Gå til innhold

Lyder fra Sapphire Radeon HD4890

Hvem

Anbefalte innlegg

Hei,

I det siste har viften på skjermkortet mitt laget noen lyder det ikke gjorde før. Lydene høres ut som om det er noe som vifta kommer botti når den roterer, når jeg setter opp viftehastigheten blir det verre. Kortet er kjøpt i mai i år.

Er det noen som har hatt samme problem og/eller vet hvordan jeg fikser det. Evt. om jeg har rett på nytt kort eller reparasjon gratis.

Takk for alle som svarer! Lydene er irriterende :S

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du sjekket om det er noe i viften?.

Du kan også prøve korten i en annen maskin, hvis samme problemet er det, så er det ganske nærliggende å tro at det er skjermkortet det er noe feil med.

Ellers så kan det nevnes at du har fem-års reklamasjonsrett, i tillegg har vel kortet produsentgaranti på et år (dog har ikke garanti noe å si i forhold til reklamasjonen, da den overstyrer garanti, som er en ekstra tjeneste. Reklamasjon er lovfestet i Norge).

Du har rett på nytt kort hvis det er feil på det, som du selv ikke har forårsaket. Det er derfor jeg fåreslår at du sjekker om det er noe i viften, og hvis du prøver det i en annen maskin så utelukker du om det er noe med din maskin som skaper problemer (selv om det er usansynlig).

Lenke til kommentar

Har sett inn i kabinettet at det ikke er noe i viften og at kortet står ganske fritt. Om jeg prøver det i en annen maskin får jeg se på. Sender en mail til Amentio (der jeg kjøpte kortet) og ser hva de har å si.

Har noen hatt det samme problemet vær så snill å svare dere også! :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...