arnestad Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Hei. Vi har nettopp kjøpt et hus fra 1986 og tenker bytte gulvet i 1 etg. Her er det varmekabler på støpt såle og jeg er usikker på om det bare er å legge parkett oppå eller om det er noen spesiell type parkett som er bedre egnet enn andre for å legges oppå varmekabler. Noen som har peiling på dette? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Når dte kommer til parkett og varmekabler så må ikke varmen overstige 27-28 grader for tregulv. Dette kan oppnåes enten ved å benytte deg av en gulvføler for å brgrense tenperaturen eller en optisk føler som titter ned på gulvet. Micromatic har slike termostater som titter ned på gulvet så det er en pålitelig måte og regulere gulvet etter. Lenke til kommentar
arnestad Skrevet 15. november 2009 Forfatter Del Skrevet 15. november 2009 Tusen takk PerPyro! Dette hjelper meg godt på vei, da er jeg ikke avhengig av noen spesiell parkett i hvert fall. Har allerede tatt kontakt med lokalt installasjonsfirma så får vi se prisen:) Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Flott! Da er du på rett vei med prosjektet ditt. Lenke til kommentar
byggmann Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 bare hold deg unna parkett typer som bjørk, lønn og bøk! utenom det så kan du bruke det meste. overflate temp har jo andre svart på her, så da blir det sikkert bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå