Vektarm Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 vil ha en superenkel og stilren gjestebok hvor gjester kan skrive en kommentar som blir lagret direkte på selve siden.. hvordan? må validere også. Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Med PHP eller et annet serversidespråk? Vil du lagre innleggene i database eller i en tekstfil? Lenke til kommentar
Vektarm Skrevet 15. november 2009 Forfatter Del Skrevet 15. november 2009 Med PHP eller et annet serversidespråk? Vil du lagre innleggene i database eller i en tekstfil? php sikkert.. innleggene vil jeg at skal lagres på selve browersiden. skal altså ikke være et et eget program utenfor, men på selve browsersiden. har ikke noe erfring med dette fra før av. Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Har ikke testet denne selv da, men: http://www.hotscripts.com/listing/the-easy...-php-guestbook/ Mange fine scripts på den siden... Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 (endret) "Browsersiden"? Du mener vel ikke klientsiden? Altså, tekstfilen eller databasen som inneggene lagres i, ligger på samme server som resten av nettsiden. Og innleggene vises på nettsiden. Det aller enkleste for deg hadde vel vært å google etter en php guestbook som ikke krever database, men bruker tekstfiler istedet. Så slipper du å kode selv. Edit: ja prøv den J-Core kom med. Den bruker flatfile (tekstfil) istedetfor sql database. Fordelen med det er at det blir enklere å sette opp. Får du ikke den gjesteboken til å gjøre jobben for seg, så bare google etter en ny en Endret 15. november 2009 av MikkelRev Lenke til kommentar
Vektarm Skrevet 15. november 2009 Forfatter Del Skrevet 15. november 2009 ok. takk for hjelpen begge to Lenke til kommentar
Vektarm Skrevet 15. november 2009 Forfatter Del Skrevet 15. november 2009 (endret) vet dere om en css template med ferdig gjestebok? vil ikke ha sånn som åpner en ny rute, jeg vil intregere den inn på en side.. Endret 15. november 2009 av Vektarm Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 (endret) CSS template med innebygget gjestebok?? Det finnes jo CMS med ferdig gjestebok, men det er jo ikke noe poeng å sette opp helt ny side bare for en enkel gjestebok. Prøv en php guestbook som foreslått. De fleste lar seg nok fint integrere i designet du har fra før. Spør heller hva du ikke får til med det. Endret 18. november 2009 av MikkelRev Lenke til kommentar
janingar Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 (endret) Jeg søkte etter det samme for en tid tilbake. Endte opp med å legge inn en gjestebok som heter rabook. Er nok flere her som kjenner til den. Den er enkel å sette opp og integrere med designet. Den bruker PHP og lagrer innleggene som filer, uten bruk av database. Du kan finne den her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=366221 Edit: Du kan forøvrig se hvordan den ser ut på min egen hjemmeside som du finner i signaturen min. Endret 18. november 2009 av janingar Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Ser ut til at alle gjester har tilgang på Rediger og Slett-linkene i gjesteboken din, janingar! Lenke til kommentar
janingar Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Ser ut til at alle gjester har tilgang på Rediger og Slett-linkene i gjesteboken din, janingar! Ja, linkene er der, klikker du på de må du likevel taste passord for å slette eller endre det. Du har ikke prøvd å gå inn for å redigere? Ideelt skulle de vært skjult. Det er jeg enig i, men er det noen god mulighet for det? At de evt. legges inn på en fullstendig passord-beskyttet side? Har ikke akkurat dyptgående kunnskap om PHP. Blir litt utenfor topic det her nå da Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 Nei jeg prøvde ikke å trykke på de. Ja det går fint an å skjule de for gjester, men da må jeg se på kildekoden. Det blir iallefall noe i denne duren: if($_SESSION["loggedinn"]) {?> <a href="">Rediger</a> <a href="">Slett</a> <?php } Lenke til kommentar
janingar Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Dette er kildekoden til gjesteboken. Hadde vært penest om de to linkene rediger og slett hadde blitt skjult bak en innlogging. rabook_final.zip Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå