Gå til innhold

Beste 15" gaming-laptop til under ca 9000kr?

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å kjøpe meg en gaming-laptop, men har dessverre fullstendig falt av hardware-markedet i det siste. Så for å unngå å kjøpe katta i sekken tenkte jeg å spørre her:

Hva er, i følge folks mening, den beste 15-tommers spill-laptop'en jeg kan få for mindre enn omtrent 9000 kroner nå?

Takker på forhånd for all hjelp. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den pcn som jeg anbefalte deg har mange fordeler som er bedre.

- Den bruker verdens raskeste prossesor. Som er i7.

- Den har DDR3 ram brikker. Som fører til raskere minnehastighet.

- Raskere harddisk på 7200rpm.

- Led skjerm som sparer mer strøm enn vanlig WXGA.

- Den har windows 7 som tar alle fordelene fra vista.

- Skjermkorta skal ligge på eksakt samme nivå helt avhengig av hva du spiller osv.

Eneste ulempen er lagrinsplassen som er på 320gb. Men det er derfor vi har eksterne harddisker.

Lenke til kommentar

Men er det verdt det å betale 2000kr ekstra, når skjermkortet faktisk er litt dårligere?

Brente meg på det ved forrige laptop-kjøp, at jeg gikk for rask prosessor og raskt minne foran skjermkort. Angret meg på det siden da maskina er ubrukelig til spill uten et bra skjermkort.

Lenke til kommentar

Er ikke bare skjermkortet som har stor betydning. Det er ikke store forskjellen mellom disse. Spill osv kommer uansett til å yte bedre med den pcn til 8999,- . Og det pga

i7 prossesoren som har 4 kjerner.. altså 4 hjerner som samarbeider med hverandre. Den andre har bare 2 kjerner :) Stoooor forskjell på disse to prossesorene. Og for å ikke nevne er harddisken på 7200rpm. Og for å ikke glemme rammen som er på DDR3.

For en 2000lapp mer får du mer pc for penga. Jeg ville anbefalt deg på det sterkeste å gå for denne pcn til 8999,- om du har lyst å kjøre high end spill uten at din spillopplevelse blir forstyrret. Du kommer ikke til å angre ;)

Lenke til kommentar
Er ikke bare skjermkortet som har stor betydning. Det er ikke store forskjellen mellom disse. Spill osv kommer uansett til å yte bedre med den pcn til 8999,- . Og det pga

i7 prossesoren som har 4 kjerner.. altså 4 hjerner som samarbeider med hverandre. Den andre har bare 2 kjerner :) Stoooor forskjell på disse to prossesorene. Og for å ikke nevne er harddisken på 7200rpm. Og for å ikke glemme rammen som er på DDR3.

For en 2000lapp mer får du mer pc for penga. Jeg ville anbefalt deg på det sterkeste å gå for denne pcn til 8999,- om du har lyst å kjøre high end spill uten at din spillopplevelse blir forstyrret. Du kommer ikke til å angre ;)

FEIL.

Spill vil gå bedre på PC'en med bedre skjermkort per i dag. Omtrent ingen spill som utnytter mer enn 2 kjerner. Jeg har ikke sett på hvor rask core i7 prosessoren er men stort sett yter Core2Duo minst like bra i spill per MHz.

Er spill hovedgrunnen til kjøp er skjermkort viktigst, deretter CPU, deretter minne, så HDD.

Lenke til kommentar

Det er fordi den har en rimelig prosessor fra AMD, samt et rimelig AMD brikkesett (uten at jeg vet hvordan brikkesettprisen er vs intel). I tillegg sparer de litt på å bruke DDR2 minne på skjermkortet i stedet for GDDR3.

Men ja SVÆRT mye ytelse for pengene, vet ikke hvordan batterilevetid osv er da denne maskinen er helt ny.

Skulle gjerne ha testa den selv da jeg er spent på ytelsen til de nye AMD prosessorene som sitter i disse. Men kan liksom ikke bare kaste 6500 i dass fordi jeg har lyst til å teste den.... :p

Lenke til kommentar

Er denne kanskje det beste valget da?: http://www.elkjop.no/product/data/barbar-p...oductTabcontent

(Samme som jeg linket til ovenfor.)

Ser ikke hva slags minne de bruker på skjermkortet der..

Går meg litt vill i hardware-jungelen her, så tar gjerne imot forslag til alternativer også. :)

Finnes det kanskje en med HD4670, uten å ofre for mye på CPU/chipset osv, for å tyne det siste ut av budsjettet (hvis det er verdt det..)

Lenke til kommentar

FEIL.

Spill vil gå bedre på PC'en med bedre skjermkort per i dag. Omtrent ingen spill som utnytter mer enn 2 kjerner. Jeg har ikke sett på hvor rask core i7 prosessoren er men stort sett yter Core2Duo minst like bra i spill per MHz.

Er spill hovedgrunnen til kjøp er skjermkort viktigst, deretter CPU, deretter minne, så HDD.

Hahaha må le litt. Hvorfor tror du at du har så mye peiling? Prossesor har mye å si skal jeg si deg. Jeg oppgraderte min dobellkjerne prossesor til en i7 og jeg merket utrolig stor forskjell på spill. Hold deg til overlocking istedenfor du mister.

"Jeg har ikke sett på hvor rask core i7 prosessoren er men stort sett yter Core2Duo minst like bra i spill per MHz."

Hvorfor gidder du da å uttale deg for noe du ikke veit? Ta en tur innom www.tomshardware.com og sjekk noen cpu gaming charts der.

Lenke til kommentar

Oj den var nesten for billig til å være sann. What's the catch? :) ALT er bedre enn den jeg fant på elkjøp der (og den koster faktisk 1000 kr mer.)

Skulle nesten ønske jeg kunne "oppgradere" den for å virkelig utnytte budsjettet mitt ;)

EDIT: Ja da er dere ihvertfall enig on noe :p

( http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=113111 )

Endret av Rexen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...