Gå til innhold

Xbox 360 eller Ps3 slim! trenger hjelp til kjøp

walcatt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er best, det svaret får vi aldri svar på, emnet har blitt diskutert i det uendelige og det finnes ikke ett ærlig svar på hva som er best.

Personlig syntes jeg att Live er bedre på 360 mens ps3 scorer mest på eksklusive titler, for meg så er kontrollen bedre på 360 enn ps3 men begge to er gode men føler att 360 kontrollen sitter litt bedre i hånda men ps3 scorer en del på å ha BR spiller både som optiskt medium for spill og man får også voldsom bra filmopplevelser med den.

MS har eksklusive serier som Gears, Halo, Forza, spillutviklern Rare under MGS paraplyen. Jeg vet att en del av eksklusive tittlene som MS har også finnes på PC men man må tenke på att da må man også ha en såpass kraftig maskin til å nyte disse til det fulle.

Sony har ekslusiver som Gt, Gow, Ratchest & Clank, Killzone osv og min mening er att den lista er mere appelerende enn MS sin men dette er en smaksak.

Men tilbake til spørsmålet til trådstarter, se for deg hvilke elementer i konsollens sterke sider og ta valget ut ifra de kriterien og ett råd til på tampen, ikke kom og spør på en forum som både SDF og Xbots kjemper en innbitt kamp om å være best.

Lenke til kommentar

Vel, for å forsøke å ro litt unna fanboy krigen her skal jeg bedømme litt annerledes.

Online tjenesten:

Om du er ute etter ren spillopplevelse tilbyr begge enhetene dette. Hvilken som er best er en smakssak men personelig ser jeg ikke den aller største forskjellen mellom de 2. Er man ute etter å spille online tilbyr begge enhetene dette, det er stort sett det eneste man trenger å vite. Men slik sett synes jeg ikke at X360s løsning er noe mer "rafinert" og verd abonemanget man må betale for for å bruke det, der har PS3 en liten fordel ved å tilby sitt uten noen kostnader.

Xbox Marked Vs Playstation Store:

Ikke mye å si her, de alle tilbyr sine nedlastinger og sitt utvalg av forskjellige spill. Der Playstation Store tilbyr gamle PS1 klassikere tilbyr Xbox Marked et utvalg av Xbox spill. For min del ble det litt mer "nostalgi" å bla gjennom Playstation sitt, men det er fordi jeg har mer nostalgisk tilknytning til PS1 enn jeg har med Xbox, mye fordi jeg aldri hadde en Xbox i min tid. Eneste negative her er igjen Xbox 360 som har begredelig liten plass. Oftest er man i behov for eksra plass, eller er nødt til å slette spill fordi du ender opp med plassmangel. Det gjør det heller ikke noe bedre at Xbox 360 er knyttet opp mot MS sin bissare little egen standard som tilsier at du må knatre avgårde noen ekstra lapper for en HDD. PS3 sin fordel her er at den støtter vanlige 2.5" HDDer som du får for en "billig" penge.

Kontroll:

Dette blir mer en personelig smakssak enn noe annet. Jeg har ikke helt klart å bli fortrolig med kontrollen til playstation i enkelte spilltyper, f.eks FPS sjangeren liker jeg ikke på Playstation fordi jeg synes stikkene ligger alt for nær hverandre samt triggerene ligger knotete til. Opp i alt dette ligger alle knappene og systemer så tett opp mot hverandre at man mange ganger blir sittende i tilnærmet krabbestilling når man spiller bare for å holde fingrene der man har behov for dem. X360 kontrollen synes jeg da er mer rafinert og tilpasset mye bedre til FPS sjangere. I andre spill typer kommer ikke dette så mye til spille, f.eks adventure sjangeren blir mye lik hverandre på de 2 enhetene.

Spillutvalg:

Her er det punktet du virkelig bør se på når du skal velge enhet, spillutvalget. De 2 enhetene er veldig lik på mange punkter, med både sine negative og positive sider. Men når alt kommer til alt er det spillene man bør se på. Forskjellen mellom de 2 enhetene er ikke så veldig stor at det gjør noe, så spillene har en mer sentral rolle i valget. Det jeg anbefaler her er å se hvilken enhet som tilbyr de spillene du er ute etter. Ingen vits å kjøpe en enhet som ikke har spill du vil spille på.

Så hva skal du velge?

Det kan jeg ikke svare for deg, det er du nødt til å finne ut av selv. Har gitt noen personelige meninger rundt de 2 enhetene og hva jeg synes om de, men valget er opp til deg. Se på spillene, hva du vil ha ut av enheten og ikke minst hva som kommer til enhetene før du velger, så tror jeg nok du blir fornøyd med uansett hvilket valg du gjør :)

Lenke til kommentar
ps3-vs-360-comparison-chart.png

Se base plus prisen da!! Micrsoft svindler jo!

jeg er ikke noe fan boy fordi jeg skal ha 360 når Natal kommer

Hva er poenget med å kjøpe 120 gb hardisk hvis man velger pro som har egen disk fra før og så den tabellen gjorde att jeg fikk en god latter. Og er Hddiskene gratis hvis man skal swappe disse på en ps3 bare lurer siden det ikke står noen pris der.

Endret av Whackedorange
Lenke til kommentar

Virker som folk flest liker ps3, jeg selv gjør det. Det kan også være fordi mange av vennene mine har ps3 og jeg liker kontrollen, spillene er også topp.. + det er jo blue-ray spiller på ps3, det kan jo alltid være en fordel så slipper jeg både dvd/blueray spiller i tillegg :)

Det med gratis onlie er jo også en fordel :)

Takker for mange svar, det blir vell ps3 på meg ;)

Lenke til kommentar

Nå som du har valgt konsoll, la meg anbefale et spill; Uncharted. Har ikke kommet helt gjennom det enda, og har ikke prøvd Uncharted 2, men Uncharted har til nå gitt meg mange timer med god glede. Ikke siden Ocarina of Time ble fyrt opp i 98 med Epona med Link på ryggen kommer ridene inn til soloppgang har jeg hadt et såpass bredt glis rundt munnen. Vittige kommentarer, action og gåteløsning. I mine øyne mega morsomt :)

Men, i alle fall, lykke til med ny enhet, håper du blir fornøyd.

Lenke til kommentar
Online-tjeneste på PS3 er massivt underlegen Xbox Live. Å si noe annet er å lyve.

Det å betale for en online-tjeneste er nok ikke utelukkende negativt slik diverse fanboys skal ha det til.

Tja, 360 har selvfølgelig noen egenskaper som PS3 har, og kanskje LITT bedre servere... Men både Uncharted 2 og Demon's Souls er helt lagfritt hos meg. Som jeg sa tidligere, savner jeg bare party chat. Om de innfører det, ser jeg ikke noen særlig vits i å betale penger til Microsoft for å kunne spille med andre mennesker.

Steam er også gratis, og etter min mening er Steam minst like bra som Live.

Jeg støtter Uncharted! Eneren gav meg en følelse veldig få av denne generasjonens spill har gitt meg, og toeren er bare enda mer av det gode :)

Ellers MÅ jeg anbefale Demon's Souls. Spillet er bygd for de som liker vanskelige spill, men med litt tålmodighet burde egentlig ikke spillet være spesielt vanskelig for noen. Det er utrolig tilfredstillende å endelig få slaktet beistet som virket som en umulig fiende tidligere.

Også har vi Batman: Arkham Asylum... Jeg synes det er noe oppskrytt, men det er fortsatt veldig bra. Noe spillet gjør veldig bra er samlingen. Det minner om gamle spill som Super Metroid osv om du har opplevd det.

Endret av Patney
Lenke til kommentar
Online-tjeneste på PS3 er massivt underlegen Xbox Live. Å si noe annet er å lyve.

Det å betale for en online-tjeneste er nok ikke utelukkende negativt slik diverse fanboys skal ha det til.

Tja, har begge konsoller og synes ikke det er så stor forskjell på online tjenestene. Egentlig forstår jeg ikke helt hva jeg betaler for på Xbox Live, men så er jeg kansje ikke midt i målgruppa?

Poenget er at jeg har lyst til å kunne spille demoer av spill, se trailere og å kunne spille online en gang iblant. Alt dette kan jeg gratis med PS3 sin onlinetjeneste, og opplevelsen jeg har er den samme på begge konsoller.

Men du får ikke spilt demoer av PSN spill. Men av alle XBLA spill. Nå vil jo du sikkert si at du ikke har interesse av det men det er ganske stor forskjell. Man kan også leie filmer på 360 nå, noe man ikke kan på PS3.

Og man trenger ikke gold for noe av det. Og hvis man vil spille online så er Live en bedre tjeneste definitivt. Alt er mer sammensatt, 90% har headset, party mode osv.

PSN er greit det men bare fordi det er gratis så betyr ikke det at det er bedre enn Live.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...