Gå til innhold

Oppgradere stasjonær data, trenger jeg ny strømforsyning?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg skal oppgadere den stasjonære dataen. Skal gå over til AMD 3 plattformen, har en gammel Chieftech 410W ATX V2.0 strømforsyning fra før. Skal handle disse delene

Hovedkort: ASUS MB M4A79XTD EVO AMD AM3 790X

Prossesor: AMD PHENOM II X2 550 3.1GHZ 85W

Minne: OCZ TECH 4GB KIT 1600MHZ DDR3 1,9 volts

Skjermkort: ASUS ATI RADEONHD5770 1GB DDR5 PCIE2 VOLTAGETWEAK

Hardisk: 3,5 sata 7200rpm 1000GB

Kommer til å beholde dvd brenneren og en 500Gb 7200rpm hardisk som sitter i den fra før.

Datan kommer til å bli brukt til spilling av relative nye spill, så kommer nok til å ha høy belasting visse ganger.

Hva tror dere er jeg nødt til å skaffe meg en ny strømforsyning også, eller vil den gamle duge.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

Jeg skal oppgadere den stasjonære dataen. Skal gå over til AMD 3 plattformen, har en gammel Chieftech 410W ATX V2.0 strømforsyning fra før. Skal handle disse delene

Hovedkort: ASUS MB M4A79XTD EVO AMD AM3 790X

Prossesor: AMD PHENOM II X2 550 3.1GHZ 85W

Minne: OCZ TECH 4GB KIT 1600MHZ DDR3 1,9 volts

Skjermkort: ASUS ATI RADEONHD5770 1GB DDR5 PCIE2 VOLTAGETWEAK

Hardisk: 3,5 sata 7200rpm 1000GB

Kommer til å beholde dvd brenneren og en 500Gb 7200rpm hardisk som sitter i den fra før.

Datan kommer til å bli brukt til spilling av relative nye spill, så kommer nok til å ha høy belasting visse ganger.

Hva tror dere er jeg nødt til å skaffe meg en ny strømforsyning også, eller vil den gamle duge.

kjøp deg en ny en. alltid trygere med en ny en.kjøp 750w elns ;)

+ den kan bli jævelig varm og dermed kan den bli ødelagt "vis den gamle går akkuratt.

det ville værtfall jeg gjort ;)

Lenke til kommentar

HD 5770 trekker veldig lite strøm, hvis du ser i denne testen, så har dem et peak forbruk på 215 watt på hele systemet, som er et oppsett som normalt bruker mere strøm enn det oppsettet du tenker på.

Så hvis din psu har en 6-pin pci-e strøm plugg til skjermkortet, så prøv med den først. Har den ikke, så kan du også bruke PCI-express, Molex adapter, men da fra 2 forskjellige molex kabler ut fra strømforsyning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...