Knife Skrevet 15. november 2009 Rapporter Del Skrevet 15. november 2009 (endret) Jeg bare lurer på noe, jeg spiser ganske sunt. Med sunt mener jeg mat naturen, ikke noe ferdig laget, snop eller brus. Drikker også en god del melk, 2-3liter om dagen. Så leste jeg litt rundt, og bløt avføring tyder på at man spiser usunt. Jeg har bare hatt det noen par ganger i uken. Avogtil ingen ganger, noen andre ganger en god del. ??? Endret 15. november 2009 av Pijus Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 15. november 2009 Rapporter Del Skrevet 15. november 2009 Bløt? Bløt som i porøs? Det er iværtfall et tegn på at du får i deg tilstrekkelig med fiber, noe som ER bra. Lenke til kommentar
Knife Skrevet 15. november 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. november 2009 Bløt som det renner fra ræven min. Lenke til kommentar
Deluze Skrevet 15. november 2009 Rapporter Del Skrevet 15. november 2009 Hvis du opplever god gammeldags "rennaræv" noen ganger i uken ville jeg sett det som et tegn på at det er noe du dytter i deg som kroppen ikke er så begeistret for. Dette trenger ikke å ha noe med sunn vs usunn, men rett og slett stoffer eller sammensetninger som får bakteriekulturene til å lage vannpark. Kan du huske om det er en eller flere spesiell(e) retter eller ingredienser som forårsaker dette? Prøv å tenk igjennom hva du har spist neste gang dette forekommer. Om det forekommer hyppig (jeg ville sagt 2-4 ganger hver uke) ville jeg ha oppsøkt lege eller en annen profesjonell. Lenke til kommentar
Knife Skrevet 15. november 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. november 2009 Jeg spiser det samme hverdag nesten, men jeg husker at det har forekomt etter treningen noen ganger.. Etter jeg har drukket 1 liter melk blandet med gainer pulver. Noen ganger er det rett på dass når jeg kommer hjem, andre ganger skjer det ingenting. Lenke til kommentar
Ducktoy Skrevet 15. november 2009 Rapporter Del Skrevet 15. november 2009 enkleste måten å identifisere dette må da være å liste opp hva du spiser. syns dog at 2-3 liter melk daglig var til dels overkill Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 15. november 2009 Rapporter Del Skrevet 15. november 2009 Jeg vil ikke tro at bløt avføring er spesielt sunn mat. Ville kanskje vurdert å snu om på regnestykket? Lenke til kommentar
TheInfamous Skrevet 15. november 2009 Rapporter Del Skrevet 15. november 2009 Kutt ned på melka, trenger langt ifra de mengdene du drikker hver dag. Drikk VANN Noen blir dårlig i magen av kosttilskudd, gainer/proteinpulver etc. Kan og være en infeksjon, men tyder ikke på det i og med at du har det ofte. Lenke til kommentar
likferd Skrevet 15. november 2009 Rapporter Del Skrevet 15. november 2009 Jeg bare lurer på noe, jeg spiser ganske sunt. Med sunt mener jeg mat naturen, ikke noe ferdig laget, snop eller brus. Jeg spiser det samme hverdag nesten (...) Etter jeg har drukket 1 liter melk blandet med gainer pulver. :!: Lenke til kommentar
Knife Skrevet 15. november 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. november 2009 Kutt ned på melka, trenger langt ifra de mengdene du drikker hver dag. Drikk VANN Noen blir dårlig i magen av kosttilskudd, gainer/proteinpulver etc. Kan og være en infeksjon, men tyder ikke på det i og med at du har det ofte. Kutter ikke ut melken nei.. likferd: Jeg får i meg nok mengde karbs, fett og proteiner. Spiser fisk, 5 frukt, grønsakker hver dag, drikker melk hver dag. Det er ikke sånn jeg inntar mye av den samme maten, masse variasjon fra uke til uke. Lenke til kommentar
likferd Skrevet 15. november 2009 Rapporter Del Skrevet 15. november 2009 Om du ikke får i deg nok proteiner, spis mer normal mat. Enorme menger melk og proteinpulver kommer til å gi deg dårlig mage, helt til du slutter. Lenke til kommentar
Knife Skrevet 15. november 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. november 2009 Jeg har ingenting i veien med dårlig mage, men bare det ikke er skadelig så. Har liksom ikke lyst å sitte igjen med en skade av all melke drikningen. Lenke til kommentar
weebl Skrevet 15. november 2009 Rapporter Del Skrevet 15. november 2009 Altså du drikker for mye melk, ingenting er sunt i for store doser, inkludert melk. og jeg delte sist år hybel med en som bøtta innpå med proteinpulver og kreatin og jeg kan bare si at jeg vet såpass som at doen var full av skidmarks og sprutedrit merker overalt hele tia. Jeg misstenker at enten proteintilskuddet eller melka eller kombinasjonen av de to gjør at du pisser med rævva. og det kan være skadelig, du kan f.eks. bli dehydrert Lenke til kommentar
Foror Skrevet 16. november 2009 Rapporter Del Skrevet 16. november 2009 (endret) og jeg delte sist år hybel med en som bøtta innpå med proteinpulver og kreatin og jeg kan bare si at jeg vet såpass som at doen var full av skidmarks og sprutedrit merker overalt hele tia. Win. Men mener du diare eller bare litt bløt bæsj? (herregud hvor går denne samtalen?). Ville tro at hvis du har diare er det nok noe kroppen ikke liker, men hvis det bare er bløt bæsj trenger det ikke nødvendigvis være noe usunt men noe du har spist som har litt spesiell konsistens når det kommer ut i andre enden. Jeg hadde forøvrig problemer med magen selv før, men det var etter at jeg hadde over en lang periode spist mye og når jeg da sluttet med det gikk det til "renneræv" nesten hver dag, da var det sånn at bløtkokte egg og sånne "zoo-pastiller" ga meg problemer til de grader. Nå som jeg har begynt å spiste mye igjen er jeg diare fri! Mener å ha sett på en eller annen tv reklame at diare kan være resultat av at magen jobber for fort?: Det er som nevnt mange som har problemer med magen av protein pulver. Lykke til med problemet! Endret 16. november 2009 av Foror Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 16. november 2009 Rapporter Del Skrevet 16. november 2009 Du drikker veldig mye melk pr dag, så mye melk er ikke sunt. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 17. november 2009 Rapporter Del Skrevet 17. november 2009 Jeg bare lurer på noe, jeg spiser ganske sunt. Med sunt mener jeg mat naturen, ikke noe ferdig laget, snop eller brus. Drikker også en god del melk, 2-3liter om dagen. Så leste jeg litt rundt, og bløt avføring tyder på at man spiser usunt. Jeg har bare hatt det noen par ganger i uken. Avogtil ingen ganger, noen andre ganger en god del. ??? Hei. De får redusere/stoppe melkeinntaket, ser om det hjelper. Det er ingen sammenheng mellom usunt matinntak og bløtavføring. Vaio Lenke til kommentar
steinrawr Skrevet 1. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 1. juli 2010 Jeg lurer litt på om du ble kvitt plagene pijus? Selv hadde jeg mye bløt bæsj, mageknip, og titt og ofte diaré. Jeg drakk da halvparten så mye melk som deg, men kuttet ut alt som inneholdt lactose! Da ble jeg nesten kvitt problemet. Nå jobber jeg med å få i meg mer fiber, og ikke minst vann, istedet for melk og andre drikker. Forresten: Om jeg spiser sent på kvelden, eller før jeg får i meg noen glass vann og har våknet på morgenen, blir oftest avføringen min bløt. Hvis det ikke løste seg, kanskje et mer regelmessig kosthold hjelper? vaio: ingen sammenheng mellom usunt matinntak og bløt avføring? Er ikke helt sikker på hva du mener Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå