Hellemyr Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Hei. Skal selge bilen min, men har rota vekk vognkortet del2, hva skal jeg nå gjøre? Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Man kan vel laste ned skjemaet melding om eierskifte og bruke det? Link. Lenke til kommentar
GSM Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Hei! du må melde vognkort del 2 tapt. Du finner skjema på internett eller på din trafikkstasjon. Dette må sendes inn sammen med kopi av legimitasjon av den som står som eier av bilen, eller møte opp personlig med id. Om f.eks din far står som eier, må han være med, eller du må ha med kopi av hans førerkort eller noe liknende. Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 15. november 2009 Forfatter Del Skrevet 15. november 2009 Hvor lang tid tar det før jeg får nytt da? om jeg går opp til stasjonen imorra? Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Det tar 3-5 dager så ligger det i postkassa. Iallefall tok det så lang tid da jeg fikk vognkort sist gang. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Sist jeg kjøpte bil tok det nesten tre uker før det kom i posten, var derfor midlertidig vognkort er gyldig i inntil en måned fikk jeg beskjed om.. Men du kan bare bruke melding om eierskifte som ofte ligger på disken hos BT Lenke til kommentar
GSM Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 (endret) Men du kan bare bruke melding om eierskifte som ofte ligger på disken hos BT Nei, man MÅ melde del2 tapt om man ikke har det, ellers kommer nye eier til å få avskiltingbegjæring etter noen uker om det ikke blir levert inn.. Så man må levere inn melding og eierskifte skjema OG tapsmelding på vognkort del2 om man har mistet det. Alle skjema fås på nettet og på trafikkstasjonen. Endret 16. november 2009 av GSM Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Okay! Bare noen uker siden sist jeg omregistrerte bilen min, og siden det ikke var noen del2 og finne leverte selger bare eierskiftemelding, noe jeg fikk klar beskjed på trafikkstasjonen om at var rett prosedyre siden jeg ikke ikke trengte del2 til noe etterpå uansett.. Tapsmeldingen leverte selger noen dager etterpå bare så det var registrert og den ikke kunne brukes som en eierskiftemelding etter at bilen allerede hadde skiftet eier.. Lenke til kommentar
1915 Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 dra til biltilsynet og meld tap av del 2. det gjorde forrige eier når han hadde mista det til min bil da jeg skulle få nytt vognkort. han leverte det inn en mandag. så fikk jeg nytt vognkort i posten onsdag. tok bare 2 dager. men varier litt. Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 16. november 2009 Forfatter Del Skrevet 16. november 2009 Var innom BT i dag, og fikk sånn sjema som jeg fyller ut istedenfor del2. Takk for hjelpen flokens! Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Cluet i situasjoner der VK del 2 mangler og bilen skal selges, er at tapsmelding leveres SAMMEN med salgsmelding, evt i ettertid. Da registreres det at dette er tapt, men det sendes ikke ut nytt VK del 2 til gammel eier som han da må levere inn, det registreres kun som tapt i systemet slik at bilen kan omregistreres til ny eier og ny eier får nytt vognkort. Tap av VK del 2 MÅ skje av registrert hovedeier, evt sammen med vedkommendes leg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå