4x4 er) Nedtrapping 10 min lett jogging Tøying Anaerob trening: Oppvarming, jogging Tempointervall Nedtrapping Tøying Et treningsprogram for å få en "sunn" livsstil, hva kan det være? Er dette i praksis aerob trening, som f.eks. sykkel; svømming o.l. Har lest boken mange ganger, og memorert nøkkelord - men boek ner så vag og lite presis at det grenser til latterlig. Lenke til kommentar
Scooby snacks Skrevet 18. november 2009 Forfatter Del Skrevet 18. november 2009 Noen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå