tcmn Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Hei! Skal bestille klær fra www.newlook.co.uk til 186 pund til sammen med frakt. I reglementet står det: "Prices The price of all Products will be in UK pounds sterling and be as quoted on our site, except in cases of obvious error. Please be aware that these prices include VAT but exclude delivery costs, which will be added to the total amount due." Altså, VAT som er MVA. Når det står at det er inkludert i prisen, må jeg da betale MVA for varen når den ankommer Norge? Også står dette litt lengre ned: "New Look products are sold on a Delivery Duty unpaid basis. The recipient may have to pay import duty or a formal customs entry fee prior to or on delivery. Additional taxes or levies may apply according to local legislation and customers are required to check these details before placing an order for non-UK delivery." Hva blir totalpris i NOK for å få varen hjem tror du? 186 pund + toll? + gebyr? (+mva??)? Er det mulig å spørre firmaet om å sende varen som en gift til en verdi under 1000 kroner, og sette avsender som en privatperson? Lenke til kommentar
f(x) Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 (endret) Du betaler vel ikke VAT når du bestiller til Norge? Den trekkes i fra tror jeg. Endret 15. november 2009 av Martin_PS3 Lenke til kommentar
tcmn Skrevet 15. november 2009 Forfatter Del Skrevet 15. november 2009 Du betaler vel ikke VAT når du bestiller til Norge? Den trekkes i fra tror jeg. Er ikke VAT = MVA? Jeg tror nok aldri at Norge trekker fra MVA. Norge vil ha alle pengene de kan få. Fra oss så klart da... Lenke til kommentar
f(x) Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 (endret) VAT er den britiske merverdiavgiften. Dvs. at hvis du bestiller fra Storbritania er prisen inkludert britisk merverdiavgift som trekkes fra hvis du bestiller fra Norge, men du må betale norsk moms når pakken kommer hit. Det er altså to helt forskjellige ting Endret 15. november 2009 av Martin_PS3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå