ToYBoi Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Hallois Pleier ofte å lese her, tenkte jeg skulle komme med et eget problem Har seg nemlig slik at dama mi ikke åpner seg for meg. Kan ikke skjønne hvorfor. Jeg har såvidt fått vite at hun skal flytte et sted. Har spurt hvor, men får bare en kald skulder tilbake. "Det er ikke offisielt" sier hu. Får heller aldri vite grunner til hvorfor hun ikke kan være med meg. Hun forteller meg aldri en dritt om noenting, og hver gang jeg kødder med henne vet hun absolutt ikke hvor hun har meg. Selvom vi har kjent hverandre en stund. Hun har innrømmet at hun har problemer med å åpne seg for folk, men hvor vanskelig kan det være? Tror aldri jeg har måttet forholde meg til en person som åpner seg så lite når vi står så nære. Skulle tro vi var totalt fremmede. Det føles rimelig jævlig ut å ikke kunne snakke med henne og vite hva hun tenker osv. Alt blir bare blokkert inne i henne. Er som om jeg ikke kjenner henne. Har ikke lagt noe press på henne at hun MÅ åpne seg osv. Føler jeg har vært tålmodig, men nå begyner det å bli jævlig. Forholdet funker dårlig. Noen tips til hva jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
Razorlight Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Dump henne.. Alle fortjener bedre enn sånn behandling. Lenke til kommentar
ToYBoi Skrevet 15. november 2009 Forfatter Del Skrevet 15. november 2009 Det er enklere sagt enn gjort. Hun sier hun er veldig glad i meg osv, men jeg føler at jeg ikke kjenenr henne. Hadde håpet på at det skulle bli bedre, men det blir det jo ikke... Lenke til kommentar
Wackee Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Hei! Skjønnner veldig godt korleis du har det. Har faktisk samme problemet med kjærasten min. Det har betra seg litt(!) den siste tida, men langt i fra nok. Eg føler eg er den som må "pushe" forholdet framover for at det skal fungera. Det er jo heilt klart ikkje slek det skal vera. Eg skal vera ærleg å sei at eg har vurdert å gjer det slutt, da eg ikkje klara å leva slek over lengere tid. Men eg er jo veldig glad i ho, og eg veit ho er glad i meg òg! Lenke til kommentar
ToYBoi Skrevet 15. november 2009 Forfatter Del Skrevet 15. november 2009 Nei ikke jeg heller... Det er utrolig stessende. Hun sier hun er utrolig glad i meg, og jeg er glad i henne, men det er rett og slett en grense på hvor mye jeg finner meg i. Er ikke typen som skal holde på dama for hva enn det er verdt. Vurderer å dumpe henne nå, men det må nok tenkes gjennom litt mer Lenke til kommentar
Wackee Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Bra, det er lurt! Eg skal ta meg ein prat med dama mi, og forklara situasjonen. Sei eg er veldig glad i ho, men at det ikkje fungerar slik som situasjonen er akkuratt no. Kanskje du skal prøve det samme? Lenke til kommentar
ToYBoi Skrevet 15. november 2009 Forfatter Del Skrevet 15. november 2009 (endret) Jeg har faktisk hatt sånne prater flere ganger. Hun bare er sånn... Hver gang forklarer hun det med en logikk som er FORBI kvinnelogikktråden her på forumet. Altså at det er enda verre og uforståelig. Vi kommuniserer dårlig, og hver jævla gang vi skal ha alvorsprat, vil hun ha det over sms. Er utrolig vanskelig, og det ender som oftest i at ingen av oss skjønner noe av hva den andre parten mener. Har aldri møtt en person med en så skrudd logikk som henne. Henger jo ikke på greip, det løser ingenting. Det samme gjelder egentlig alt annet. Hun gjør ingen innsats i forholdet. Og når det gjelder sexen så bare ligger hun der, vil aldri prøve nye stillinger, og er vrang. Sexen er liksom for min del. Når jeg skriver det her må jeg si at jeg innser egentlig at det forholdet her har ingen fremtid. Jeg er sånn at jeg ofte blir fort knyttet til personer og syns det er utrolig trist å bryte med dem, derfor har jeg nok ikke gjort dette før. Endret 15. november 2009 av ToYBoi Lenke til kommentar
ToYBoi Skrevet 15. november 2009 Forfatter Del Skrevet 15. november 2009 Må forresten nevne at hun er i en vanskelig periode nå... Hun har problemer med en kronisk sykdom som ingen finner ut av. Litt av grunnen til at jeg fortsatt er med henne. Skal jeg lide meg gjennom den? Er usikker på hvor ille det er, ettersom hun, som sagt, aldri forteller en dritt Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Helt vanvittig, skulle nesten tro du er sammen med eksen min! Begynner hun på C? Uansett, jeg ville slått til med et ultimatium! Lenke til kommentar
ToYBoi Skrevet 15. november 2009 Forfatter Del Skrevet 15. november 2009 (endret) Nei begynner ikke på c Hater egentlig å få ultimatumer selv, så vet ikke helt... Hun kan umulig endre seg så mye, da vil hele personen bli endret i alt hun gjør. Hele livet hennes har hun sluppet å ta initiativ under sex osv. Har liten tro på at hun forandrer seg. Endret 15. november 2009 av ToYBoi Lenke til kommentar
Wackee Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Skjønner at å stilla ho eit ultimatum ikkje fungerer. Men, eg trur du må stilla deg sjølv eit ultimatum: Er du villig å leva under slike forhold, og leva i håpet om at ho kanskje kjem til å endra seg litt i tida framover? Eller skal du gå i fra ho. Om du går for sistnemnte, kanskje ho innser at her mista ho noko verdifult som betyr mykje for ho, og at ho framleis er veldig glad i deg. Og faktisk innser at ho må endra seg og vil ha deg tilbake. Uansett, ingen fortener slik behandling, og det er garantert bedre fisk i havet Uansett, lykke til! Lenke til kommentar
ToYBoi Skrevet 15. november 2009 Forfatter Del Skrevet 15. november 2009 Jeg skal snakke med henne nå. Sier at vi ikke møtes mer. Hadde det håpet om at hun skulle endre seg etter hvert, men det er borte. Ja, det er mange fisk i havet og de er heller ikke vanskelige å fange. Vil ikke virke som en kvalm kar, men jeg har en ganske fin tilbakemelding fra damer generelt. Allikevel, brudd er noe jeg tar tungt, men det er også noe som er nødvendig i noen situasjoner. Lenke til kommentar
ToYBoi Skrevet 15. november 2009 Forfatter Del Skrevet 15. november 2009 Nå skal hun liksom forklare seg... Lenke til kommentar
Wackee Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Venter spent på oppdatering Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Well this is interesting. Spent på en oppdatering! Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 For noen er det veldig unaturlig å snakke åpent om det indre sjeleliv, om vi kan kalle det det. De har aldri hatt nære samtaler med foreldre eller søsken, og synes det er ubehagelig å touche innpå vanskelige tanker de sitter med for seg selv. Men, de aller fleste kan "trene" på å bli flinkere til å åpne seg. Det tar tid, og du må nok være forberedt på å måtte dele en god del av dine innerste tanker før den andre kanskje bestemmer seg for å bli med på den intime praten. Men det er klart, man kan ikke redde alle. Lenke til kommentar
kentaasvang Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Dette burde du ha reagert på ifra starten av. Jeg hadde aldri engasjert meg i et så lukka kvinnfolk Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Det er som Martine skriver mange som sliter med å åpne seg hvis man kommer fra en familie der det ikke snakkes så mye om følelser etc. Men at det skal være så ille at hun ikke forteller deg hvor hun skal flytte, eller hvorfor hun ikke kan se deg en dag syns jeg er litt for ille, og er absolutt ikke noe du skal finne deg i. Samtidig vet jeg veldig godt hvordan det er å være den eneste som tar initiativet i sexlivet, og det i et kjedelig sexliv også. Det er som regel noe grunnleggende feil når den ene er med i sexen kun for at den andre skal få seg noe. Jeg tror du har gjort en god avgjørelse når du gjør det slutt, med mindre hun kommer med en veldig bra unskyldning for å oppføre seg slik hun har gjort. Tror avgjørelsen din er til det beste for begge to. Lenke til kommentar
ToYBoi Skrevet 16. november 2009 Forfatter Del Skrevet 16. november 2009 (endret) Viser seg at hun sliter psykisk pga. den kroniske greia hun har... Hun har det visst veldig vanskelig nå, og ble totalt knust da jeg gjorde det slutt. Hun fortalte meg at når hun har mørke perioder stikker hun fingern i halsen, rett og slett fordi hun finner den sultne følelsen trøstende... Hun sa også at hvis jeg fortalte dette til noen, ville hun aldri se meg igjen... Nå vet jeg hvertfall hvorfor hun oppfører seg så rart. Initiativet under sex har vært pga. komplekser for kroppen. Hun sa hun ikke føler seg komfortabel med meg naken. Helt utrolig spør du meg, når hun er så fin. Hun er på samme høyde som jentene i perfekt kropp tråden. Jeg mener hun har anoreksia, men så sier hun at hun kun liker følelsen, gjør det ikke for å bli tynn. Hun har heller ikke blitt noe spesielt tynn av dette, ganske normalvektig. Jeg syns alt dette er rart, ettersom hun ellers ikke har problemer med å sende meg bilder av kroppen hennes. Det jeg tenker nå, er at jeg ikke skal bare ditche henne, for å skåne henne, det ordner jo ingenting for henne. Og jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre... Si det til noen? Psykolog? Hun sier hun har stukket fingern i halsen i 5 år, spesielt i det siste når hun har fått vite at det kroniske ikke går vekk... Skal også nevnes at pga. lite mat, har hun begynt å besvime, og har vært redd for å være med meg i tilfelle dette skulle skje. Hun har fortalt at hun besvimte på jobb før, men ikke hvorfor. Hva faen gjør jeg? Endret 16. november 2009 av ToYBoi Lenke til kommentar
Cyrenia Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Når det gjelder dette med å åpne seg er det veldig mange jenter som sliter med dette. Spesielt i ung alder. Jeg kjenner meg igjen selv, jeg hadde en kjæreste som var helt fantastisk, kommunikasjon var veldig viktig for han, men hver gang vi skulle prate seriøst fikk jeg ikke et ord ut av kjeften.. Det er helt forferdelig å ha det slik.. Du skriver at hun vil ta ting over sms.. og det også kan jeg kjenne meg igjen i, for da slipper man å få det problemet med at man ikke klarer å si et ord.. Hun trenger støtte når det gjelder dette, og du kan hjelpe henne ved å legge tilrette for samtaler og gjøre at hun føler seg komfertabel. Det som skjedde med meg var at typen ville stikke pga at jeg ikke prata, og jeg ble kjempe fortvilet.. plutselig en kveld bare åpnet alle sluser seg og noe skjedde inni meg.. Så ble vi sammen igjen:) Høres ut som hun har det fælt.. hvis du driver med denne formen for selvskading.. Hvis hun stikker fingeren i halsen så hun kaster opp er det bulimi.. og hvis man holder på med dette over så lang tid kan det føre til f.eks. at man mister livsviktige salter, forstyrrelser i hjerterytmen, irritasjon/blødning i slimhinner, etsing på tannemaljen osv.. Men driver hun å overspiser også? eller er det "bare" fingeren i halsen? Høres jo ut som hun åpnet seg mye for deg i dag da? etter det du skriver fikk du jo svar på en del.. Så du må jo finne ut av hva du egentlig vil.. og hvis du virkelig vil gjøre det slutt kan du kanskje støtte henne som venn fremover? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå