espen1991 Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 (endret) Hei! Jeg har bestilt meg en Sony Vaio laptop. Og lurer på om den er kraftig nok til å spille Age of Conan på høy grafikk? Her er link slik at dere ser specs. http://www.sony.se/product/vn-fw-series/vgn-fw51mf-h Fint om noen kunne svare. Og til dere som ikke liker Age of Conan, gi f... i å sleng dritt. På forhånd takk til alle svar Redigert: Beklager, glemte å skrive specs på spillet. CPU: Intel Core 2 Duo 2,4 Ghz eller bedre RAM: 2GB (vet at det er bra nok.) Skjermkort: Shader Model 3,0 512MB/ nVidia GeForce 7900GTX eller bedre Endret 15. november 2009 av espen1991 Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Tviler jeg sterkt på! Selv om bærbarversjonen av HD 4650 er et OK skjermkort til å være en bærbar, er det langt fra noe særlig til spillkort. AoC er også et relativt krevende spill, og man må nok en god del hakk opp fra HD 4650 for å spille det på høy grafikk. Trolig klarer ikke skjermkortet å dra spillet på skjermens fulle oppløsning (1920 x 1080) en gang. Lenke til kommentar
espen1991 Skrevet 15. november 2009 Forfatter Del Skrevet 15. november 2009 Trist å høre, men takk for ærlig svar! Ble litt usikker nå, med tanke på at jeg har kjøpt den pc allerede. Betalte ikke 15k for den, min far jobber i Sony så sparte noen penger. Men hvis noen har noe annet å si, som kan gjøre meg litt positiv til kjøpet av pcen så hadde det vært fint. Den kjører jo bdd? skal pcen ikke ha et meget bra skjermkort for å gjøre det? eller kan en helt vanlig pc til 4-5k kjøre bdd også? Noen synes kanskje at spørsmålet mitt er dumt, men har spurt en del folk som for eks pc teknikere som sier at skjermkortet på den pcen er helt konge (sitert). Så np ble jeg temmelig negativ til kjøpet. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Bærbare maskiner er aldri spesielt gode maskiner til spill, med noen få unntak. Det er det flere grunner til, men primært fordi skjermkort til bærbare normalt yter noe dårligere enn sine navnebrødre av den stasjonære typen. Mobilty Radeon HD 4650 har 3DMark03 hakket dårligere enn nVidia GF 7900GTX, altså det er et litt svakere kort. Så AoC kan uten tvil spilles, men som jeg skriver neppe med 1920 x 1080 og bra grafikksettings. På lavere oppløsninger bør det gå greitt med bra ytelse og relativt høye setting. Bra skjermkort til bærbare er: - ATI Mobility Radeon HD 4850 - ATI Mobility Radeon HD 4870 - nVidia GeForce GTX 260M - nVidia GeForce GTX 280M Og man trenger ikke bra skjermkort for å kjøre HD materiale, det klarer omtrent alt av bærbare PC-er på markedet. Til og med en bærbar til under 5 000 kr klarer som oftest den kunsten. Men utenom det er Sony VGN-FW51MF/H en meget bra bærbar maskin. Høy oppløsning på skjerm, god byggkvalitet, OK vekt, bra CPU, pent design osv. Så det er langt fra noe dårlig kjøp. Som bærbar spillPC ville det være andre maskiner som er bedre, men som allround bærbar PC hvor man også kan spille er den uten tvil et bra valg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå