flashy84 Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Heisann alle sammen! jeg prøver å endre "timestamp" til litt mer leslig måte i mitt PHP script, men får det pokker ikke til. Har testet alle verdens mulige løsninger.. men ingen nytte. Jeg skriver ut datoen direkte slik som dette (<?=$data->dato;?>) det blir alsa slik som dette på web : (2009-11-14 18:01:07) Jeg vil ha det til å bli (14.nov 2009 18:01) noen som kan hjelpe meg her ? Lenke til kommentar
TheClown Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Et timestamp er antall sekunder (elles) siden 1. januar 1970. Er det dette du bruker i scriptet ditt? (F.eks 120912091) Eller er outputen allerede endra til mer leselig dato? Du må vise mer av kildekoden uansett. Ser ut som om det blir calla en class, eller noe i scriptet ditt. Du får ikke endret mye med mindre du finner opphavet til =$dato->dato; Lenke til kommentar
flashy84 Skrevet 15. november 2009 Forfatter Del Skrevet 15. november 2009 Et timestamp er antall sekunder (elles) siden 1. januar 1970. Er det dette du bruker i scriptet ditt? (F.eks 120912091) Eller er outputen allerede endra til mer leselig dato? Du må vise mer av kildekoden uansett. Ser ut som om det blir calla en class, eller noe i scriptet ditt. Du får ikke endret mye med mindre du finner opphavet til =$dato->dato; I databasen har jeg satt automatisk timestamp med andre ord det legges inn i dette formatet 2009-07-19 15:45:46 Jeg vil endre litt på rekkefølgen, det er der problemet ligger. Lenke til kommentar
TheClown Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 (endret) Det du kaller timestamp, er eeegentlig ikke et ordentlig timestamp. Et timestamp i riktig format er bare et stort tall. Det du snakker om er DATE/TIME/DATETIME-felt i databaser (sikkert MySQL, eller noe). Hvis du henter ut fra MySQL kan du endre dette i selve spørringen her Endret 15. november 2009 av TheClown Lenke til kommentar
flashy84 Skrevet 15. november 2009 Forfatter Del Skrevet 15. november 2009 Det du kaller timestamp, er eeegentlig ikke et ordentlig timestamp. Et timestamp i riktig format er bare et stort tall. Det du snakker om er DATE/TIME/DATETIME-felt i databaser (sikkert MySQL, eller noe). Hvis du henter ut fra MySQL kan du endre dette i selve spørringen her Så det du sier er at jeg må lage enda en database spørring for å hente ut datoene riktig... omg det kommer til å knele servern min med tanke på antall spørringer som er mot den tabellen... Lenke til kommentar
TheClown Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 (endret) Neida. Du gjør det i denne spørringen du har fra før. Den hvor datoen hentes ut. Jeg er ikke veldig flink til å endre output i spørring selv, men det finnes et underforum for databaser. Anbefaler deg å opprette en tråd der. Ta med selve spørringen i tråden og forklar problemet ditt, så får du hjelp med en gang Endret 15. november 2009 av TheClown Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 du burde velge unix type dato, dette tror jeg ikke du får automatisk i mySQL, men du må bruke PHP for og kjøre inn ny dato på tabellen. Er MYE bedre når det gjelder og vri og vende på det http://no2.php.net/manual/en/function.time.php Lenke til kommentar
Edorph Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Hvis du ikke kan eller vil endre på datasettet ditt, kan du jo også bare bruke PHPs strtotime og date. $nyttFormat = date('j. M Y H:i', strtotime('2009-07-19 15:45:46')); Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 (endret) Først TheClown: du snakker om unix timestamp, det som han får ut er også en timestamp (husker ikke navnet på den, mulig det var ISO) Edorph sin kode skal fungere (regner med at han har testet det) Og forresten, shorttags er en STOR uvane Endret 18. november 2009 av AlecTBM Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 (endret) Og forresten, shorttags er en STOR uvane Ikke dersom det brukes i sammenheng med template-filer, slik det virker som flashy84 gjør. <?php if ( isset ( $event ) ): ?> <?php if ( strlen ( $event -> GetInfo () ) > 0 ): ?> <?= html ( $event -> GetInfo () ); ?> <?php else: ?> <p><em><?= _ ( 'Unfortunately, there is no information about this event.' ); ?></em></p> <?php endif; ?> <?php else: ?> <p><em><?= _ ( 'The event you seem to be looking for doesn\'t exist.' ); ?></em></p> <?php endif; ?> Endret 18. november 2009 av Jonas Lenke til kommentar
Alex Moran Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Template-filene blir enklere om du bruker short-tags. Bakdelen er at ikke alle servere har støtte for short-tags, men det kan enkelt bypasses ved å lage en stream wrapper som emulerer short-tags. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå