Gå til innhold

hjelp til hjemmenettverk

Ist3

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har et problem angående internett.

Vi har telenor her hjemme på 12mbps.

Vi har et ZyXEL P2602HWT multimodem fra Telenor som vi kjører trådløst internett ifra, men i tillegg til det har vi en kabel på 10 meter (tror jeg) som strekker fra modemet som står i 1 etasje opp til et rom i andre etasje.

Det funker helt greit.

Men nå skal jeg bytte "underhodlnings rom" (der jeg har tv/ps3/xbox ol. + pcen) til et annet rom.

Da har jeg ikke lang nok internett ledning, og i tillegg blir det helt udugelig trådløst signal dit.

Internett kabelen jeg har til rommet jeg har nå når akkurat til pcen, bare snakk om 1 meter "til overs".

Og derfor får jeg ikke strokket den kabelen videre til det nye rommet mitt.

da tenker jeg:

Går det an å bruke noe lignende DENNE for å få lengre kabel (uten å måtte dra en helt ny kabel igjennom gulv og vegger) og koble til en ekstra trådløs router? (DENNE isåfall!)

Uten å miste noe hastighet på internettet?

9vkxgx.jpg

Her er en skisse over hvordan det ser ut i huset, ble ikke nøyaktig i det hele tatt da..

ROM 1: dette er i 1.etasje der routern står (den røde firkanten er routern)

ROM 2: dette er rommet jeg har nå, det går en internett kabel dit. (rød firkant er skrivebord)

ROM 3: dette er det nye rommet jeg skal flytte inn på (rød firkant er der skrivebordet skal stå)

Dette ble kansje veldig teit forklart, men bare si ifra hvis dere vil jeg skal forklare bedre / på en annen måte!

trenger virkelig hjelp til dette!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De skjøteleddene tipper jeg holder til 100Mbit som er det du bruker nå også.

Er sikker på at du vil få problemer med framtidig oppgradering til Gigabit pga at alle parene splittes opp i enkeltledere inne i skjøteleddet. Du får forøvrig kjøpt et slikt for 1.12$ inklusive frakt her http://dealextreme.com/details.dx/sku.2657

Du kan koble til ekstra router uten å miste hastighet. Helst bør du sette den opp som switch og aksesspunkt for å få PS3/XBOX til å fungere mot nettet. Har oppskrift på dette i nettverkslinken min under.

Alternativet til å skjøte kabel er å kjøpe en rull på Biltema til 299 + nettverkstang.

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...