Pluggen Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Vel, nå er det innført avgift på biodiesel også da, så jeg er helt sikker på at ingen form for transport blir billigere, men noe blir kanskje mindre dyrt.. Kjapp måte å slå Norge konkurs på: Parker bilen og bli sittende i sofa´n Ser jo ut til at de bare skattlegger oss bilister mer og mer, det må jo snart nå bristepunktet? Lenke til kommentar
Reggy Skrevet 19. november 2009 Forfatter Del Skrevet 19. november 2009 Vel, nå er det innført avgift på biodiesel også da, så jeg er helt sikker på at ingen form for transport blir billigere, men noe blir kanskje mindre dyrt.. Kjapp måte å slå Norge konkurs på: Parker bilen og bli sittende i sofa´n Ser jo ut til at de bare skattlegger oss bilister mer og mer, det må jo snart nå bristepunktet? Enig. Bor i by, men likevel helt avhenig av bil. Kunne gjerne tatt mer kollektiv til jobb etc, men det legges jo ikke til rette for det. Men skal betale rushtidsavgift, dyrere drivstoff, sinnsykt dyr parkering, osv... Joda som du sier oss bilister... Lenke til kommentar
radivx Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 (endret) 15% høyere pris (10 kr/l vs 11,50 kr/l) og 40% høyere forbruk (0,4 l/mil vs 0,56 l/mil) med bensinmotor utgjør tilsammen 60% høyere kilometerkostnad for å kjøre med bensinmotor. Tusenvis av kroner hvert år, med gjennomsnittlig kjørelengde. Da blir 400 kr i forhøyet årsavgift en fis i havet i forhold. Enig i det. Jeg lurte litt på om noen var så framsynte el. tror om dette holder seg fremover. Eller kan vi plutselig risikere at bensin blir billigere fordi noen finner ut at diesel var ikke så smart likevel? Kommer nok aldri til å skje. Husk at transportnæringen er en pådriver for billig diesel. En næring som har små marginer og har vist at de kan lage bråk om de ikke har noe å tape (nasjonale og internasjonale streiker etc.). Så lenge lastebiler går på diesel, så kommer diesel til å ha en konkurransedyktig pris. Endret 10. desember 2009 av radivx Lenke til kommentar
Reggy Skrevet 20. november 2009 Forfatter Del Skrevet 20. november 2009 15% høyere pris (10 kr/l vs 11,50 kr/l) og 40% høyere forbruk (0,4 l/mil vs 0,56 l/mil) med bensinmotor utgjør tilsammen 60% høyere kilometerkostnad for å kjøre med bensinmotor. Tusenvis av kroner hvert år, med gjennomsnittlig kjørelengde. Da blir 400 kr i forhøyet årsavgift en fis i havet i forhold. Enig i det. Jeg lurte litt på om noen var så framsynte el. tror om dette holder seg fremover. Eller kan vi plutselig risikere at bensin blir billigere fordi noen finner ut at diesel var ikke så smart likevel? Kommer nok aldri til å skje. Husk at transportnæringen er en pådriver for billig diesel. En næring som har små marginer og internasjonalt har vist at de kan lage bråk om de ikke har noe å tape. Så lenge lastebiler går på diesel, så kommer diesel til å ha en konurransedyktig pris. Takk for interessant innlegg. Det hadde ikke jeg tenkt på. Godt poeng.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå