Razorlight Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Begynte å kjøre for 2 år siden.. Har da etterhvert skaffet meg Snowblades som nesten alle vennene mine kaller "Gayblades" og ler.. Synes Snowblades er fabelaktig morsomt jeg. Lett å ta triks og skiene er så lette (dette er en ulempe om man skal kjøre freeride, lol) Er det egentlig noen grunn for å kalle det Gayblades? Btw, 95% av de som kaller det gayblades har ikke prøvd det engang. Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Er det egentlig noen grunn for å kalle det Gayblades? Grunnen til det er den samme grunnen til at treåringer synes tiss og bæsj er hysterisk morsomt. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Er det egentlig noen grunn for å kalle det Gayblades?Btw, 95% av de som kaller det gayblades har ikke prøvd det engang. Det er vel homofober som må kalle alt de ikke har peiling på for "homse" slik at de tror de fremstiller seg selv som hetero. Uansett, kjøregleden på blades er ganske liten i forhold til ski, mener jeg. Du vil aldri kunne hoppe og trikse like bra, og det ser heller ikke like bra ut. Det er ingen form for innsving og de er korte, så de går saktere og svinger dårlig. Poenget mitt er at det blir som "ski-light". Men de har sine bruksområder og det viktigste er jo at du har det morsomt, så gi f i hva andre sier. Lenke til kommentar
Lapp1 Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Her er det populært med snowblades.. o_O Lenke til kommentar
GLN Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 (endret) Det ser rett og slett dumt ut når man ser noen på snowblades ned bakken, eller på hoppet. Føttene å armene går i alle retninger. Hadde selv en sesong på snowblades, og hadde blandene erfaringer, men endte vel om med at du hadde altfor lite kontroll. Den eneste plassen snowblades passer er baki akebakken der du ikke gidder gå å drasse på tunge ski. Endret 15. november 2009 av Pirja Lenke til kommentar
sisk2105 Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Som nevnt før er snowblades en slags "ski-light" og har ikke de samme mulighetene som ski har, men det at de synes at ski er bedre en snowblades er selvfølgelig ingen grunn til å mobbe deg og kalle dem gayblades. Selv synes jeg også snowblades er veldig morsomt da jeg til vanlig står på snowboard og det er mye lettere å ta triks på snowblades enn på twin-tipp, men det er mye større kjøreglede på ski en på snowblades, men dette må jo hver bestemme for seg selv om det er kjøreglede og luftige svev som er ønsket, eller om det er syke tirks på minihopp. En grunn til at snowblades sees på som mindreverdige i fårhold til ski er at de fleste som kjører snowblades ikke er veldig gode, men selvom vil gjøre triks (det er netopp derfor de kjører snowblades og ikke ski). Dette fører til at de beste snowbladerne er ganske dårlige mens de beste ski-kjørerne er dritgode. Dette gjør at det blir seene ut som om alle som kjører snowblades suger og prøver å ta kule triks men hele tiden failer. Og det er dette som har gitt dem rykte som "gayblades" Jeg vet desverre ikke hvordan man kan løse problemet ditt, men du kan jo spørre om du kan bytte med en av vennene dine en gang så merker du jo om du kanskje synes at twintip er kult det og eller kanskje vennene dine innser at snowblades også er kult Lenke til kommentar
Berniy Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 SNowblades er tøft det, si til vennene dine at de kan prøve 720 på et mini hopp, for det er det bare snow blades som kan, ikke lange twin-tipp. Stå på som twin-tipp kjører har jeg ingenting imot snowblades folk, de gjør så mye tøft som aldri jeg hadde turt. Bare Go for it ikke la andre tråkke ned på deg på grunn av en materalistisk ting =) Lenke til kommentar
aklla Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 kjør på og ikke la deg gå innpå deg, ha det morro og drit i hva andre sier. har lyst til å teste det selv en gang, får se hva det blir til i vinter.... jeg har fått høre det noen ganger når jeg kommer med mine alt for små slalåm-ski jeg også, men det er slik jeg liker de og driter i det andre sier. Lenke til kommentar
xdxdxd_hola_amigo Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 (endret) Snowblades etter min mening er en dum "oppfinnelse". Utrolig lett å skade beina med dem fordi bindingene ikke gir slipp hvis du beina vrir seg. Kamerat brakk beinet av å prøve 360, noe som ikke ville skjedd meg alpin eller twintip, og jeg har også hinket rundt i flere uker på grunn av en isklump i Ingierkollen som ga den ene skien en vridning. Snowblades er det lett å tryne på siden du har lite med støtte fremover og bakover, noe som også gjør det lett å skade seg. Broren min trynet på twintip i maksfart nedover det bratteste partiet i Hafjell og denne gangen var den først gangen en ski faktisk falt av. Stroppen røyk og skien fortsettet nedover i full fart, hadde denne skien treffet en dump/hopp og truffet noen ville denne fint kunne drept noen. Bindingen derimot ble så løs etter dette at den var ubrukelig. Og når jeg først snakker om stropper så er disse også farlige når de henger løst, tro meg, jeg har hengt etter en heis med stroppen på snowboard. Dette skjedde faktisk også i Ingierkollen, heisføreren fikk beskjed om å stoppe heisen, men han gjorde det ikke. Jeg ble "reddet" av noen gutter som stod og røyket ved heisen. Jeg har vært i Ingierkollen kun 2 ganger hele mitt liv og på de to gangene opplevd mine absolutt 2 verste ski/snowboard opplevelser, jeg drar aldri tilbake dit. Nå gidder jeg ikke å nevne fartsreduksjonen, hvor dårlige de er i løssnø, hvor dårlige de er på skarpe dumper, hvor mye vanskeligere de er å hoppe med og hvor dumt det ser ut (særlig med staver!!). Ja det er gøy, men twintip er mye morsommere og veldig mye sikrere for deg og andre. Hvis noen lurte har jeg stått på slalåmski i 3år, snowboard i 5år, snowblades i 3 år og er på min 3. sesong på twintip. Jeg er 18år og nei, jeg har ikke stått på noen av dem samtidig. Endret 5. desember 2009 av Hidephix Lenke til kommentar
lordeagle Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Hei! jeg har skaffet meg twintip, men jeg lurer på om jeg skal ha midtstiltmontering eller vanling slalom montering. Hvordan kjennes forskjellen ut? jeg har stått endel på snowblades. vil vanlig kjøring føles likt som snowblades med midtstilte twintips? sånn carvingmessig og "feeling"? Lenke til kommentar
Otsu Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 (endret) Grunnene til at jeg selv personlig ser ned på snowbladere er: Snowbladere bremser i hoppene (Fører til at små kuler foran og, eller bak hoppene ødelegger for andre) Snowbladere ser helt latterlige ut (Oftest hår stikkende ut mellom hjelmen og skibriller, supertrange bukser og boksa bretta godt inn i skistøvlene. Ingen staver) Det er umulig å beregne hvor en snowblader skal kjøre. Har utallige ganger nesten kjørt ned en snowblader fordi de plutselig bestemmer seg for å ta en brå sving i min retning. Har bygget opp ett stykke misnøye til snowbladere opp igjennom tidene, selv har jeg aldri prøvd det, men jeg tar heller en 720 på en bigjump en på et lite hopp i kanten av bakken. Stått snowboard og ski siden jeg var 7... Endret 8. februar 2010 av Tyront Lenke til kommentar
fogduckers Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 (endret) jeg vet hvorfor de kaller det "gayblades" det er forde de ikke har snowblades selv;) jeg syns snowblades er ganske tøft jeg:P man kan ikke akkurat stå baklengs med slalom eller langrenn ski:P så snowblades har en fordel hvis du skulle hende at du glei baklengs:P og snowblades er tøft forde de er trikse-ski og er lette å manuvrere med så de er sikkert bare misunnelige på deg;) har selv vert borti den delen at jeg har kjøpt noe som ingen andre hadde og de mobba meg med det forde de var misunnelige;) Endret 8. februar 2010 av fogduckers Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 (endret) Man kan fint stå baklengs på vanlige ski, bare ikke like greit å lande baklengs. Men til det er twintip faktisk bedre enn blades. Selv om du, fogduckers, kan ha rett i at folk ofte prater negativt om ting når de er misunnelige, tror jeg ikke det gjelder akkurat her. (jeg har ihvertfall selv et par blades som jeg aldri bruker) Dessuten er jeg uenig i påstanden om at de er lettere å manøvre. Man kan ikke ha noen form for fart før de begynner å riste ukontrollert. Man kan ikke svinge skikkelig, bare "vrikke-på-rumpen"-svinging, veldig ubalanserte i luften osv. Midtstilt montering er vanligst på twintip, da det gjør alt likt foran og bak, og ofte lettere å raile. Men har man en ski med innsving (carving), vil man ikke få utnyttet kjøreegenskapene til skiene like bra som om bindingen var litt lenger bak. Endret 8. februar 2010 av Matsemann Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå