zoomit Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 (endret) Kjøpte en ny pc' for 2år siden med pre istallert Windows Vista home premium (OEM), etter en stund oppgraderte jeg til Windows Vista Ultimate (betalte 173Euro). Er oprativsystemet mitt nå blitt en "oppgradering" som jeg kan ta med videre til en ny pc? - Har en elektronisk lisensnøkkel på Ultimate. I følge Kenneths Windows 7 blogg: En oppgraderings lisens kan også flyttes til andre pcer, men du kan kun bruke den samme lisensen på EN pc samtidig. Men du kan bytte hovedkort etc uten problemer, den fungerer altså som en fullversjon, men krever at du har et OS fra før av. Kenneths Windows 7 blogg Endret 15. november 2009 av zoomit Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 jeg kan ta feil, men hvis du oppgraderer fra en OEM til Ultimate for 173 Euro da blir dette en billige snarvei for å få tak i en fullverdige versjon. Jeg er redd for at din ultimate versjon er også en OEM. hvis den er Oem, da er den også bundet til din gamle pc ( juridisk sett ) men men, lykke til ps. I følge Kenneths Windows 7 blogg: En oppgraderings lisens kan også flyttes til andre pcer, men du kan kun bruke den samme lisensen på EN pc samtidig. Men du kan bytte hovedkort etc uten problemer, den fungerer altså som en fullversjon, men krever at du har et OS fra før av. kanskje snakker han her om at du har en fullversjon fra før, ellers er dette en snarvei til billige retail versjon. Lenke til kommentar
zoomit Skrevet 15. november 2009 Forfatter Del Skrevet 15. november 2009 (endret) Kenneth skriver i sin blogg: Mer ny info: Det spiller ingen rolle om hvilken type lisens du hadde fra før av på Vista (OEM, oppgradering, fullversjon). Du får den versjonen du har kjøpt til Windows 7. Så har du en Vista OEM lisens fra før og du kjøper en oppgraderings lisens til W7, så får den nye installasjonen din OPPGRADERINGS versjonen (du kan bytte hardware, pcer etc). Har du Vista FULLVERSJON og bytter til Windows 7 OEM, så får du W7 OEM lisens, og mister da fullversjonsmulighetene du hadde i Vista Ergo så bør det være det samme for OEM versjonen Windows Vista home premium som fulgte med Dell-pc'en - ble oppgradert til Windows Vista Ultimate (betalte 173Euro). Dvs mener jeg Ultimate er en oppgraderingsversjon og dermed kan jeg sette HDD inn i nytt kabinett (2stk HDD) og slippe og føre over filer og annet.. Pga økonomi ønsker jeg å vente med videre oppgradering til Windows Ultimate 7 evt ta studentversonen. .. litt komplisert, men spørsmålet er om ved at jeg oppgraderte en OEM til Vista Ultimate anses denne som en oppgraderingsversjon og kan smokkes inn i ny pc som en second HDD og evt oppgraderes da til Ultimate 7 etterhvert.. ? Endret 15. november 2009 av zoomit Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå