Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PSOD - Pink Screen Of Death - Trenger assistanse!

Anbefalte innlegg

Hvis jeg skal spille et spill, får jeg PSOD etter noen minutter.

I følge GPU-Z går jeg fra

55,3 på min GTX 260 til 69,8 2,5 minutter senere.

Er det omtrentlig maks-temperatur før mitt GTX 260 gir meg PSOD, eller kan det være noe annet jeg ikke har tenkt på? Det er ihvertfall ufattelig irriterende at jeg ikke kan spille noen spill i det hele tatt før jeg får Pink Screen Of Death.

Oppsettet ellers er følgende:

Intel Core i7 2,67Ghz

2X Intel X25 i Raid 0

Windows 7 Professional

6GB Ram.

Noen tips, råd, ideer til hva jeg skal gjøre? Er noe frustrert for tiden. Det er ikke så gøy å spille kun 2 minutter på Modern Warfare 2 før skjermen går PSOD på meg.

Help me, Obi wan diskusjon, you're my only hope.

Tri

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes ingen "pink screen of death" - det er ihvertfall ikke en feilrapport fra windows.

Jeg vil tro det sansynligvis har noe å gjøre med skjermkortet som konker ut, enten pga. hardwareproblem/overheating eller evt. bare et driverproblem.

I og med at det ikke er en feilrapport fra windows så spørs det om det er noen logger å referere til... Jeg tror jeg i først omgang ville oppgradert grafikk driverene og se om det hjelper. Sjekk også at du ikke har spesiellt mye varme på skjermkortet mens du spiller.

Test gjerne med å loope nyeste 3dmark en stund. se om det også forårsaker samme problem. Hvis det gjør det selv om du har testet et par forskjellige drivere så vil jeg tro det peker mot et hardware problem eller overvarme på skjermkortet.

Sjekk forresten også at selve skjermkabelen står godt i. Rosa er en farge som ofte kan være knyttet til dårlig kontaktproblemer (spesiellt om lyden fortsetter å spille som normalt etter fenomenet).

Har du en annen maskin så test gjerne også om samme problem skjer dersom du bruker samme skjermkortet på den. Det vil kunne hjelpe deg i å se om feilen liggeri hardware på skjermkortet og må RMAes.

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Har lastet ned siste driver fra Nvidia, men kan ikke se at det hjelper.

Denne gangen fikk jeg PSOD, og temperaturen som ble registrert er kun 50 grader...

Lydkortet ble plassert veldig nært grafikk-kortet, og jeg trodde kanskje at det var det. har tatt det ut og tester nærmere. tipper på en ny PSOD.

Hvilke kontakter er det som pleier å være utslagsgivende? Har forsøkt å sette gfxen hardere ned i porten.

Lyden pleier å spille noenlunde som normalt under PSOD.

Lenke til kommentar
Har lastet ned siste driver fra Nvidia, men kan ikke se at det hjelper.

Denne gangen fikk jeg PSOD, og temperaturen som ble registrert er kun 50 grader...

Lydkortet ble plassert veldig nært grafikk-kortet, og jeg trodde kanskje at det var det. har tatt det ut og tester nærmere. tipper på en ny PSOD.

Hvilke kontakter er det som pleier å være utslagsgivende? Har forsøkt å sette gfxen hardere ned i porten.

Lyden pleier å spille noenlunde som normalt under PSOD.

Jeg tenkte mest på selve kabelen fra skjermkortet til skjermen.

At lyden forsetter å spille av normalt indikerer sterkere at det er et problem med skjermkortet, ikke resten av systemet. Det KAN være varme, men kan også bare være en generell hardware feil. Den beste testen hadde som agt vært å sjekke kortet i en annen maskin.

-Stigma

Lenke til kommentar

Ligner veldig på symptomene jeg hadde med et HIS 4870x2

Fungerte greit helt til jeg startet opp spill som COD, med allt på max.

Spillte i 2-3 min før BSOD.

Satte in et quadrokort jeg hadde, og maskinen fungerte perfekt.

Sendte in på RMA, og fikk pengene tilbake grunnet 1 def GPU.

Kjøpte et Gainward 4870x2 Golden Sample istedet.

Fungerer perfekt.

Prøv å låne et kort, eller sett i et gammelt hvis du har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...