Atiks Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Hei jeg lurte på hvordan jeg kan dele filer mellom med Ubuntu og Windows over nettverke. Lenke til kommentar
Ördög Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 unskyld meg. men har du i det hele tatt prøvd å søke etter svar med google? Lenke til kommentar
g_knap Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Jeg bruker LinuxMint, men jeg tror det er ganske lik fremgangsmåte. Høyreklikk på filen/mappen du vil dele > sharing options Hak av for share this file/folder og Guest access Klikk på >create share Nå skal du finne maskinen og mappen under nettverk på windows maskinen din. Lenke til kommentar
Del Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Det stemmer, og du finner flere detaljer i signaturen min. Lenke til kommentar
g_knap Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 unskyld meg. men har du i det hele tatt prøvd å søke etter svar med google? Unskyld meg, men hva er vitsen med forumet hvis alle skal google alt? Lenke til kommentar
Ördög Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 unskyld meg. men har du i det hele tatt prøvd å søke etter svar med google? Unskyld meg, men hva er vitsen med forumet hvis alle skal google alt? Joda. Greit nok at et forum er et hjelpemiddel når man trenger hjelp. Men med all sannsynlighet er spørsmålet besvart tidligere slik at det skader ikke om man gir enten google eller søkefunksjonen på forumet en sjanse til å hjelpe. Pluss, om man bare skal poste tråder når man lurer på noe uten å legge noe som helst energi i å sjekke om svaret er besvart tidligere (her på forumet, eller ved hjelp av google, som man også kan bruke til å søke på forumet som et alternativ) vil det til slutt bli en overflod av spørsmål som er besvart veldig mange ganger tidligere. Som igjen skaper et irritasjonsmoment. Bare ved å sjekke sticky tråden ovenfor ville brukeren funnet svar på spørsmålet. Så det handler ikke om at man ikke kan spørre om hjelp, de fleste her har nok laget en eller flere tråder (inkl meg). Lenke til kommentar
g_knap Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Jeg er forsåvidt enig med deg, men jeg syns det var i overkant kjipt første svar og få. Jeg ville heller gitt et svar på spørsmålet for så å nevne i en bi-settning at google eller søkefunksjonen i forumet er et godt alternativ før du spør... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå