carmelita Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Forrige helg var jeg litt uforsiktig med kameraet mitt. Det vil si, jeg hadde kameraet over skulderen, og så hoppet jeg, ikke høyt, ikke hardt, men kameraet fikk en smell mot hoftekammen min. Siden jeg ikke akkurat har overflod av fett, så er det bein + litt hud, og det blir jo ganske hardt for et stakkars kamera. Jeg prøvde å få det til å funke, skrudde av batterigrepet, og puttet batteriet rett inn i kameraet. Da funket det noen minutter, før det døde igjen. Nå går det hverken med eller uten batterigrep. Jeg har ladet opp begge batteriene for å sjekke at de ikke var tomme, og at det var det som var problemet. Hva som skjer med kameraet? Jo, det gjør ingenting. Reagerer ikke når jeg putter i minnekort/batteri (da lyser det vanligvis grønt), og skjermen på toppen indikerer heller ikke hvor mange bilder jeg har plass til på minnekortet (som det vanligvis gjør når jeg har batteri og minnekort i kameraet). Det er rett og slett helt dødt. Virker som om det er en kontakt inni der som har løsnet litt. Hva tror dere? Og hvor mye tror dere jeg eventuelt må punge ut med? Lenke til kommentar
Stratos Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 (endret) Hvor gammelt er det? Nikon pleier å være ganske greie med garantirep. Uansett pleier det å koste ca 500 for et kostnadsoverslag hvis det ikke går på garanti, så kan du evt. vurdere det? Endret 15. november 2009 av Stratos Lenke til kommentar
carmelita Skrevet 15. november 2009 Forfatter Del Skrevet 15. november 2009 Hvor gammelt er det? Nikon pleier å være ganske greie med garantirep. Uansett pleier det å koste ca 500 for et kostnadsoverslag hvis det ikke går på garanti, så kan du evt. vurdere det? Jeg har kjøpt det brukt, så jeg har ikke noen papirer på det. Det er ganske akkurat 2 år gammelt. Kostnadsoverslag vil si at jeg betaler for at de sier hvor mye de tror det vil koste? Lenke til kommentar
Anew Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 En D200 skal tåle mye mer enn et dunk mot en hofte - uansett hvor benete og skrinn du er. Jeg har jo bla. smelt kameraet i en stein av full kraft en gang jeg falt - det tok det overhode ikke skade av. Så vidt jeg husker, så hadde du litt problemer med kameraet for en stund siden også? Mon tro om det ikke er litt sykt. Jeg ville foreslått en tur til Interfoto. Du betaler forævrig bare for prsoverslaget om du ikke velger å reparere. Lenke til kommentar
carmelita Skrevet 15. november 2009 Forfatter Del Skrevet 15. november 2009 (endret) En D200 skal tåle mye mer enn et dunk mot en hofte - uansett hvor benete og skrinn du er. Jeg har jo bla. smelt kameraet i en stein av full kraft en gang jeg falt - det tok det overhode ikke skade av. Så vidt jeg husker, så hadde du litt problemer med kameraet for en stund siden også? Mon tro om det ikke er litt sykt. Jeg ville foreslått en tur til Interfoto. Du betaler forævrig bare for prisoverslaget om du ikke velger å reparere. Du tenker på minnekort-problemet? Det var en tullete feil fra min side. Det vil si, minnekortene begynner å bli dårlige, men formateringen går greit. Problemet var at man bekrefter formateringen på forskjellige måter ved D200 og D40x(mitt forrige kamera). Jeg "bekreftet" på D40x sin måte, på D200. Noe som ikke fungerte (jeg trykka jo bare på avbryt hele tiden), men til slutt så leste jeg faktisk instruksjonen der, og fant ut hva som var problemet. Så det var ikke kameraet mitt sin feil, det var bare jeg som var fryktelig tullete. Jeg er enig i at det skal tåle mye mer, og det har jo tålt utallige hoftesmell, så jeg skjønner ikke helt hvorfor det ikke skulle tåle det nå. Men det kan jo hende, som du sier, at det trenger en liten shining. Skal jeg bare levere kamera til nærmeste fotobutikk, og så sender de det til interfoto? Jeg får vel bare krysse fingrene for at det ikke blir så altfor dyrt og at det ikke tar altfor lang tid. Reservekameraet solgte jeg (ironisk nok) en uke før dette uhellet skjedde. Endret 15. november 2009 av carmelita Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Jeg er enig i at det høres ut som som en tilfeldighet, jeg vil ikke bli nevneverdig bekymret hvis jeg skulle miste D200 i gulvet. Hofta sier garantert stopp før kameraet. Har du prøvd å ta av objektivet og sette det på igjen? Jeg har hatt et par funksjonsfeil som har vært forårsaket av koblingen mellom obnjektivet og kameraet. Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Skal jeg bare levere kamera til nærmeste fotobutikk, og så sender de det til interfoto? Jeg får vel bare krysse fingrene for at det ikke blir så altfor dyrt og at det ikke tar altfor lang tid. Anbefaler at du gjør det selv, men leser litt her først: http://www.interfoto.no/aspx/publisher/sho...e.aspx?aid=7324 Lenke til kommentar
fototim Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Ta ut batteri(er), og la kameraet ligge over natta før du prøver på nytt. Ikke at jeg har stor tro på dette, men du har lite å tape. Lenke til kommentar
fcuk_IT Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Forrige helg var jeg litt uforsiktig med kameraet mitt. Det vil si, jeg hadde kameraet over skulderen, og så hoppet jeg, ikke høyt, ikke hardt, men kameraet fikk en smell mot hoftekammen min. Siden jeg ikke akkurat har overflod av fett, så er det bein + litt hud, og det blir jo ganske hardt for et stakkars kamera. Jeg prøvde å få det til å funke, skrudde av batterigrepet, og puttet batteriet rett inn i kameraet. Da funket det noen minutter, før det døde igjen. Nå går det hverken med eller uten batterigrep. Jeg har ladet opp begge batteriene for å sjekke at de ikke var tomme, og at det var det som var problemet. Hva som skjer med kameraet? Jo, det gjør ingenting. Reagerer ikke når jeg putter i minnekort/batteri (da lyser det vanligvis grønt), og skjermen på toppen indikerer heller ikke hvor mange bilder jeg har plass til på minnekortet (som det vanligvis gjør når jeg har batteri og minnekort i kameraet). Det er rett og slett helt dødt. Virker som om det er en kontakt inni der som har løsnet litt. Hva tror dere? Og hvor mye tror dere jeg eventuelt må punge ut med? Det kan jo være en idé å sjekke kontaktene innerst i batteribrønnen, lys med en lommelykt inni der og se om noe er bøyd, eller på annen måte virker ute av stilling. Lenke til kommentar
carmelita Skrevet 18. november 2009 Forfatter Del Skrevet 18. november 2009 Kristallo: Enig. Det skal og har tålt mer enn som så. Funker forøvrig ikke å bytte objektiv. fcuk_IT: Jeg sjekket, og kontaktene står rett oppover, mens i batterigrepet er de tykkere, og står opp etter siden. I selve kameraet står de "uavhengig". Skal det være sånn, eller er det kanskje det som er feilen? (tror egentlig det skal være sånn) Lenke til kommentar
Anew Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Jeg foreslår en telefon til Interfotos verksted. Erfaringsmessig er de veldig serviceinnstilte og kunnskapsrike. De kan nok relativt greit hjelpe deg med den fjerndiagnostikken som eventuelt er mulig. Lenke til kommentar
carmelita Skrevet 6. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2009 Jeg sendte inn kameraet til interfoto, men det skjer jo ingenting. Kameraet ankom verkstedet 26. november, og det står fortsatt bare "innlevert" på nettet. Det har gått 10 dager uten at noe har skjedd. Er det sånt jeg må forvente, eller er det noe som har gått galt? Jeg vil jo ikke gå uten kamera i hele evigheten heller. Lenke til kommentar
Shocktrauma Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Det kan tenkes at de har mye å gjøre, men du kan jo sende en forspørsel på [email protected] eller ta en telefon på nummer 97 01 55 00 mellom 08 og 1700. Lenke til kommentar
carmelita Skrevet 7. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2009 Kanskje jeg bare var for utålmodig (noe jeg er kjent for å være). Fikk melding i dag om at det er reparert og sendt. Her er hva som var galt/det de gjorde: Demontert og byttet defekt kortleserunit (Cf base plate) hvor en pinne var inntrykket ogløsnet og kortsluttet i power. Byttet sikring på powermodul. Skjekket back.fokus, ok. Overflaterenset billedsensor speilhus, oppgradert fimware verson. NB: Skjekk minnekort og eventuelle kortlesere for skader så ikke ny kortleser i kamera blir skadet igjen. Sees som deformering i front på minnekort der pinnene skal inn Jeg har lagt merke til at minnekortene ikke fungerer helt. Jeg må formatere de hver gang jeg skal bruke de, hvis ikke står det at det er fullt og jeg får ikke tatt bilder. Det har jeg laget en annen tråd om her. Men betyr dette at jeg må kjøpe nye minnekort? Må jo allerede betale for reparasjonen. Har ikke sett noen fysiske feil på minnekortene, bare merket at de tuller litt. Blir deilig når kameraet endelig kommer tilbake. Savner å gå rundt og fotografere. Lenke til kommentar
carmelita Skrevet 8. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2009 Nå er det tilbake Noe så herlig! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå