Ekinorak Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 shutdown.wmvJeg sitter med en laptop av typen acer 8920g, som slår seg av direkte uten bluescreen eller noe som helst når den blir belastet, dvs ca 10min med spilling, eller at den har stått idle et par timer i romtemperatur. Med andre ord dataen er helt ubrukelig. Sendte dataen inn til Acer for reperasjon, dem sa at det feilte hardwaren ingen ting. Derfor om du sendre den inn en gang til for et "software problem" så skulle jeg betale for servicen. Legger ved en liten videofil som viser at den slår seg av under oppstarten. Jeg har prøvd med Windows XP, Windows Vista, og kjører no Retail Windows 7 Ultimate, i alle osene nyformatert med alle drivere innstalert slår den seg av under litt belastning. Selv om dataen kjennes helt kald rundt vifter og ellers generelt. Det eneste som er merkelig er at det virker som om viftene kjører på "low" hele tiden. Dem spinner liksom ikke opp når datamaskinen begynner å bli litt varmere. Nylig prøvde jeg å FLashe biosen, og innstalere en bios update, selv ikke dette hadde noe effekt. Datamaskinen begynte plutselig å slå seg av ca 3 måneder etter kjøpet, men ikke veldig hyppig. Nå når jeg tar den i bruk kan den slå seg av 10ganger på 1 time. Jeg, og acer har renset dataen innvendig med trykkluft. Og for øyeblikket er det ikke et støvkorn i viftene. Jeg lurer på om det er noen programmer som kan få viftene til å kjøre på max hele tiden? Det er ingen instillinger for viftene i bios eller power settings. Uansett, har sendt en mail til acer igjen for å høre hva dem sier, men sendte dem en datamaskin med Tydelige feil , og får den i retur ureparert. Det eneste dem hadde gjort var å fjerne støv, så da jeg testet crysis på den tok det ikke lenger en 13min før den slo seg av. Om ingenting funker, føler jeg har prøvd det meste sender den jeg inn igjen til acer som reklamasjon, dette er for samme feilen som jeg påstår er en fabrikk feil. Da skal jeg kreve et nytt tilsvarende produkt... er så lei, betalte 11000 for dataen som ikke har funket på 1 år. Så det jeg virkelig lurer på er om dere vet om noe jeg kan prøve før jeg sender den inn igjen, eller måter jeg kan feilsøke den på bedre. Her er en liste over hva jeg har prøvd: Minnediagonose Memtest Hardisk Diagonse Overvåket Temperaturer på skjermkort og Cpu som aldri var over 65. Reformatert til Diverse windows versjoner. Fått acer til å reparer den. FLashet og Updatet Bios Kjøre uten batteri Jeg kan i hvertfall bekrefte at datan funker om jeg sitter ute med den i 5 grader og spiller.... Men ikke inne i 20 grader. Og da skal jeg ikke plage dere mer med å lage denne posten enda lengre. Lenke til kommentar
what_no2000 Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 En venn av meg sliter med akkurat det samme på sin Acer 8920g... Lenke til kommentar
what_no2000 Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 (endret) Kan det være dårlig kontakt for strømkabelen (inn til maskinen)? Strømkontakten sitter utsatt til på den modellen. Det er problemstillingen på den Aceren jeg kjenner til. Hvis man kom borti strømkabelen sluttet det blå lyset og batteriladeren å lyse, hvis batteriet da var flatt skrudde maskinen seg av pga manglende strøm. Endret 17. november 2009 av what_no2000 Lenke til kommentar
Ekinorak Skrevet 8. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2009 Jeg sendte den inn til reperasjon, men butikken jeg leverte den inn hos glemte å sende den inn til acer fordi "han som vanligvis gjør det har ikke vært her på en stund" og det må jeg jo bare akseptere fordi forbrukerkjøps loven definerer tiden som butikken kan bruke som "i rimelig tid". Tok bortimot 10 dager fra jeg leverte den til butikken til dem sendte den til acer. Da antar jeg pcen har vert hos acer snart 1 uke. Kommer tilbake med beskrivelse på hva som var feil om det kommer fram hos verkstedet nå jeg får dataen tilbake. Lenke til kommentar
Ekinorak Skrevet 11. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2009 Da fikk jeg beskjed at butikken hadde fått dataen tilbake. Det var ingen teknisk feil på dataen, og jeg fikk ikke dekket "reperasjonen" på garantien. Føler meg lurt. Dem sa at det var tatt inni en hardisk som ikke var festet skikkelig, som ikke var bra fordi den slet på kontakten. Jeg kjøpte jo hardisken med datamaskinene og ble veiledet i butikken på hvordan jeg skulle instalere den og fikk beskjeden(vel og merke etter jeg hadde spurt): "hardisken henger bra den du trenger ikke noe "brønn der". Drar å henter datamaskinen i dag, tipper den har samme feil som når jeg leverte den. Grunn til at jeg ikke fikk dekket det av garantien var: instalert windows 7 på den, og instalert hardisk selv. Føler meg fullstendig lurt av butikken og acer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå