Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Skal selge bil, har mista vognkort del 2

Hellemyr

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei! du må melde vognkort del 2 tapt. Du finner skjema på internett eller på din trafikkstasjon. Dette må sendes inn sammen med kopi av legimitasjon av den som står som eier av bilen, eller møte opp personlig med id. Om f.eks din far står som eier, må han være med, eller du må ha med kopi av hans førerkort eller noe liknende.

Lenke til kommentar
Men du kan bare bruke melding om eierskifte som ofte ligger på disken hos BT :)

Nei, man MÅ melde del2 tapt om man ikke har det, ellers kommer nye eier til å få avskiltingbegjæring etter noen uker om det ikke blir levert inn.. Så man må levere inn melding og eierskifte skjema OG tapsmelding på vognkort del2 om man har mistet det. Alle skjema fås på nettet og på trafikkstasjonen.

Endret av GSM
Lenke til kommentar

Okay! Bare noen uker siden sist jeg omregistrerte bilen min, og siden det ikke var noen del2 og finne leverte selger bare eierskiftemelding, noe jeg fikk klar beskjed på trafikkstasjonen om at var rett prosedyre siden jeg ikke ikke trengte del2 til noe etterpå uansett..

Tapsmeldingen leverte selger noen dager etterpå bare så det var registrert og den ikke kunne brukes som en eierskiftemelding etter at bilen allerede hadde skiftet eier..

Lenke til kommentar

Cluet i situasjoner der VK del 2 mangler og bilen skal selges, er at tapsmelding leveres SAMMEN med salgsmelding, evt i ettertid. Da registreres det at dette er tapt, men det sendes ikke ut nytt VK del 2 til gammel eier som han da må levere inn, det registreres kun som tapt i systemet slik at bilen kan omregistreres til ny eier og ny eier får nytt vognkort.

Tap av VK del 2 MÅ skje av registrert hovedeier, evt sammen med vedkommendes leg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...