michael691 Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Tittelen sier det meste. Har 2 fakturaer som skal betales før den 19. og 25. Men har ikke råd til begge. Hvis jeg betaler fakturaen den med fristen på den 19 nå. Og den med frist den 25. betaler jeg den 30. Så det blir 5 dager etter betalingsfristen. Må jeg ta betale ekstra gebyr? evt. hvor mye? Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 (endret) Hvis du er heldig slipper du ekstragebyr. Ellers kan det være snakk om purregebyr på 50 kroner samt ca. 10% rente p.a.. Hvis kravet gjelder offentlige institusjoner er påslaget merkelig nok ofte større enn hva private har lov til å ta. http://forbrukerportalen.no/Artikler/2009/...talte_regningen http://forbrukerportalen.no/Publikasjoner/...4/1023981620.19 Endret 15. november 2009 av Mythos Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Siden du vet at du ikke får betalt den bør du ringe og spørre om du kan få betalingsutsettelse til du får pengene. Når det er så kort tid er det ikke så uvanlig at folk viser litt godvilje. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Får ein purring etter 5 dager? I tillegg er det jo helg mellom. Det finnes vel betalingsmetodar som det knapt er tid nok til å fullføre på dei dagane. Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 5 dager burde gå greit, har selv glemt å betale regninger lenge over fristen, og det har ikke skjedd noe. Så lenge du har betalt en faktura før du får purring, kan du bare se bort fra den. Evt. ringe mottaker å si at du har betalt den. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Snakk med kreditor uansett, så setter de ny forfallsdato noen dager senere, og du slipper problemer. Selv om du bare er få dager etter forfall, utløser det ofte både rente og gebyr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå