Gå til innhold

Trenger tips til ny bærbar, må takle spill (helst ikke over 10k)

Gibos

Anbefalte innlegg

Jeg har også tenkt å kjøpe en gaming bærbar til rundt 8000-10000.

Har tenkt litt på

ASUS N61VN

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=493331

Eller Asus'en som ble linka tidligere

ASUS X62J

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=495460#ProductTabs

Noen som har noen tanket om hvilken det er best å gå for?

Sistnevte har bedre prosessor og dobbel så stor plass med sine to 500GB hardisker. Dette betaler du en tusenlapp ekstra for og det er jo i grunn greit selv om du ikke vil merke noe forskjel under spilling så da blir det opp til deg selv. Ytelsen er mer en god nok på den andre også for å si det sånn...

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei og tjolahopp!

Jeg har selv bestilt en HP-7 2280, som jeg håper og tror skal være fremme imorgen. (Lagerstatus var "forventet inn" 17.11, og jammen ble den ikke sendt idag - ikke så verst det Elkjøp :)

Om du har tid og ork til å vente litt, skal jeg gjerne gi deg firsthand feedback på hvordan den er, men jeg regner vel egentlig bare med å bli fornøyd.

Etter sånn passelig med svar fra forumet her, gjorde jeg jakten selv, og fant at til prisen maks 7000 (+500, kremt), var det her det beste. T6600 prosessor, HD4650, 17" skjerm og 4gb DDR3 minne, det var liksom umulig å få tilsvarende for "bare" 7k. I tillegg er den nice å se på, det skader ikke!

Bruker en gammel HP DV-7 nå, som jeg er godfornøyd med, men det er ingen gaming pc, såå... ja. Som en annen sa: bluray på PC, ikke noe must! Har du allerede bestilt den, tror jeg ikke det er noe dårlig valg, med mindre du er villig til å hoste inn et par tusen til. Tror ikke du vil få noen merkbart bedre pc om du ikke vipper opp til 10k hvertfall.

Vel, my 2 cents. Snakkeees

Lenke til kommentar
Tror ikke du vil få noen merkbart bedre pc om du ikke vipper opp til 10k hvertfall.

Vel, my 2 cents. Snakkeees

For 10.000 i dag skal du kjøpe PC med Core i7 - prosessor som vil være merkbart bedre.

Ja, altså - derav essensen i det jeg sa :p

Erfaringsmessig så er det gjerne sånn at cirkaklassene for hvor man kjøper laptop er rundt 6k, 8k eller 10k, og de som ligger mellom like gjerne kunne vært litt billigere (og dårligere), eller litt dyrere (og bedre).

Mulig jeg leker Captain Obvious her nå, men håper noen tok poenget mitt. Anyhoo - nå turer jeg ut til posten for å se om DV-7 2280 har kommet fram, adios :)

Lenke til kommentar

Av det som er tipset om her heller jeg mot ASUS sin modell, men er som nevnt skeptisk til den lave oppløsningen. Jeg kommer ikke til å bruke ekstern skjerm, det blir i såfall unntakene. Et annet problem er jo at den ikke er på lager (ubekreftet) før ute i desember en gang.

Men jeg får jo en del tips om hva jeg skal se etter i jakten på ny maskin, så takk for det :D

EDIT: Kom gjerne med flere tips

Endret av Gibos
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...