Kontorstol Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 (endret) Hei, jeg er lærling som fisker, og neste år kommer jeg til å tjene 2-300k med 150 dager på havet. Er dette nok til å få fiskerfradrag på skatten? Og isåfall, hvor mye er dette fradraget og hvordan får jeg det? Om det har noe å si er jeg 18 år og båttypen er ringnotsnurper/trål i havfiskeflåten. Endret 15. november 2009 av Kontorstol Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 (endret) Du må ha vært på havet i 130 dager eller mer, så du kvalifiserer på det punktet. Eller så står det noen betingelser om typen fartøy og hvilken funksjon det har osv. Fullstendig regelverk står her. Slik jeg har forstått det så føres dette på selvangivelsen, også får du det tilbake (hvis du ikke tok dette med i beregningen når du bestillte skattekort). Betingelsen er at du kan dokumentere at du har rett til fradraget. Endret 15. november 2009 av Dj_eLmO Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 15. november 2009 Forfatter Del Skrevet 15. november 2009 I år er jeg bare på sjøen i 70-80 dager (sesongen startet 7. september) så da er det utelukket i år? Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 18. november 2009 Forfatter Del Skrevet 18. november 2009 Forresten, finner ikke noe om hvor mye jeg må tjene for å få dette fradraget. Er det noen minsteinntekt for å få det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå