Gå til innhold

Paris-Luxemburg med tog eller buss

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet priser på tog eller buss mellom Paris og Luxenburg?

Jeg har søkt på nett og finner kun høyhastighetstog til rundt €45 én vei per person.

Da vi reiste fra Amsterdam til Brussel fant jeg også tog til rundt €50 på nett, men da vi møtte på togstasjonen viste det seg at det fantes billetter som var halvpartens så dyre. Regner med det samme gjelder i Paris.

Jeg finner heller ingen informasjon om det faktisk GÅR buss mellom Paris og Luxemburg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det gjelder tydeligvis å være tidlig ute.

Finner til £ 23 i januar.

Har selv erfart at prisene på TGV varierer stort ut fra når en vil reise. Tror det lønner seg å holde seg borte fra helgependlerenes tider.

Nja, vi reiser 20. november... Men, merkelig at det på slike tog skal være så stor forskjell... Planen er å reise 2.des til Lux. og tilbake samme kveld.

Sjekka litt med leiebil.. NOK 750 for et døgn, + bensin.... Da blir det rimeligere å kjøre + at man får sett litt mere! Og siden vi skal bo i Disneyland slipper jeg å kjøre i sentrum :D Bare lunke ut på E50.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Sjekka litt med leiebil.. NOK 750 for et døgn, + bensin.... D

Inkl. forsikring?

Hvem er så billige?

Jeg fant det hos Hertz. Er medlem i NAF, så mulig det ga litt rabatt. Ja, det var inkl. forsikring og fri km.

reiser dere med tog er dere ganske uavhengige med å finne parkering, kjøre dere bort, stresse på grunn av uvant trafikkforhold osv.

edit: jeg synes ikke 45 Euro for den strekkningen er så ille dyrt men det er vel kanskje bare meg. ;)

Nja.... 15-1600,- t/r for to er jo litt for en dagstur :) Men, jeg er VELDIG enig i at tog hadde vært deilig, siden jeg er sjåføren :) Samtidig, så er man litt fri til å stoppe litt og se seg om langs veien. Kjøpe meg ei flaske Champagne i Champagne :) slike ting.... :)

Lenke til kommentar
Jeg fant det hos Hertz. Er medlem i NAF, så mulig det ga litt rabatt. Ja, det var inkl. forsikring og fri km.

Vil tro at NAF-medlemsskap gir rabatt ja. Til og med et Eurobonusmedlemsskap gp grunnivå gjør det og om du går via norske sider er forsikring som regel inkludert. Gjennom de internasjonale siden er den delen noe mer kronglete og første pris som dukker opp er som regel ca halvparten av totalkostnadene.

Sam

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Leiebilen kom seg på €90 inkl. ekstra forsikring. Leide den på CDG flyplassen, da jeg mente det ville være enklest å finne frem til og lettest å komme seg på motorveien fra. Enkelt å komme dit var det, bare ta tog.. MEN - å finne frem til motorveien var litt mer vrient, og ENDA værre kunne det vært å finne tilbake til leiebil parkeringsplassen, for makan til labyrint har jeg aldri opplevd :D Hadde jeg ikke hatt GPS med, ville jeg fortsatt ha kjørt rundt der nede.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...