Oleido Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Er meg revende likegyldig hvilken enhet trådstarter velger, sitter med alle 3 selv og med minimalt av behov for å "beskytte" noen av dem. Bare trådstarter blir fornøyd med enhet han har kjøpt så er det nok for min del. Ville en revende likegyldig person skrevet, Vel, for å forsøke å ro litt unna fanboy krigen her skal jeg bedømme litt annerledes. Online tjenesten: Om du er ute etter ren spillopplevelse tilbyr begge enhetene dette. Hvilken som er best er en smakssak men personelig ser jeg ikke den aller største forskjellen mellom de 2. Er man ute etter å spille online tilbyr begge enhetene dette, det er stort sett det eneste man trenger å vite. Men slik sett synes jeg ikke at X360s løsning er noe mer "rafinert" og verd abonemanget man må betale for for å bruke det, der har PS3 en liten fordel ved å tilby sitt uten noen kostnader. Xbox Marked Vs Playstation Store: Ikke mye å si her, de alle tilbyr sine nedlastinger og sitt utvalg av forskjellige spill. Der Playstation Store tilbyr gamle PS1 klassikere tilbyr Xbox Marked et utvalg av Xbox spill. For min del ble det litt mer "nostalgi" å bla gjennom Playstation sitt, men det er fordi jeg har mer nostalgisk tilknytning til PS1 enn jeg har med Xbox, mye fordi jeg aldri hadde en Xbox i min tid. Eneste negative her er igjen Xbox 360 som har begredelig liten plass. Oftest er man i behov for eksra plass, eller er nødt til å slette spill fordi du ender opp med plassmangel. Det gjør det heller ikke noe bedre at Xbox 360 er knyttet opp mot MS sin bissare little egen standard som tilsier at du må knatre avgårde noen ekstra lapper for en HDD. PS3 sin fordel her er at den støtter vanlige 2.5" HDDer som du får for en "billig" penge. Kontroll: Dette blir mer en personelig smakssak enn noe annet. Jeg har ikke helt klart å bli fortrolig med kontrollen til playstation i enkelte spilltyper, f.eks FPS sjangeren liker jeg ikke på Playstation fordi jeg synes stikkene ligger alt for nær hverandre samt triggerene ligger knotete til. Opp i alt dette ligger alle knappene og systemer så tett opp mot hverandre at man mange ganger blir sittende i tilnærmet krabbestilling når man spiller bare for å holde fingrene der man har behov for dem. X360 kontrollen synes jeg da er mer rafinert og tilpasset mye bedre til FPS sjangere. I andre spill typer kommer ikke dette så mye til spille, f.eks adventure sjangeren blir mye lik hverandre på de 2 enhetene. Spillutvalg: Her er det punktet du virkelig bør se på når du skal velge enhet, spillutvalget. De 2 enhetene er veldig lik på mange punkter, med både sine negative og positive sider. Men når alt kommer til alt er det spillene man bør se på. Forskjellen mellom de 2 enhetene er ikke så veldig stor at det gjør noe, så spillene har en mer sentral rolle i valget. Det jeg anbefaler her er å se hvilken enhet som tilbyr de spillene du er ute etter. Ingen vits å kjøpe en enhet som ikke har spill du vil spille på. Så hva skal du velge? Det kan jeg ikke svare for deg, det er du nødt til å finne ut av selv. Har gitt noen personelige meninger rundt de 2 enhetene og hva jeg synes om de, men valget er opp til deg. Se på spillene, hva du vil ha ut av enheten og ikke minst hva som kommer til enhetene før du velger, så tror jeg nok du blir fornøyd med uansett hvilket valg du gjør smile.gif Nei, det ville han ikke. Lenke til kommentar
Newar Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Er du ute etter kvalitetspill og onlineopplevelsen, gå for ps3. Hvis en billigere inngangsbillett er viktig for deg velger du 360. Hvis online er viktig for deg bør du ta med i ligningen at internett er gratis på ps3, mens på xbox koster det 500 for 12 måneder. Ved flittig onlinebruk kan 360 vise seg å bli den dyrere investeringen så tenk godt etter på hvilke behov du har og hvilke krav du setter til din spillkonsoll. Jeg hadde gått for ps3. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Ville en revende likegyldig person skrevet, (snip) Nei, det ville han ikke. Og hva er feil da? Støtter jeg en enhet mer enn den andre? Eneste jeg legger opp til er personelige meninger rundt de 2 enhetene basert på min egen erfaring etter noen gode timer med begge. Lenke til kommentar
Patney Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Er meg revende likegyldig hvilken enhet trådstarter velger, sitter med alle 3 selv og med minimalt av behov for å "beskytte" noen av dem. Bare trådstarter blir fornøyd med enhet han har kjøpt så er det nok for min del. Ville en revende likegyldig person skrevet, Nyttig informasjon Nei, det ville han ikke. Hæ? Alt han gjorde var å opplyse om generelle ting om hver konsoll som kan hjelpe trådstarter med valget sitt. Hvordan gjør det han noe mindre likegyldig til hvilken konsoll han kjøper? Høres nesten ut som om du er sur fordi han ikke valgte 360, lol. Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Jeg synes det avgjørende for konsollvalg er spillene. Den konsollen som har flest av de spillene du har lyst til å spille - den velger du. Begge konsollene har i dag nok bra spill til å holde selv den mest ivrige gamer i ekstase i lang tid fremover. Alt annet er kun uviktige detaljer..... Når man til og med kommer med argumenter som - den ene er blank og fin - mens den andre er matt og stygg????? Vel det er mine 2 øre da Lenke til kommentar
Oleido Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Er meg revende likegyldig hvilken enhet trådstarter velger, sitter med alle 3 selv og med minimalt av behov for å "beskytte" noen av dem. Bare trådstarter blir fornøyd med enhet han har kjøpt så er det nok for min del. Ville en revende likegyldig person skrevet, Nyttig informasjon Nei, det ville han ikke. Hæ? Alt han gjorde var å opplyse om generelle ting om hver konsoll som kan hjelpe trådstarter med valget sitt. Hvordan gjør det han noe mindre likegyldig til hvilken konsoll han kjøper? Høres nesten ut som om du er sur fordi han ikke valgte 360, lol. En person som er revnenende likegyldig hadde ikke svart i det hele tatt... At man ikke klarer å se ironien av at man sier man er likegyldig når man har postet et enormt svar i tråden er ikke min feil. Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 han erkjenner at det finnes cons og pros med begge konsollene og skriver dette i et langt innlegg. Trådstarters personlige valg har jeg vanskelig for å tro at skal prege han spesielt... er det mulig å være så glad i å kverulere? Lenke til kommentar
Newar Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 (endret) ^Nå synes jeg det ligger tynt lite i horisonten for xboxen sin del. Ps3 har vel den største eksklusiv line upen for 2010. Endret 18. november 2009 av Newar Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 En person som er revnenende likegyldig hadde ikke svart i det hele tatt... At man ikke klarer å se ironien av at man sier man er likegyldig når man har postet et enormt svar i tråden er ikke min feil. Feil, som jeg sa jeg var revende likegyldig hvilken enhet han velger, noe innlegg og reflekterer. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Dakkars Oleido er forbannet for at trådstarter valgte feil konsoll huff huff.... Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Av og til hjelper det å gråte. Lenke til kommentar
husgutt Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 (endret) Er du ute etter kvalitetspill og onlineopplevelsen, gå for ps3. Hvis en billigere inngangsbillett er viktig for deg velger du 360. Hvis online er viktig for deg bør du ta med i ligningen at internett er gratis på ps3, mens på xbox koster det 500 for 12 måneder. Ved flittig onlinebruk kan 360 vise seg å bli den dyrere investeringen så tenk godt etter på hvilke behov du har og hvilke krav du setter til din spillkonsoll. Jeg hadde gått for ps3. du presterer å skrive at live koster 500 i året 2-3 poster under han som påpeker at man får live for 280 kr for 13 mnd. altså litt over 20 kr i mnd?? Begge maskinene har kvalitetsspill.. Nå har trådstarter valgt maskin og er sikkert kjempefornøyd.. Men du får slutte å skrive piss på nettet. Nok andre som gjør for å si det sånn.. Endret 18. november 2009 av husgutt Lenke til kommentar
Oleido Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Er du ute etter kvalitetspill og onlineopplevelsen, gå for ps3. Hvis en billigere inngangsbillett er viktig for deg velger du 360. Hvis online er viktig for deg bør du ta med i ligningen at internett er gratis på ps3, mens på xbox koster det 500 for 12 måneder. Ved flittig onlinebruk kan 360 vise seg å bli den dyrere investeringen så tenk godt etter på hvilke behov du har og hvilke krav du setter til din spillkonsoll. Jeg hadde gått for ps3. du presterer å skrive at live koster 500 i året 2-3 poster under han som påpeker at man får live for 280 kr for 13 mnd. altså litt over 20 kr i mnd?? Begge maskinene har kvalitetsspill.. Nå har trådstarter valgt maskin og er sikkert kjempefornøyd.. Men du får slutte å skrive piss på nettet. Nok andre som gjør for å si det sånn.. Men har du ikke hørt at han valgt PS3 så det er bare tull å rette på folk her som ikke har peiling på hva de prater om. Er i alle fall det de forteller meg. Kanskje du heller skal være som Bear og være helt likegyldig men likevel skrive innlegg på omtrent 1000 ord om konsollene. For så klage på de av oss som prøver å rette opp i misinformasjonen blant den uvitende SDF flokken hvor gratis = alltid bedre og at PS3 SELVSAGT har bedre spill. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 I alle videste verden Oleido, had stor innkjøp av sitroner på Rema 1000 eller? Som jeg sa i mitt innlegg jeg bryr meg ikke hva han velger, men han spør etter råd og erfaringer så jeg gir han det. Om du ikke klarer å se forskjeller her foreslår jeg at du synker tilbake til Xboxen din, spiser noen sitroner og tenker over hva du skriver her. Nå har han og valgt så jeg ser virkelig ikke grunnen til vaset du fyrer av deg. Lenke til kommentar
walcatt Skrevet 20. november 2009 Forfatter Del Skrevet 20. november 2009 ja, jeg har kjøpt meg ps3 nå, og er kjempe fornøyd:P Ikke noe å klage på altså! Takk for gode råd :D Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 (endret) ja, jeg har kjøpt meg ps3 nå, og er kjempe fornøyd:PIkke noe å klage på altså! Takk for gode råd :D Grattis med valget, du blir sikkert fornøyd. Som du ser på postene her har du nesten startet 3. verdenskrig blant fanboysene he he. Endret 6. desember 2009 av Assassina Lenke til kommentar
raysv Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Er du ute etter kvalitetspill og onlineopplevelsen, gå for ps3. Hvis en billigere inngangsbillett er viktig for deg velger du 360. Hvis online er viktig for deg bør du ta med i ligningen at internett er gratis på ps3, mens på xbox koster det 500 for 12 måneder. Ved flittig onlinebruk kan 360 vise seg å bli den dyrere investeringen så tenk godt etter på hvilke behov du har og hvilke krav du setter til din spillkonsoll. Jeg hadde gått for ps3. Kvalitetsspill er vel rimelig subjektivt, men virker som faktisk x360 slår ps3 enn så lenge på denne fronten (hvertfall virker det som flertallet mener dette), xboxen har også den beste online delen, men ja, den koster deg 30 kr i måneden Lenke til kommentar
Tomtruck Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 ja, jeg har kjøpt meg ps3 nå, og er kjempe fornøyd:PIkke noe å klage på altså! Takk for gode råd :D Grattis med godt valg! Og skaff deg disse fantastiske titlene neste år; Mass Effect 2, Halo Reach, Crackdown 2 og ikke minst Alan Wake. Da blir du fornøyd Lenke til kommentar
Whackedorange Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 ja, jeg har kjøpt meg ps3 nå, og er kjempe fornøyd:PIkke noe å klage på altså! Takk for gode råd :D Grattis med godt valg! Og skaff deg disse fantastiske titlene neste år; Mass Effect 2, Halo Reach, Crackdown 2 og ikke minst Alan Wake. Da blir du fornøyd Hater fanboys som ikke takler att andre har andre preferanser og her har vi også en som er morsom som lister opp 360/PC eksklusiver og hvis trådstarter har PC så får han iallefall noen av de spilla der. Lenke til kommentar
Noiz Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 (endret) Ser ut som du allerede har tatt valget ditt, men eg vil fortsatt si min meining. Eg har begge konsollene. Til spilling bruker eg best xboxen, fordi eg liker bedre kontrollene og alle vennene mine har den. Men eg kan jo ikkje miste spill som Uncharted, god of war , MGS , heavy rain OSV. So eg kjøpte ein PS3 i tilleg. Den har vell og ein av den beste blu ray spilleren og. Skulle eg valgt ein ville det blitt xbox, siden den blir mest brukt her i huset, men eg synes man skal ha begge Men er ganske sikker på at du blir fornøyd, det er ein knallbra konsoll. Endret 20. desember 2009 av Noiz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg