Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

hvor kan jeg få tak i reprasjons manualer?


livingman

Anbefalte innlegg

hei hallo.

 

har en gammel 1939 ford pickup truck i deler som jeg har lyst og sette sammen..

men jeg har lyst og få tak i en bok / manual som jeg kan bygge etter :)

 

er det noen som hvet om en god plass og leite ?

alle forslag blir tat imot.. men hadde vært perfekt vis jeg kunne lastet den ned og hat den på pcen :)

men som sakt . ALLE FORSLAG er svært velkommmen :)

 

takker for svar ! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Haynes-manualene til Biltema er fine, men finnes nok ikke til den modellen...

 

Jeg vil tro at det er lettest å finne noe slikt via entusiastklubber og foreninger og sånn. Vil råde deg til å google litt etter noe sånt, kanskje du finner et forum der det er folk med peiling!?

 

Fant forresten dette via et kjapt google-søk:

http://www.lloydsautolit.com/Items/1939%20...anual/5218.html

 

Lykke til! :-)

Lenke til kommentar

Dette er en svært gammel bil, så da er det garantert mange entusiaster som har mye informasjon om den....

 

Det er sikker også en amerikansk pickup? Da ville jeg i første omgang prøvd å google etter noe. Hvis du ikke finner noe, kan du også ta kontakt med en Amcar-klubb. Jeg tipper de største byene har en klubb/forhandler/entusiast som kan hjelpe deg på vei. Jeg vet i hvert fall at det er en på Tiller i Trondheim, og så tror jeg det er en på Rasta i Oslo.

 

Lykke til! Virker som et spennende prosjekt :thumbup:

Lenke til kommentar

Tror du kan få litt problemer å finne en manual på hvordan denne bilen er bygd opp i likhet med haynes eller lignende bøker. Den er rett og slett så gammel at det neppe er så stor kundekrets for en bok bare om gammel Ford pickup, kanskje du greier å finne en mer generell bok om eldre Ford vist du har flaks.

 

Selv tror jeg du må satse på å ta nette og sunn fornuft til hjelp, har vært med og resturert en gammel Chevrolet Master fra 36 og det er ikke så innviklet at du ikke finner ut av ting så lenge som du har under 5 tommler.

 

 

Lykke til! Lag deg gjerne en worklog hvor du kan legge ut bilder etter hvert som det går fremover, allefall jeg liker gamle biler veldig godt! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...